Guild Wars 2 Článek Guild Wars 2

Guild Wars 2

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

19. 8. 2009 22:37
Reklama

Kdo tvrdí, že jsou evropské herní výstavy jen místem recyklace všech již doposud známých informací z E3, v mnoha případech se překvapivě mýlí. Vedle novinkových drobků občas uvízne v síti i nějaká ta větší ryba, které můžeme dát letos jméno třeba PS3 Slim, Fable III, nebo v tomto případě i Guild Wars 2. Právě pokračování úspěšného MMORPG si odbylo na probíhajícím GamesComu představení prvního traileru a společně s tím vypadla z vývojářů většina všech podstatných detailů, které by fanouškům uniknout rozhodně neměly.

Za sjednocenou Tyrii!

Jak už bylo určitě někde zmíněno, příběh druhého dílu se začne odehrávat přibližně 250 let po skončení kampaně dílu prvního. Obyvatelé si již zvykli na to, že se nemusí bát o vlastní zadky a s ohledem na mír odvykli bojové pohotovosti. Jednoho dne se ale všechno radikálně změní – prastará legenda ožije a z mořských hlubin se vynoří draci. Zapomeňte teď na všechny poučky o tom, že je drak v první řadě moudré zvíře, které se občas snaží řešit věci po dobrém. Draci z Guild Wars 2 tu jsou i s armádou nemrtvých a jediným záměrem přerostlých ještěrek je převzít kontrolu nad celou zemí. Spolu s tím by se pak určitě ještě hodilo vypálit všechny, co si nezaslouží žít, shromáždit poklady a zase se ponořit do hlubokého spánku.

Zní to jako skvělý víkendový plán, jenže obyvatelé Tyrie rozhodli, že se tohoto pikniku nezúčastní. S mečem v ruce se proto bude muset hráč postavit všemu zlu, aby záhy pochopil, že sám na tenhle úkol nestačí. Hlavní myšlenka Guild Wars 2 je tedy sjednocení a s tím se pojí i rozptyl ras, které se ve hře objeví. Na rozdíl od jedničky si budete moci vybrat vedle lidí také Charry, známé nepřátele lidské rasy z původních Guild Wars, dále udatné válečníky ze severu, Norny, kouzelníky Asury a nakonec Sylvarie. Poslední zmiňovaní byli představeni až nyní a jedná se o jakési druidy, spoléhající na magii země. Jak tedy vidno, tahle parta mnoho společných zájmů nemá, proto bude sjednocení mnohem větším problémem, než by se mohlo na první pohled zdát.

Živoucí svět bez instancí

Aby se myšlenka posunula co nejblíže k herní dokonalosti, rozhodli se vývojáři ubrat na počtu instancí a učinit svět živějším místem. Již by se tedy nemělo stávat, že po většinu hraní uvidíte kolem sebe jen členy vlastní party, naopak. Vývojáři rovněž plánují vložit do hry velkou spoustu nečekaných událostí, které budou neustále přetvářet herní prostředí. Jako příklad uvádějí náhodnou cestu lesem k pevnosti – na místo můžete dorazit před útokem, během něj, ale i po něm, což vám dohromady předhazuje tři zásadně odlišné situace a bude jen na vás a členech vaší skupiny, jak je vyřešíte. V podstatě tím narážíme na nový systém questů, které nebudete dostávat klasickým způsobem od postav s velkým vykřičníkem nad hlavou, ale půjde právě o tyto skupinové aktivity, jakoby náhodně vznikající fungováním světa. Na druhou stranu ale určitě chápete, že v MMO hře nemohli vývojáři vypustit instance úplně – týkat se budou především hlavní příběhové linie a za nás doufáme, že budou skryty za popsaný flexibilní systém, jak nejvíce to půjde.

Ani slovo zatím nepadlo o situacích, které nebudou vyžadovat bojový postup, pokud na nějaké čekáte, Guild Wars 2 zřejmě nebudou hrou pro vás. Vývojáři sice obhajují absenci nebojových povolání a craftingu tím, že v omezené míře budete moci s vaší postavou dělat cokoliv, tak jako tak byste ale měli pokaždé skončit na bitevním poli. Co je sympatické, ne nutně to bude muset být v rámci skupiny několika hráčů – vývojáři o Guild Wars 2 tvrdí, že hru budete moci projít i jako samotář. Pomoci by vám k tomu měly určité bonusy a vylepšení, o celém systému se ale v tuto chvíli ještě nic zásadního neví. Sluší se alespoň dodat, že se pro Guild Wars 2 neplánuje zavést žádný level-cup, a když už nějaký, tak hodně vysoký. Místa, která proto jako jedináček nezvládnete, bude možné navštívit na vyšší úrovni později.

Bitvy mezi světy

Velikou devizou této série je bezesporu PvP způsob boje, přičemž Guild Wars 2 jej budou využívat jako relaxaci a oddych od závažných událostí hlavní dějové linie. Jak už asi rozumíte, PvP bude stát úplně mimo a „tam nahoře“ jej nebude možné provádět. K souboji s živým protivníkem se budete muset přesunout do speciálních lokací, odhodit atributy vlastní postavy a postavit se proti tabulkově shodnému soupeři. Stejně jako v prvním díle, i nyní bude záležet jen na skillu hráče a umění taktizovat. Všichni si tento způsob pochvalují, a tak vývojáři nemají důvod k tomu, aby cokoliv měnili. Místo toho se jen rozhodli rozšířit nabídku PvP o souboje více hráčů najednou – stačí se jen přesunout do mezisvětů nazvaných Mists, kde už na vás budou čekat zástupci jiných serverů. Bitva se bude odehrávat v plynulém duchu na otevřeném bojišti a s plnou výbavou vašich postav.

Škoda jen, že hra se zatím nemá k tomu, aby sjela z výrobních linek a přistála v obchodech. Vývojáři plánují betatest až na dobu těsně před vydáním, dočkat bychom se měli někdy v průběhu příštího roku. Podle optimistických prognóz vyjdou Guild Wars 2 na přelomu roku 2010 a 2011, ať už to ale bude kdykoliv, čekat se podle nás vyplatí. Jestli vývojáři splní sliby o otevřeném světě, náhodných událostech, upravující ráz prostředí a nulových měsíčních poplatcích, mohlo by to v prostoru MMO způsobit malou revoluci. Nakonec, NCSoft to potřebuje jako sůl…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama