Hitman: Blood Money Článek Hitman: Blood Money

Hitman: Blood Money

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

15. 3. 2006 23:52 2
Reklama

Číslo 47 vypadá na první pohled docela obyčejně, můžete se s ním v životě setkat vesměs všude a nikdy vám nebude připadat divné či něčím zvláštní. Ovšem mnozí hráči jistě tuší, že právě toto číslo patří známému nájemnému vrahovi, jenž pod jménem Agent 47 odvádí tuze špinavou práci. Hitman se dostal do podvědomí mnoha hráčům právě díky svému netradičnímu pojetí žánru akční adventury, který před šesti lety, v době  uvedení na trh, poměrně stagnoval. Proto byla simulace nájemného vraha značným oživením. Roku 2002, tedy o dva roky později po vydání prvního dílu, se od dánských IO Interactive a pod hlavičkou Eidos objevil druhý díl. Ten slavil ještě větší úspěch, zvláště díky výtečně nadesignovaným misím. O další dva roky později se objevil díl třetí, jenž už nepřinesl zásadní novinky v herním konceptu a byl přijat značně rozporuplně. Napravit reputaci série by měl čtvrtý díl honosící se přízviskem „revoluční“. Pojďme si tedy povědět pár zásadních informací, které by vám rozhodně neměly uniknout.

Ještě temnější a drsnější příběh

Velkou roli bude mít ve hře příběh, který bude tentokrát značně napínavý – nezabývá se totiž ničím jiným, než společností ICA, pro kterou náš „hrdina“ pracuje. Jak to tak bývá, život není sladkou procházkou a vždy se najde někdo, kdo by ho chtěl proměnit v hotové peklo. Proto netrvá moc dlouho a vaši kolegové z organizace se přesouvají za podivných okolností na onen svět. Kvůli této nepěkně vypadající situaci bude muset plešatý zabiják s vytetovaným čárovým kódem na temeni hlavy na nějaký čas zmizet z Evropy a usídlit se za velkou louží, tedy v Americe. Přesněji se dostane do města hříchů, peněz, pokeru a lehkých děv – do Las Vegas.

Novinky na prvním místě!

Už od druhého dílu (první se snažil, ale ne moc úspěšně) bylo čistě na hráči, jakým stylem bude plnit důležité mise. Bylo možné si koupit nějakou pořádnou bouchačku s co největší ráží a cestu k zákazce si prostřílet stylem Rambo. Jenže existovala i druhá možnost, která se diametrálně lišila od té předcházející. Přeci jen zábavnější je vzít nějakou nenápadnou zbraň (například oblíbenou strunu) a hezky pomalu, nenápadně se pomocí nejrůznějších převleků dostat k cíli, kde jej tiše a bez svědků popravíte. Toho se dočkáme i ve čtvrtém díle, ovšem tvůrci si pro nás připravili řadu vylepšení, které lehce změní herní koncept. Nemyslíme tím pouze zahlazování stop po činu či ukrývání nepotřebých těl do kanálů. S tím souvisí i zcela nový prvek, jenž tvůrci nazývají Notoriety System. Ten má na starosti předávat hráči informace o tom, nakolik je mediálně provařený a známý. Pokud uděláte z tiché mise krvavý masakr, vězte, že svoji fotku uvidíte na hlavní stránce novin. Jestliže však budete nenápadní, kamery povětšinou zachytí pouze váš stín, v nejhorším špatně viditelný obrys těla. Od toho se bude odvíjet pohled vlivných na vaši osobu. Jestliže budete policii známí, buďte si jisti, že vám zatopí pod kotlem při vaší každodenní práci. Navíc vaši zákazníci budou na výplatní šeky psát mnohem menší částky.

Peníze jako takové budou dost podstatnou součástí hraní. Vše se bude odvíjet od dobře vykonané práce. Čím méně humbuku a svědků, tím více peněz a naopak. Kromě nakupování potřebných věciček peníze využijete i při úplatcích. Ano, slyšíte dobře. Nebude tedy problém dát do kapsy pár stodolarovek určité osobě a dozvědět se důležité informace. Stejně tak jednoduše uplatíte otravnou policii. Inu, s penězi je hned život snažší a korupce se stane nejlepším přítelem člověka.

Nové pohyby a zbraně? Sem s nimi!

Abyste mohli někoho škrtnout ze seznamu, nebudete vždy potřebovat zbraň. Stačí totiž někoho nenápadně strčit přes zábradlí a vše uhrát na nešťastnou nehodu. To by mohlo být zajímavým a zároveň obohacujícím prvkem. Širšího portfolia se dočkají i pohyby, u kterých se chystá pár žhavých novinek. Zřejmě nejzásadnější bude možnost chycení osoby a vytvoření si živého štítu, což sice trochu připomíná chvaty Sama Fishera, ale vem to čert. Nebude chybět ani vyražení zbraně z rukou nepřátel či úder hlavou. Od pohybů se dostáváme k snad ještě zajímavější části, na programu jsou totiž připraveny zbraně.

Ty patří k nájemnému vrahovi asi stejně jako hi-tech věcičky k zminěnému Samu Fisherovi. Ve čtvrtém pokračování se dočkáme zase nějakých novinek, ale i starých známých střelných, sečných a dalších zbraní. Rukou vám během hry projdou pistole, pušky, brokovnice, samopaly, odstřelovací pušky, ale i kladívka, nastřelovačka hřebíků, baseballová pálka a podobně. Celkem má být na výběr okolo šedesáti zbraní, což se jeví jako dost slušný arzenál a vybere si opravdu každý. Milovníci vylepšování budou zajisté potěšeni zprávou o možnosti upgradování zbrání. Tím je myšleno dokupování tlumičů, větších zásobníků, puškohledů a dalších serepetiček.

Glacier znovu nastupuje, vrací se i Jesper Kyd

O pěkný pohled na svět se postará nejnovější verze Glacier enginu, vyvíjená in-house IO Interactive. Ten již v předchozích dílech předvedl své kvality a bylo tomu tak i ve výtečné hře Freedom Fighters. Nyní je zase vylepšen o nové efekty, zejména si pak vzali tvůrci do parády hrátky se světlem a celkové nasvícení veškerých scenérií. Značně má být vylepšen i ragdoll engine, tedy „efekt hadrového panáka“. K enginu patří i umělá inteligence, ta podle prvních ohlasů působí opravdu výtečně. NPC postavy se chovají realisticky a reagují na změnu situace. Podle viděných screenshotů a uvolněných trailerů musíme uznat, že Hitman vypadá fantasticky, zvláště pak světelné efekty a sněhová bouře, kterou si vychvalují již od Hitman: Contracts všichni, zvláště pak kolega Pavel Prouza. O hudební složku se postará dvorní skladatel Jesper Kyd, jehož soundtracky patří vždy mezi špičku. I nyní nahrával se stopadesáti členy Budapešťského orchestru a podle prvních ukázek je jasné, že se máme na co těšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama