Článek Gears of War: Ultimate Edition

Gears of War: Ultimate Edition

Jiří Bigas

Jiří Bigas

25. 6. 2015 06:12 6
Reklama

Nemusí nám to být po chuti, ale reinkarnace starých i novějších her jsou stále v kurzu a letošní E3 potvrdila, že nás ještě hezkých pár remasterů čeká. Když člověk uvažuje o tom, jaký má tento trend vliv na celou branži, musí nezbytně uvážit, zda se každý jednotlivý titul k tomuto procesu hodí. Jestliže nějaké hry podobnou péči skutečně potřebují, pak by to rozhodně měly být takové, které si opakované vydání zaslouží, ale současně jim facelift nějak smysluplně prospěje. Kanadské studio The Coalition vedené veteránem série Gears of War Rodem Fergussonem věří, že premiérové dobrodružství Marcuse Fenixe je právě takovým případem.

GRAFIKA NENÍ TO HLAVNÍ

Nabízí se otázka, proč se pustit do remasteru hry, která vyšla před necelou dekádou, když Microsoft letos v LA překvapil hráče spuštěním programu zpětné kompatibility, díky němuž bychom se mohli zahrát snadno staré Gears of War pro Xbox 360 na novém Xboxu One. Jenomže Rod Fergusson, který je s akční sérií od samého začátku, má v tomto směru jasno. První Gears of War si podle něj zaslouží nejen grafický upgrade, ale rovněž několik zásahů do hratelnosti a designu, tak aby se hra víc blížila moderním střílečkám, a tedy i svým pokračováním. Jakkoli se může zdát, že se za těch necelých 10 let ve světě her nic moc nezměnilo a střílečky jsou pořád stejné, pravdou je, že když si dnes jedničku pustíte, možná vás překvapí, jak moc za těch pár let zestárla. A vizuální stránka v tomto ohledu hraje tu nejmenší roli.

Vývojáři hru pilovali a cizelovali s každým dalším dílem a reálně už dnes hráči čekají od moderních stříleček trochu něco jiného.

Svého času velice pokroková krycí akce sice měla před konkurencí v roce 2006 solidní náskok a její ovládání a principy se ve vzpomínkách mohou zdát nadčasové, ovšem teprve když je podrobíme hlubší analýze, uvědomíme se, že vývojáři hru pilovali a cizelovali s každým dalším dílem a reálně už dnes hráči čekají od moderních stříleček trochu něco jiného. Ultimate Edition není proto jen klasickým remasterem v původním slova smyslu, ale snaží se hru aktualizovat i po stránce obsahu.

NOVÝ POHLED NA STAROU HRU

Samozřejmostí je u novinky rozlišení 1080p. Grafika ale neprošla žádným primitivním upscalem. Ve skutečnosti vývojáři ze studia The Coalition podle Roda Fergussona, který se za zavřenými dveřmi na E3 rozpovídal o podrobnostech ultimátní edice, znovu vše vymodelovali a kousek po kousku poskládali dohromady. Grafika tak působí na první pohled docela jinak než u původní hry. Scény hýří mnoha novými detaily, jak nám autoři dokázali na několika srovnávacích scénách, můžeme si všimnout podrobností, které nám dříve zůstaly skryty, nebo vůbec neexistovaly. Všechny filmečky prošly podobným procesem, a tak jsou hlavní hrdinové rázem schopní vyjádřit více emocí a jejich obličeje celkově působí lepším dojmem. Bez povšimnutí vývojářů nezůstala ani audio stránka, která nyní podporuje zvuk ve formátu 7.1.

Rod Fergusson ale rozhodně tvrdí, že to není vše. Nechce, aby vylepšená hra jen vypadala dobře, ovšem hrála výhradně na nostalgickou strunu. Gears of War mají být skutečně aktuální akcí, a tak se sahalo i do ovládání a designu. Autoři zapracovali na UI a přidali jednu obtížnost navrch. Co se ovládání týče, jednou z novinek je třeba možnost uskakovat s postavou libovolným směrem jako v posledních dílech, nikoli jen do předepsaných stran, jak tomu bylo původně. Mezi podobná drobná, ale příjemná vylepšení lze ovšem počítat i možnost léčit padlého parťáka, zatímco zůstanete v krytu. Ani to dříve nebylo možné a postava do sebe klidně nechala iracionálně pálit, zatímco se snažila pomoci kolegu postavit na nohy.

NOVÝ OBSAH

Asi hlavní tahák pro konzolového hráče bude nicméně představovat pětice nových kapitol, které jste si v původní xboxové verzi nikdy zahrát nemohli. Vyšly totiž jen na PC a v ultimátní edici si odbudou svou konzolovou premiéru. Pokud jste Gears of War pro Windows nezkusili, konečně tak budete moci po letech zaplnit některá prázdná místa v příběhu, která na Xboxu 360 nebyla zcela vyjasněna. Vývojáři ale zašli dokonce tak daleko, že možnost vrátit se k příběhu a obsahu prvního dílu využily k tomu, aby hru lépe pospojovaly s dalšími díly a celkově vše zapadalo lépe do kánonu zdejšího světa. Když Marcus Fenix poprvé před lety opouštěl vězení v první díle, jeho jméno jsme ještě neznali. O několik let později jej odhalil až jeden z románů. Teď autoři dostali možnost vzít tento název a dostat jej do hry, aby posílili spojitosti a linky mezi jednotlivými příspěvky série.

Abyste se měli v multiplayeru kde vyřádit, dostanete na hraní všechny mapy z DLC a tři nové.

Esenciální součástí Gears of War byl vždy také multiplayer, a tak asi nemůže nikoho překvapit, že se velká pozornost věnuje také jemu. Těšit se můžete na nový systém získávání zkušenostních bodů nebo šest nových módů, mezi nimiž nechybí klasiky jako King of the Hill nebo TDM. Abyste se měli kde vyřádit, dostanete na hraní všechny mapy z DLC + tři nové, tedy celkem 19 multiplayerových arén. Samozřejmostí jsou dedikované servery i podpora hry přes LAN. Součástí hry více hráčů je i nový sectator mód a když už je řeč o multiplayeru, Rod Fergusson nás ujišťuje, že Gears of War rozhodně nepřijdou ani o populární splitscreen.

ZPÁTKY DO AKCE

Protože jsme zmínili původní PC verzi, sluší se rozhodně neopomenout ani skutečnost, že Microsoft se rozhodl k velkému překvapení všech přítomných uvést ultimátní edici vedle Xboxu One znovu i na Windows. Každý, kdo si přitom pořídí remaster, dostane lákavou pozvánku do multiplayerové bety příštích Gears of War. Nová verze jedné z nejcennějších exkluzivních her pro Xbox vyjde už 25. srpna.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama