Guild Wars: Eye of the North Článek Guild Wars 2 & The Eye of the North

Guild Wars 2 & The Eye of the North

taltos

taltos

23. 4. 2007 22:51
Reklama

Autoři z ArenaNet odvážně započali práce hned na dvou velkých projektech a jejich firma, čítající nyní asi 130 zaměstnanců, se zabývá pouze sérií Guild Wars. Jedním z projektů v jejím rámci je právě chystaný datadisk The Eye of the North, který tentokrát nejde ve šlépějích Nightfall nebo Factions a jedná se o přídavek navazující na původní hru. Druhým rozdělaným titulem jsou Guild Wars 2, které by se měly dostat do betatestování sice až někdy v polovině roku 2008, což však neznamená, že se na nich usilovně nepracuje. Podle slov samotných autorů je totiž datadisk The Eye of the North jen jakýmsi prologem, navnaděním, či chcete-li přípravou na plnohodnotné pokračování. A čím nás tedy datadisk může překvapit? Za prvé jde o započetí příběhu, který se plně rozvine až v Guild Wars 2, budete mít také šanci oťuknout si nové rasy a v neposlední řadě přináší klasický nášup nových skillů, questů a prostorů rozšiřující herní svět. 

Prolog aneb datadisk Eye of the North

Již v prvních vyjádřeních autorů se i několikrát v jedné větě objevuje tvrzení, že chystaný datadisk se nesnaží hře přidat převratné systémy, které by všechny dosavadní hráče dokonale zmátly a připravily je o dobrý zážitek z hraní. The Eye of the North je jakýmsi dárkem pro zajeté fanoušky hry, který jim umožní ještě lepší prožití děje díky novým rasám, questům, ale i naťuknutí zbrusu nového příběhu. Tomuto faktu napovídá i nutnost vlastnit některou ze starších kampaní (Prophecies, Factions, Nightfall) pro spuštění přídavku.

Příběh hry nebude rozveden do několika cest a nebude mít pravděpodobně ani příliš velkých dějových zvratů. Autoři o něm totiž mluví spíše jako o prvním převisu na vysoké hoře zvané Guild Wars a tím zasněženým vrcholkem by v tomto případě měl být Guild Wars 2. Příběh vypráví o velkém zemětřesení, které otřáslo celým královstvím. Vyvolení hrdinové proto musejí kráčet proti samotné temnotě do hlubin katakomb, kde se zemětřesením otevřela trhlina, z které se proudem valí odporná stvoření… Sami jistě uznáte, že i na prolog je to poměrně strohý začátek děje a jen těžko si dokážu domyslet složitější pokračování než stylem „Kdo na nás poslal ty příšery? Rychle ho pojďme zabít!“. Ale nechme se překvapit, třeba pro nás mají autoři schovaná nějaká esa v rukávu, se kterými vyrukují až s vydáním druhého dílu.

Již v datadisku se dočkáte čtyř nových ras, které však zatím budete jen potkávat a aktivně za ně budete moci hrát až ve druhém díle. Čtyři nové rasy, konkrétně Norn (podobní Vikingům), Sylvari, Asura (roztomilá a velmi zrádně chytrá rasa) a Charr (krvelačné bestie), také napovídají počtu oblastí, do kterých se ve hře podíváte. Již název datadisku napovídá, že velkou část hry strávíte v zasněžených zemích na severu, kde železnou rukou vládne rasa Norn. Tím však vaše putování nekončí a podíváte se také do krajinky jako vystřižené z předchozích kampaní Guild Wars. Nemine vás ani exotické pobřeží a pralesy a vše zakončíte v podzemních kobkách, kam se vydáte za objasněním celého problému. Novinkou v datadisku budou více podlažové dungeony, plné monstrózních bossů a zapeklitých puzzlů.

Tvůrci také již do datadisku chystají mnohé novinky ve skillech. Těch by mělo podstatně přibýt, a proto se nezapomněli zmínit o velmi těžké optimalizaci, aby nedošlo ke zvýhodnění některých ze skillů. Doufejme, že tato možná nepříjemnost se jim podaří zcela vyřešit. Jedním příkladem také ukazují nové možnosti schopností, které by nyní neměli sloužit jen jako velká destruktivní kouzla, ale pomáhají vám i v normálním postupu hrou. Schopnost Light of Deldrimor by kromě zranění nepřátel v určitém okruhu měla také odkrýt neviditelné poklady a možné cesty dál.

Ztrátám vaší postavy, zkušeností a velkých činů, které jste stihly ve hře udělat, by měla zabránit novinka nazvaná Hall of Monuments, ve které se budou ukládat všechny tyto hráčovy údaje. Poté se z prvního dílu a datadisku dají tyto vlastnosti předat i nové postavě v pokračování nebo podle jejich zásluh, vybrat nové vlastnosti za získané zkušenosti. 

Vyvrcholení aneb Guild Wars 2

Opravdovým tahákem druhého dílu se kromě rozvíjejícího příběhu stává obrovský svět, který by měl propojit hráče ze všech konců světa. Nyní již nepůjde o to, na jaký server se na začátku hry připojíte. Mezi jednotlivými servery budete moci jednoduše přeskakovat a lehce komunikovat se svými parťáky do boje. Mnohem větší by také měla být odezva hry na vaše činy, které se poté mohou projevit v celkovém příběhu. Pokud tedy včas nestihnete splnit nějaký úkol, naváže na něj mise, kterou se budete vše snažit spravit Pokud byste však v prvním případě uspěli, vaše priority by se trošku změnily a tím pádem i následující úkol. Tento systém zní sice velmi atraktivně, ale jsme zvědaví, jak se autoři poperou s velkým množstvím hráčů a celkovým stylem MMO, který nikdy nebyl příliš o příběhu a skriptovaných situacích.

Podstatnou novinkou pro ty, kteří se již nějakou dobu v prvním díle trápí s maximální úrovní 20, bude fakt, že autoři uvažují o úplném zrušení zkušenostního levelu nebo jeho nastavení na opravdu vysoké číslo, pohybující se okolo 100. A věřte, že dosáhnout takové úrovně by již dalo velmi zabrat. Tímto faktem se také dostáváme k další věci, kterou se tvůrci snaží do hry implentovat. Jejich myšlenkou je totiž minimální rozdíl v PvP soubojích i při velkých rozdílech v nahraných hodinách. Začínající hráč má totiž poté problém vůbec do hry pořádně proniknout, čemu se logicky snaží zabránit každý vývojář. V ArenaNet zatím vymysleli „mód“, ve kterém oba hráči dostanou slušný nášup zkušeností, které mohou použít pro naučení různých skillů. Až po tomto rozdělení začne samotný – a pravděpodobně velmi vyrovnaný a taktický – boj. Po souboji se přidané skilly smažou a hráč pouze dostane odměnu v podobě různých bonusků a zkušeností. Otázkou zůstává, jestli se tím nesmaže motivace svou postavou zlepšovat, takže doufejme, že půjde hrát PvP i klasicky jako dříve. Autoři navíc budou pravidelně organizovat obrovské PvP bitvy, které se odehrají někde „mezi servery“ a půjde o opravdu velkou masu lidí na bojišti.

Pokud vám v prvním díle vadily vyznačené cestičky a mnohá omezení v pohybu na mapě, věřte, že v Guild Wars 2 byste tyto hranice již téměř potkat neměli. Svět bude kompletní, přístupný všem a velmi rozsáhlý, takže hráč bude moci objevovat nové části, nové ruiny a ukrytá města. To by také mělo napomoci tomu, aby se hráči pouze nehrnuli za dohráním příběhu a trošku si průchod hrou užívali a vychutnávali. Pro zjednodušení plnění questů v partě bude do hry také přidán jistý „sluha“, kterého si budete moci najmout, nebude vám zabírat místo pro další NPC postavy nebo živé hráče, a přitom vás může velmi pilně doplňovat v boji. Jste mág, který má problém s barbary? Najměte si stejně velkého bojovníka, který několik prvních úderů utlumí svým štítem a než se nepřítel vzpamatuje, bude z něj jen hromádka popela.

Jak tedy shrnout tuto zajímavou dvoj-kombinaci her? Oba projekty se mohou pyšnit několika velkými trumfy a tak záleží spíše na vás, do jaké skupiny hráčů Guild Wars spadáte. Pokud jste fanoušky některé ze stand-alone kampaní, poohlížejte se především po datadisku, který vám přinese ještě lepší požitek ze hry. Pokud nad koupí teprve uvažujete, možná se vyplatí počkat si více než rok na druhý díl, který by mohl být menší revolucí v žánru. Čekání poté budete mít bohatě odměněno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama