Gran Turismo 6 Článek Gran Turismo 6 - první dojmy

Gran Turismo 6 - první dojmy

Maggot

Maggot

1. 7. 2013 22:44 8
Reklama

Přímo z Japonska dorazil kamión, z jehož návěsu vyjel první prototyp jízdní simulace Gran Turismo 6, která byla formálně odhalena před dvěma měsíci. PlayStation 3 nám nyní představuje svou exkluzivitu k příležitosti oficiálního startu akce Nissan Academy 2013, která udělá z těch nejrychlejších hráčů opravdové závodníky. Nová hra to nebude mít lehké, musí totiž překvapit hráče na aktuálních konzolích, zatímco za rohem už vrní PS4 s Xbox One. S oblakem spálených pneumatik ovšem přichází i vánek čerstvých změn.

Slovo pneumatiky

Gran Turismo 5 byla hra všelijaká, jen ne zcela jednoznačně dotažená a komplexní. V jedné rovině se totiž protínal typický japonský perfekcionismus s chorobnou touhou po autenticitě a neochotou vnímat plynutí času v okolním světě. Výsledkem byla poctivá, leč šťávu postrádající záležitost, což má Gran Turismo 6 napravit. A tak začínáme v menu, které mnohem rychleji reaguje na vaše příkazy, je přehlednější a grafické kreace mění za praktičnost a použitelnost. Je samozřejmé, že uživatelské rozhraní bude v plné verzi úplně jiné, vycházet ovšem bude z dlaždicového systému a rozhodně využije i stejnou technologii, která vznikala s ohledem na zrychlení pohybu v nabídkách. První patrnou novinkou je fakt, že Gran Turismo 6 bude, stejně jako demoverze, kompletně v češtině!

Pravdou zůstává, že jádro grafiky je identické s předešlou hrou, hlavní housličky totiž opět hrají mnohapolygonové modely aut, které jsou možná až zbytečně dobré pro nynější generaci konzolí. Vývojáři ovšem ještě trošku zapracovali na kvalitě textur pokrývajících interiéry aut, což je nejlépe vidět v hybridním Nissanu Leaf, který je jedním ze tří v demoverzi dostupných aut. Skvěle viditelné jsou švy na potahu volantu, naprosto čitelné jsou pak i údaje na digitálních budících. Pokud budete mít s něčím problém, detaily prémiových vozů to určitě nebudou.

Zašlý lesk hře doslova vrací i nový renderovací engine a pokročilejší nasvícení, které na struny blahobytu brnkají nejlépe na podzimně laděném okruhu Autumn Ring, kde slunce na nebi skutečně připomíná zdroj záření spíše než žloutkovou texturu plácnutou na blankytné plátno. Jemnější a hřejivější světelné zdroje atmosféře jízdy nakrásně prospívají, s nimi související stínování ovšem dostalo ránu přímo na chladič. Stíny automobilů vržené na silnici stále vypadají jako krabice mlíka s ustřiženými rohy a o nějaké měkkosti nemůže být ani řeč. Pravda, malý posun vpřed tu je, pohled z kokpitu už vás nemučí brutálními zubatými stíny, těm k dokonalosti ovšem ještě chybí mnoho odkroužených kol.

Pedál až na podlahu a dál

Gran Turismo 6 se celkově ponese ve víru dolaďování a malých, leč setsakra žádaných úprav. Ty nejkritičtější z nich se díky Bohu odehrávají pod kapotou, konkrétně na podvozku, pneumatikách a v aerodynamice. Rozdíly jsou nejlépe znatelné na Nissanu 370Z, který je v porovnání s pátým dílem mnohem hravější a příjemnější k ovládání. Upravený jízdní model vám vrací mnohem lepší a autentičtější signály toho, jak s autem zacházíte. Vidět je to nejvíce na naklánění auta při brzdění, nyní se vám dostává mnohonásobně více dojmů z přesunu váhy vozu v závislosti na konkrétní situaci. Ano, nový jízdní model je ještě trošku přísnější, ale zároveň dvojnásobně zábavnější. Aktivní řidiči v našich řadách se s Gran Turismo 6 sžijí ještě rychleji, než s pátým dílem.

Upravený jízdní model vám vrací mnohem lepší
a autentičtější signály toho, jak s autem zacházíte.

Pak je tu ovšem celá řada věcí, na které osazenstvo ve studiu Polyphony Digital ani nesáhlo. V první řadě je to extrémně tupá umělá inteligence, která je naučená pouze na svou stopu a jakmile ji něco blokuje cestu, je schopná to hrubou silou odtlačit nebo do toho bourat v podstatě donekonečna. Druhou věcí je ozvučení aut, které je stále nevýrazné. Není pochyb o tom, že tvůrci mají k dispozici realistické zvukové samply, ty přímo ve hře ovšem postrádají tolik žádoucí sexappeal, který by každému petrolheadovi způsobil eruptivní erekci.

Není pochyb o tom, že si chce Sony před přestupem na next-gen urvat královské křeslo v segmentu závodních her. A s největší pravděpodobností se to povede, ale jen tehdy, když od Gran Turisma 6 nečekáte ohromné skoky kupředu. Náruživého závodníka by měla bohatě uspokojit nabídka stovek detailních vozidel a perfektně vyvážený jízdní model zabalený do luxusního obalu. Je ovšem zřejmé, že se autoři budou muset v dohledné době vytasit s mnohem šťavnatějším materiálem.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama