gotham-city-impostors
Gotham City Impostors Článek Gotham City Impostors

Gotham City Impostors

Erik Omar

Erik Omar

28. 12. 2011 23:00 1
Reklama

Značka Batman je posledních pár let pro držitele licence zlatým dolem a to především díky filmové trilogii režiséra Christophera Nolana, který ji hodlá příští rok zakončit posledním dílem nazvaným Temný rytíř povstal. Tím pravděpodobně na nějakou dobu skončí i mánie kolem netopířího muže, ale než se tak stane, čeká nás pravděpodobně ještě pár videoher. Velmi pravděpodobný je např. Arkham World, jenž však zatím nebyl oficiálně potvrzen. Narozdíl od menšího projektu nazvaného Gotham City Impostors; stahovatelná multiplayerovka, na níž pracuje zkušené studio Monolith, bude k dispozici na začátku příštího roku (zhruba za tři týdny). Mnoho informací však i přes blížící se datum vydání k dispozici není, proto jsem vzali za vděk možností zapojit se do betaverze. Jak na nás hra zapůsobila?

Maškary, mapy a módy

Předem je potřeba ještě jednou zdůraznit fakt, že jde o stahovatelný titul, který bude k dispozici za sníženou cenu. Tomu bude samozřejmě odpovídat i obsah. Gotham City Impostors nabídne multiplayerovou řežbu, v níž se ujmeme role neobyčejně obyčejných lidí (respektive „bláznů"), kteří se převlékají za své idoly – buďto Batman, nebo Joker – a následně šíří jejich ideologii v pochmurných ulicích Gotham City. Tedy "v ulicích" není zcela přesné, bojuje se samozřejmě na uzavřených mapách, a ono "pochmurných" neplatí ani trošku, jelikož titul hraje barvami více než vlajka homosexuálu. Konkrétně v betaverzi pak byla možnost vyzkoušet dvě mapy – zábavní park Amusement Mile, městská Crime Alley a to ve dvou modech.

V prvním nazvaném Fumigation se týmy snaží ovládnout strategické body v podobě rozprašovačů nervových plynu. Tým, kterému se podaří ovládnout všechny tři najednou, vypustí psychotropní látku do ovzduší a zvítězí. V podstatě klasický mód Dominace známý z prakticky všech FPS onlinovek (zde v mírně poupravené verzi) nenadchne ani neurazí. Zkrátka klasika.

Druhý mód Psych Warfare je v základu také stejný, ale je na něj naroubovano pár originálních prvků. Jde v něm totiž o rozšiřování propagandy pomocí rozhlasových mašin, které musíte podobně jako rozprašovače obsadit a v momentě, kdy jich máte dost, spustit. Tentokrát však nedocílíte okamžité výhry, nýbrž způsobíte, že se přisluhovači protějšího týmu začnou motat po mapě jak pod vlivem drogy záporáka Scarecrowa. Takto postiženému hráči pak nezbývá než utíkat a doufat, že si ho protivník nenajde. Jinak ho totiž čeká jistá smrt. I tento mód není kdovíjak zábavný a to především z důvodů frustrace způdobené naprostou neschopností něco dělat pod vlivem účinků propagandy.

Barevná kopie

Ovšem faktem zůstává, že se na zábavnosti online FPSky z velké části podepisuje kvalita map. Dvě, které jsme měli možnost vyzkoušet, byly celkem podařené. V postatě bychom mohli tvrdit, že jde o kompromis mezi stylem CoD a Battlefieldu; nejsou tak stísněné jako v první hře, ale zároveň ne tak tak rozlehlé jako v té druhé. Zkrátka přiměřené hratelnoti Gotham City Impostors, která je vedle nezvyklé působící střelby specifická především ve způsobech pohybu hráčů po mapě. Je možné se přesouvat navíjecím hákem nebo plachtit pomocí pláště a z kanálu vyvěrajícího kouře. Další (méně zajímavý) způsob přepravy po mapě představují brusle a nejrůznějí zrychlovací rampy. Vedle těch je po mapě rozmístěno několik trampolín, pomocí kterých můžete rychle pláchnout z boje.

Samotný boj je i přes nezvykle působící střelbu dynamický a díky originálnímu arsenálu a všemu výše popsanému dostatečně šťavnatý. Právě šťáva nebo chcete-li adrenalin možná současní králové žánru tak trochu postrádají. V tomto ohledu by se tak bez problému mohli velcí konkurenti inspirovat. Ve všem dalším se však u králů ispirovali tvůrci Gotham Impostors. Hratelné třídy, postup získávání nových zbraní, perků a možnost nastavit si něco jako poznávácí kartičku - to vše je obšlehnuto z (větší částí) Call of Duty a Battlefieldu. Na druhou stranu milovnící žánru alespoň nebudou při prvním setkání se hrou ztraceni, i když nepřehledná všemi barvami hrající menu tomu zrovna nepomáhají.

Kdybychom teď na základě betaverze měli prorokovat, jak si Gotham City Impostors na trhu mezi obrovskou konkurencí povede, moc šancí bychom mu nedávali. Možná se však najde pár jedinců, kteří – opojení atmosférou blížící se premiéry Dark Knight Rises – titul alespoň vyzkouší a prvních pár týdnu po vydání zaplní servery. Otázkou zůstává, kolik jich u hry vydrží.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama