God of War II Článek God of War II

God of War II

elisheva

elisheva

20. 7. 2006 22:58 4
Reklama

Náš nejoblíbenější Sparťan, a teď nemluvíme o Pavlu Nedvědovi (jste vůbec na správném webu?), se v minulém díle lstí bohů dostal do pěkných lapálií. Omylem zabil svoji ženu a dítě, pomohl Athéně, která se na něj pak vykašlala, nemluvě o tom, že přišel o život a musel se probít Hádovou říší. Nakonec přeci jen zavraždil samotného Área, usedl na trůn, vesele přihlížel masakrům ve světě a doufal v lepší budoucnost. Naštěstí jeho funkce nebude trvat příliš dlouho, než ho opět další bohové oklamou (někdo by možná řekl, že už to trochu hraničí s hloupostí, ale Kratos přece není žádný idiot) a my se tak dočkáme dalšího vyřizování účtů nakvašeného válečníka.

Proč mě nikdo nemá rád?

Tentokrát si Kratos vezme na mušku poměrně ve hrách oblíbeného protivníka – samotný osud. Ten je zde tvořen legendární trojicí žen, které se starají o správné vinutí nitě života každého jednotlivce. Ať už smrtelného nebo ne. Stojí absolutně mimo jakoukoliv moc každého boha a Kratos se velmi pravděpodobně pokusí změnit svojí sudbu navrácením života milované ženy a dítěte. Tím by se docela dost věcí vyřešilo, ale vzhledem k tomu, že tvůrci varují před příběhem temnějším než posledně, je otázka, zdali se mu tento sparťanský výkon podaří, případně, jak jej docílí. Už jen fakt, že nyní mu v cestě nebude stát pouze jeden rozmařilý bůh války, ale kompletní, pořádně nakrknutý, řecký pantheon, nedává Kratosovi naději na klidný průběh jeho plánu.

Řecká mytologie v kostce

Bossáků má být setsakra více, a to nejen co do počtu, ale i do druhových rozmanitostí. Zatím na E3 předvedli pár kousků, jako dožranou sestru mrtvé Medusy Uriel (taková trochu macatá šeredka), kamenného minotaura nebo trojhlavého hlídacího pejska Kerbera. Každý z nich bude jinak náročný a bude vyžadovat jiný přístup. V tomto duchu postupného přitvrzování se mají nést i nároky na hráčovo oko, kdy by každý ze záporňáků měl být vždy o něco víc ohromující. No, smělé plány! Snad to vyjde. Jak se zdá, autoři jinak zmatlali dohromady všechno z řecké mytologie, co se jim aspoň trochu hodilo do krámu. Mimo jiné se tak setkáte například s Ikarem nebo ukradnete zlaté rouno. Co všechno to bude mít za následky se pořádně neví. Ostatně jako spousta věcí kolem. Kratos sice používá dál magii a sbírá modrou energii, ovšem dříve ho v tom podporovala Athéna, která je teď na druhé straně barikády. Cory Barlog se k tomu vyjádřil slovy, že se sice ještě neví, kde Kratos sílu bere, ale až to vymyslíme, bude to určitě pořádně cool. V tomhle nezbývá než mu věřit, protože, jak se zatím zdá, tahle hra bude cool celá.

Na tom se bude ulítávat

Novinkou je používání speciálního luku, který si Kratos vyvolá pomocí magické síly. Ten je celkem účinný a koho pěkně štvali v první díle lukostřelci, bude jim to moci s příjemným pocitem zadostiučinění všechno vrátit. Mezi další specialitky druhého dílu patří i lety na pegasovi. Můžeme tedy očekávat vzdušné souboje s kdejakou létavou havětí, mimo jiné třeba s griffiny, což už naznačil vypuštěný trailer. Tohle by mělo patřit mezi ty silnější zážitky, neboť vše se bude odehrávat v opravdu pořádných výškách, takže vás nebude obklopovat nic než bělostné mraky a pocit, že mezi vámi a zemí je pěkný kus cesty. Trochu změny přinese i způsob získávání nových zbraní. Tentokrát už nenastanou žádné cut-scény, ale jednoduše po zabití potvory můžete zbraň vzít. Nepřátelé navíc budou reagovat nejen na přítomnost Kratose, ale i na všechny svoje parťáky v okolí, což například znamená jejich společnou kooperaci (viz kyklop a jeho jezdec ve videu). Co se ale nezměnilo je přítomnost klasických puzzlíků a jiných logických hříček, které budou těžké tak akorát, aby vás extra nestresovali a vy jste měli příjemný pocit, že jste nejchytřejší na světě. Nebudou ani chybět oblíbená brutální komba, včetně utrhávání rukou, otevírání lebečních kostí, vytrhnutí očí, všechno v doprovodu hodně cákanců krve. Bez toho by jinak nebyl God of War tím čím je.

Milý Ježísku, ať už je leden!

Grafika u God of War 2 se drží stále svého vysoké standardu. Krásně vyšperkované prostředí, které vyráží dech, vám v pokračování dá ještě větší ránu na solar plexus. Autoři se rozhodli za každou cenu vymáčknout z PS2 to nejlepší a vzít si co nejvíc zkušeností z práce na předchozím díle. I proto odmítli možnost, aby se Kratos promenádoval exkluzivně na ještě neposkvrněné PS3. Takhle už měli zkrátka vše „osahané“ a mohli toho patřičně využít. Už jenom představa, že druhý díl bude ještě dále než ten první rozhycuje i srdce islandského asexuála. God of War 2 má vyjít celkem netradičně až po vánočním shonu začátkem ledna 2007, zřejmě z důvodu, aby nezapadl mezi dalšími tituly, které se vyloupnou těsně před Štědrým dnem a budou soupeřit o vaše nastřádané úspory. Oficiální důvod ale zní, že nechtějí nic uspěchat a rádi počkají, jen aby jejich hra byla po všech stránkách dokonalá. Takže, kdo se těší, ať zvedne ruku!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama