Gears of War: Judgment Článek Gears of War: Judgment

Gears of War: Judgment

Erik Omar

Erik Omar

3. 3. 2013 23:38
Reklama

V mrazivém počasí jsme se vypravili do Polska, abychom se tam ve studiu People Can Fly podívali na chytaný titul Gears of War: Judgment. Prequel oblíbené série pro Xbox 360 jsme vyzkoušeli jak v singleplayeru, tak v multiplayeru. Při hře více hráčů z českých úst často padaly výrazy dost podobné polské nadávce "kurwa", kterou zase nešetřili vývojáři. S těmi jsme pak den ve studiu zakončili rozhovorem o spolupráci s Epicem nebo o modrých brýlích Damona Bairda.

Zákon a pořádek

Gears of War: Judgment se odehrává krátce po osudném Emergence Day - šmejd z vesmíru napadl zemi a lidská civilizace je v rozpadu. Válka s Locusty se zdá být bezvýchodná. Jednotce Kilo Squad vedené poručíkem Damonem Bairdem se však celkem daří. Tedy až do incidentu s ukradenou experimentální technologií, který má za následek zatčení celého týmu a jejich následné předvedení před soudní tribunál (proto podtitul "Judgment" neboli "Soud"). Ten postupně odkrývá, jak že se všechno událo a to skrze svědectví jednotlivých členů Kilo Squad.

Psal se rok...

Hra je tedy vyprávěna retrospektivně. Ze současnosti se vždy přesouváme do minulosti, kterou v kůži vypravěče znovu prožíváme. Svůj příběh postupně odvypráví každý člen komanda. Vývojáři v tomto ohledu slibují spoustu zajímavostí pro zaryté fanoušky a namátkou zmiňují, že se např. dozvíme něco o vnitřním fungování elitní COG jednotky Onyx Guard.

Sami jsme měli možnost vyslyšet, respektive zahrát si svědectví velitele skupiny Bairda a následně pak i jeho parťáka a bývalého hráče trashballu Colea. Co se týče hratelnosti, dočkali jsme se zlatého standartu známého od prvního dílu: To znamená hodně střelby, krytí za překážkami a skvělé gore efekty při masakrování Locustů legendárním Lancerem.

Začerněno tlustou lihovkou

V jednotlivých misích nás však nejvíc zaujala možnost přepnout na neoficiální verzi příběhu. Po aktivaci tzv. Declassified Mission začne postava vyprávět události tak, jak se opravdu staly a ne tak, jak vyhovují předpisům. Jako příklad uveďme situaci, kdy jednotce dojdou náboje, a tak si místo svých zbraní půjčí ty Locustí, což je samozřejmě striktně zakázáno.

Neoficiální verze nabídnou jednak zvýšenou obtížnost (smíte používat jen určitý typ zbraní, změní se herní mapa, nastaví se časový limit), ale i příběhové perličky, které bychom se pří hraní "oficiálního znění" mise nedozvěděli.

Během zhruba hodinky strávené v příběhové kampani nového GoW si nelze nevšimnou, že je hra mnohem temnější než třetí díl. Na ulicích se válejí mrtvoly civilistů a všude kolem je ještě cítit odér nedávné zdrcující genocidy. Vývojáři to vysvětlují tím, že chtějí hráčům nabídnout opravdu intenzivní zážitek, jehož součástí je např. i vyšší obtížnost akce.

Dvakrát měř a až pak řež hlava nehlava

Díky novému systému respawnování nepřátel má být Judgment vůbec nejtaktičtějším dílem z celé série. Nově vyvinutý Smart Spawn Systém se totiž stará o to, aby byl zážitek z boje mnohem více dynamičtější a náročnější na taktizování. Spawny se totiž oproti předchozím dílům neopakují. Naopak, hra je rozmísťuje tak, aby hráči co nejvíce zavařila. Když jsme například bezhlavě vlítli do boje a postupovali nepřátelskou linií s rychlostí Ramba, naběhli nám Locusti do zad. V opačném případě defenzivně rozvážného postupu, jsme pak museli čelit útokům, které by se daly terminologií amerického fotbalu nazvat "blitz" - intenzivní a do čela jednotky.

Chyť je všechny!

Na konci každé míse hra ohodnotí váš výkon hvězdičkami. Ty vám samozřejmě otvírají různé bonusy v podobě nových zbraní nebo skinů do multiplayeru, ovšem opravdovou lahůdkou je bonus za odemčení všech 40 hvězd. V takovém případě vás hra obdaří zcela novou příběhovou kampaní nazvanou Aftermath, která je v podstatě epilogem Gears of War 3 - pro fanoušky povinnost. Díky hvězdičkám lze zároveň očekávat, že vám hra vydrží klidně i několik týdnů.

Masakr více hráčů

Nebo rovnou několik měsíců; o znovuhratelnost se totiž tradičně postará i multiplayer. Ten vedle klasických disciplín nabídne novinku v podobě survival módu, který jsme si na vlastní prsty vyzkoušeli. Hráči si v něm vůbec poprvé v historii série vyberou jednu ze čtyř hratelných tříd, úkolem je pak ubránit generátor nebo jiný objekt během deseti vln nepřátelských útoků.

Konkrétně je na výběr role inženýra, který opravuje bariéry a rozmísťuje automatické střílny; role vojáka, který ostatním dokáže dobíjet náboje; role snipera, který se jako jediný dokáže dostat na vysoká místa šitá na míru odstřelovači a nakonec role medika, který dokáže léčit. Z vlastní zkušenosti nám jako nejsilnější připadal inženýr, který díky svým schopnostem ovlivňuje bojiště nejvíc. Nejzbytečněji se pak jeví medik. Ten sice dokáže léčit, ale vzhledem k rychlé regeneraci postav se ke svému řemeslu moc často nedostane.

Nejenže umí létat, oni umí i vyvíjet hry

Náš celkový dojem z předváděčky Gears of War: Judgment (na pultech obchodů už 22. března) byl veskrze pozitivní. Studio People Can Fly nějak neriskuje a hodlá fanoušky uspokojit tradiční hratelností. I přes očividný konzervatizmus se však vývojářům podařilo zakomponovat dostatek novinek, které hru osvěží a zaručí jí vysoké známkování v recenzích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama