Guitar Hero III: Legends of Rock Článek Guitar Hero III: Legends of Rock

Guitar Hero III: Legends of Rock

sleepless.

sleepless.

20. 9. 2007 22:40 3
Reklama

Vlastně bychom měli být na vrcholu blaha z toho, že Guitar Hero sérii potkala výměna vývojářů, když spolupráci Red Octane a Harmonix přerušila koupě společností Activision v případě prvním a MTV Networks v případě druhém. Nebýt toho, tak by se nemohli hudební nadšenci po celém světě těšit na slibně se rýsující Rock Band od Harmonixu a regulérní třetí Guitar Hero hra by možná vypadala stejně jako bastard jménem Guitar Hero: Rocks the 80s. Kdepak, na datadisky moc zvědaví nejsme, tedy pokud se prodávají pod záštitou plné hry. Jinak obsahové updaty za rozumnou cenu samozřejmě vítáme.

Nové koště dobře mete

Vývojáři z Neversoftu, kterým Activision vývoj Guitar Hero III svěřila po zběhnutí Harmonixu, byli z této možnosti nadšeni. Od vydání původního Guitar Hero titulu pořádali pravidelné páteční GH seance, kde zhusta popíjeli tvrdý alkohol a oddávali se rockovým orgiím, protože „ti co hrají rock a chlastají Jacka Danielse, jen na ty čekají v životě samé dobré věci,“ vysvětlil vývojářskou filozofii svého týmu prezident Neversoftu Joel Jewett. S klidem tedy můžeme říci, že byl vývoj GHIII svěřen do rukou těch nejpovolanějších, čili fanoušků. Jako takoví totiž vývojáři z Neversoftu dobře ví, co bylo na GH a GHII dobré a co by naopak potřebovalo změnit, upravit, nastavit nebo zcela překopat.

Základní herní mechanismy budou v GHIII fungovat úplně stejně, jako v titulech předchozích. Jen budou mírně poupraveny, aby se trošku narovnala obtížnost, jež hlavně v GHII skákala v průběhu kariérního módu nahoru a dolu. Znamená to, že na hráče čeká opět odmačkávání barevných čudlíků představujících noty a souběžně s tím drnkání na speciální páčku. Nic moc se nebude měnit ani na důležitých prvcích typu hammer-on a pull-off, které budou fungovat stejně jako v GII, což platí i pro systém bodování a nabírání i používání star power. Pokud tedy patříte k veteránům GH série, budete se při hraní třetího dílu cítit jako doma a nebude nutné, abyste absolvovali tutoriál.

Guitar Hero III: Legends of Rock
i Zdroj: Hrej.cz

Snad jenom, když vám nepůjdou od ruky nové skladby, tak se vyplatí jednotlivé úseky ve zpomaleném módu pořádně namustrovat. Pokud je tomu opačně a GHIII bude váš první kontakt s celou sérií, tak se tutoriálu nevyhnete a po pravdě řečeno, ne abyste to dělali. Je sice fakt, že je hraní GH her velmi lehce uchopitelné a pochopitelné, ale jako obvykle zdání trošku klame. Pod jednoduchou slupkou se totiž skrývá docela komplexní dužina.

Novinky na pódiu i pod ním

Základ hry bude tvořit hlavní kariérní mód, v jehož průběhu se podíváte do celé řady nových rockových arén, budete vydělávat peníze pro nákup zboží (bonusové skladby, kytary, oblečky a tak dále) v GH obchodě a hlavně si hned několikrát projdete ohňovou zkouškou v podobě kytarové bitvy. V té první se vám jako protivník postaví kytarový experimentátor Tom Morello z Audioslave a Rage Againts the Machine, kterého bude následovat přinejmenším Slash z Guns N Roses a Velvet Revolver, ale i Bret Michaels z Poison. Bossáků bude jisto jistě víc, ale prozatím jsou drženi v utajení, což se o skladbách, jež budou v GHIII k dispozici, říci nedá. Jisté je pouze to, že si za jednotlivé bossáky v průběhu kariéry zahrajete, když se zpřístupní jako postavy hratelné v momentě, kdy je přemůžete. Asi to nebude žádný med, na to se připravte.

Naprostou novinkou je zařazení kooperativní kariéry, což je rozšíření ucházejícího co-op módu z GHII. V co-op kariéře čekají na hráče speciálně vybrané songy, které jsou vhodné pro dva lidi. Některé co-op skladby navíc nebudou vůbec v singleplayer kariéře dostupné. Kooperativní hraní bude probíhat stejně jako posledně, kdy na hráče č.1 čeká hraní hlavní kytarové linky a na hráče č.2 pak zbude linka basová nebo rytmická. Obecně přitom pro kooperaci platí, že mohou star power aktivovat jenom oba dva hráči naráz. Od minula by měly zůstat i módy Face-off i Pro face-off, v nichž hráči nespolupracují, ale snaží se vzájemně porazit jeden druhého.

Guitar Hero III: Legends of Rock
i Zdroj: Hrej.cz

Face-off mód je jednodušší, kdy se hráči střídají v hraní jednotlivých úseků trati a vyhrává ten, kdo toho nejméně zkazí. Výpočet bodového hodnocení se přitom řídí tím, jakou si každý z hráčů navolil obtížnost. Hráč s nízkou obtížností, který skoro nic nezkazil může nakonec stejně prohrát, poněvadž jeho soupeř si zvolil vyšší obtížnost a přes několik chyb nakonec nasbíral více bodů. V Pro face-off módu hrají oba dva virtuální rockeři stejnou skladbu zároveň, což je mnohem obtížnější na udržení koncentrace. V předchozích GH hrách byly všechny výše popsané multiplayer módy provozovatelné pouze místně na jedné konzoli. GHIII však přinese změnu a umožní zájemcům souboje online přes Xbox Live, PSN a zřejmě i Wi-Fi Connection v případě DS a Wii verzí Guitar Hero III.

Nabruste sekery, kabely nejsou potřeba

Guitar Hero III: Legends of Rock
i Zdroj: Hrej.cz
Hlavní novinkou celé hry je multiplayer mód, který jsme ve výčtu v předchozím odstavci schválně vynechali. Jde o Battle mód, v němž se proti sobě postaví dva hráči, aby si to s pomocí několika speciálních útoků rozdali v ultimátní bitvě o trůn pro krále plastové kytary. Tento mód je inspirován jinak docela nudnou hudební roadmovie Crossroads z roku 1986, kde spolu na samotném konci svádí kytarový souboj Ralph Macchio (vzpomínáte na postavu Daniela v sérii karate Kid?) a Steve Vai. Tato ikonická filmová bitva nemohla být do hry přenesena se všemi vychytávkami, takže si hráči nehází rukavice v podobě improvizovaných kytarových kousků. Naopak, oba dva soupeři hrají zároveň a využívají celkem sedmi (možná je jich víc, ale zatím nebyly odhaleny) speciálních útoků k tomu, aby protivníka vyvedli z míry a donutili jej k chybám.

Útoky získávají hráči, když zahrají speciálně označenou star notu, jež v Battle módu plně nahrazuje star power. V jednom okamžiku může mít každý hráč v zásobě až 3 speciální útoky, které na soupeře vrhá tradičním zvednutím kytary jako při použití star power. Ono bylo lepší označovat speciální útoky jako „pěkné sviňárničky“. Jejich efekt sice trvá jenom vteřinku (až na výjimky) či dvě, ale pokud už jste nějaký GH titul hráli, tak dobře víte, jak snadno člověk ztratí koncentraci a jak těžko se zase dostává do rytmu. Tak si představte, že jste uprostřed obtížné sekvence, prsty běhají na základě podvědomých impulsů šedé kůry mozkové po tlačítkách a najednou z ničeho nic se vám skrolující čudlíky/noty na obrazovce rozostří a zamlží. Bude to jenom na vteřinku, ale jak s tím nepočítáte, tak vás to rozhodí, prsty se zastaví a celý akord je v háji.

Tohle je však jenom jedna z několika nechutností, které můžete použít na soupeře a opačně. K těm dalším patří dočasné zvýšení obtížnosti, nefunkčnost jednoho tlačítka/struny (hráč to musí co nejrychleji opravit frenetickým mačkáním daného tlačítka), vynucené použití tremolo páčky, krádež nasysleného speciálního útoku, zdvojnásobení počtu not určených k zahrání, přehození držení kytary pro praváky a leváky. Jinak souboj v Battle módu probíhá tak dlouho, dokud to jeden z hráčů nepokazí na tolik, že prostě skončí, tak jak tomu je normálně v singleplayeru. Pokud oba dva hráči vydrží až do konce skladby, následuje rychlá smrt, kdy prohrává ten, co udělá první chybu.

Guitar Hero III: Legends of Rock
i Zdroj: Hrej.cz

Na papíře vypadá Battle mód nesmírně zajímavě, ale je otázka, jak bude fungovat v praxi. Je totiž zřejmě, že bude nesmírně náročný na vybalancování. Hlavně musí tvůrci vychytat počet speciálních útoků v jednotlivých skladbách, aby jich nebylo moc nebo naopak málo. Stejně jako v módech Face-off a Pro face-off je navíc možné, aby si každý z účastníků souboje nastavil jinou obtížnost. Je tedy třeba zajistit, aby hráč s nižší obtížností neměl výhodu a naopak. To si vyžádá setsakra hodně testování.

Hudba - inkognito

Ještě jsme vůbec nemluvili ani se jinak nedotkli toho hlavního, co je srdcí každé Guitar Hero III, čili hudby samotné v podobě skladeb. Zcela po pravdě, vůbec se nám do toho v této chvíli nechce a raději bychom to nechali až na samotnou recenzi, která přijde někdy po vydání hry (logicky) v listopadu. Proč se tomu tak bráníme. Vkus každého hráče je trošku jiný a vůbec ohodnotit, jestli je nabídka skladeb pestrá a skvělá, nebo naopak příliš žánrově vyhraněná, je hodně těžké. Díky tomu, že před pár dny nedopatřením unikl kompletní seznam skladeb, si můžete obrázek udělat sami. Naše favority tu vypisovat nebudeme. Připadá nám však, že by si na své mohli přijít příznivci několika generací rockové hudby, což je asi záměr a nám se líbí. Od fandů hudby z let sedmdesátých (Santana, Black Sabbath, The Who, Sex Pistols, Rolling Stones), přes maniaky do alternativy (Smashing Pumpkins, Sonic Youth, Pearl Jam) až po konzumenty produkce současné (Slipknot, Muse, White Zombie, Quotsa, Disturbed). Sami si vyberte, jak moc vám songy sedí. Nabídka je široká a co je důležité, větší polovina skladeb budou master tracky, čili žádné nepovedené covery.

Hračky...nikdy víc

Co se ovladače - čili plastové kytary - týče, tak moc na výběr nemáte. Podle toho, jakou verzi GHIII si koupíte na vás čeká buď napodobenina Gibson Les Paul (PS3, Wii, Xbox 360, PC, Mac) nebo kopie klasiky Kramer Pacer (PS2). Přinejmenším u modelu Gibson Les Paul bude možné měnit přední krytku a u všech modelů by měl být odnímatelný krk pro lepší transport ke kamarádovi – třeba. Funkčnost kytary by měla být v podstatě stejná jako u předešlých modelů, jen bude více připomínat skutečnou kytaru (poněvadž klapky budou mít jen barevné okraje, jinak budou černé) a bude bezdrátová, takže se s ní budou snadněji provádět různé vylomeniny. Znáte to, když se položíte do hudby, tak máte chuť se různě kroutit a skákat. Teď to půjde bez nebezpečí, že se udusíte na kabelu nebo skrze kabel donutíte svoji konzoli k pádu. Handheldový Guitar Hero DS titul bude samozřejmě naprosto odlišný od konzolových verzí. Tvůrci z týmu Vicarious Vision zřejmě připravují novou periferii a speciální způsob hraní. Bohužel zatím jakékoli informace tutlají, takže vám nemůžeme prozradit nic bližšího.

Guitar Hero III: Legends of Rock
i Zdroj: Hrej.cz

No a s tímto konstatování už bychom se mohli pomalu rozloučit. Nemá totiž cenu tu na deseti stranách rozebírat, že GHIII nabídne (na PC a next-gen verzích) lepší grafiku, nové efekty, trošku jinak zpracovaný interface a snad i promyšlenější systém vydávání/prodávání updatů. To jsou prvky, jejichž případný význam odhalíme až v momentě, kdy se nám kterákoli verze GHIII dostane do ruky a dáme jí pořádně co proto.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama