gears-of-war-2
Gears of War 2 Článek Gears of War 2

Gears of War 2

Dalibor Franta

Dalibor Franta

11. 6. 2008 22:00 48
Reklama

Kór když to byl Locust náramně akční a oblíbený a prodalo se ho skoro pět milionů kopií na dvou neméně dobrých platformách. V únoru 2008 oznámený, na listopad téhož roku plánovaný, větší, lepší a ve všech směrech drastičtější Gears of War 2 – to všechno a možná ještě něco navíc slibují nám zkušení akční dirigenti z Epic Games. Trochu paradoxně tak stačil Marcus Fenix v čele své bandy svalnatých lemurů povstat dřív, než se z něj stal popel. Ale kdo by se pro to na něj zlobil.

Žít jako člověk, chtít lepším být

Evoluce v mezích zaběhnutých principů, tak by se dalo první pokračování nejúspěšnější xboxové střílečky shrnout v pěti slovech. Epic připravují víc (větších) lokací, víc (větších) nepřátel, víc (větších) zbraní a víc (červenější) krve. Naštěstí se ve vší té sháňce po nekonfekční velikosti nevytratila také honba za hlubším smyslem a třebaže to ve spojení s GOW může znít trochu nanicovatě – ano, i tentokrát bude pro všechno to prolévání tělesných tekutin dobrý důvod. Ba dokonce lepší (a větší!!) než v díle prvním. Pokračování se bude odehrávat půl roku po závěru jedničky, kdy Fenix spolu s kolegou Santiagem úspěšně odpálili bombu, jež zničila velkou část Locustích podzemních tunelů. Populace úhlavních nepřátel byla významně oslabena, cena však byla ohromná – podzemní zásoby vzácné Imulze se začaly odpařovat a mezi zbytky lidí se teď šíří zákeřná plicní choroba. Jako by to nestačilo, Locusti našli způsob jak z podzemí penetrovat i do té doby nedobytné ostrůvky klidu – mezi nimi i poslední velkou výspu lidské civilizace, pomyslné Alamo humanity; náhorní plošinu Jacinto. Lidé se tak znovu vrhají do války, aby taktikou „navrtej a zabij“ lokalizovali a pobyli zbytky vzmáhajících se netvorů přímo v jejich podzemních slojích.

Pracovat pilně, přestat už pít

Snaha jít tentokrát víc do hloubky se však neprojeví pouze skrze moderní vrtné soupravy – svých osudů, nezhojených ran a motivací dočkají se také herní postavy, a to včetně několika nových. Vedle klasického týmu (který bude mimochodem zpočátku rozdělen, aby se shledal až v průběhu hry) v čele s Fenixem a Santiagem se tak představí řidič/technik Dizzy, příslušník tzv. „Stranded“ – lidí, jež se nedokázali po invazi Locustů evakuovat na bezpečná místa a zůstali porůznu izolováni na území ovládaném nepřítelem. Jednotky COG čas od času na takto živořící rodiny narazí a poskytnou jejich příslušníkům absolutní začlenění do normálního života v bezpečných rezervacích. Pod jedinou podmínku – muži musí nastoupit do armády a svou záchranu si zasloužit. A právě Dizzy si ve Fenixově jednotce kroutí svou „daň za záchranu“. Dalším nováčkem bude Tai Kaliso – Seranská obdoba hrdého japonského válečníka, případně drsňácký velitel Prescott.

Líbat svou ženu, rodiče ctít

Ani Locustové však nebudou nasazeni do boje bez posil. Odhlédneme-li od faktu, že se jich mohou v jednu chvíli zjevit na bojišti až stovky (předpokládáme však, že se bude jednat pouze o ojedinělé, nascriptované události), představí se také některé nové kousky. Locust Kantus bude obdobou primitivního zaklínače obdařeného schopností sonických útoků v podobě ostrého jekotu. Dokáže také vdechnout život již zabitým Locustům ve svém dosahu, nebude proto radno nechávat tyhle chlapíky bez dozoru. Kdo ví jaká otravná zombie vám pak v nejméně vhodnou chvíli zaťuká na rameno. Aby toho snad nebylo málo, dokáže Kantus vyvolat speciální Locustí žížalku, která ve službách podzemním patvorů hloubí jejich patvoří chodbičky – v boji pak může působit jako pohyblivé krytí jak pro jednotky Locustů, tak i pro hráče… dokáže-li využít situace. Ostatně mnohdy nebude mít nazbyt. Epic si totiž se systémem krytí lehce pohráli a zapojili do hry úseky, kde… jak to říct… zkrátka žádné krytí nebude. Fenix tak bude nucen využívat právě nového systému pohyblivých štítů – ať už oslizlých Locustích červů nebo těl padlých nepřátel, která může sbírat ze země a užívat coby ne-tak-docela-lidských štítů (dokud se takříkajíc neopotřebují a pozbudou účinnosti… znáte to, maso ze sámošky dneska houby vydrží).

Dětem svým příkladem jít

Velký důraz byl podle slov vývojářů kladen na větší dynamiku boje – a to platí jak pro pohyblivé krytí, tak pro vylepšenou AI protivníků. Konkrétně už nebudou bezduše postávat (a poklekávat) za překážkami, aby si při prvním vykouknutí nechali ustřelit palici pečlivě připravenou střelou do místa, kde se jejich rozkošná lebezňa s jistotou objeví. Zvětší se proto jejich operační prostor, to aby nevykukovali přímo do rozžhavených hlavní příliš často. Do karet jim zahraje i rozšafnější level design, jenž nabídne mnohá větvení a více rozlehlých otevřených prostor. Zbraňový arzenál se rozroste o nádherně zvučné SMG, granáty s otravně otráveným plynem (a schopností přisát se na jakýkoliv povrch – tzn. fungovat i jako miny), plamenomet, případně tank typu Centaur (jenž se dočká vlastní úrovně).

Můj bratře v bílém, pomoz mi žít

Co se herního servisu týče, myslí Gears of War 2 především na svou tradičně nejsilnější zbraň – kooperativní multiplayer. Nově se tak objeví možnost hrát kooperaci na dvě rozdílné obtížnosti, což je něco, co si takhle na papíře dokážeme zatím jen těžko představit. Výběr obtížnosti se navíc rozšíří o velmi žádaný (zvlášť v Asii) stupeň pro naprosté začátečníky, přibude možnost ukládat jednu hru do více savů (konečně!) a spousta bonusových materiálů, které po úrovních doplní COG známky z dřívějška (válečné deníky, dopisy na rozloučenou). Loadovací proluky mezi úrovněmi, jež v jedničce dost nešťastně maskovaly zdlouhavé pěší přechody, nahradí v druhém díle konverzační klipy kompletně v kamerové režii hráče. Multiplayer se dočká Halovského matchmakingu, zachová si však svou tradiční komorní atmosféru - počet hratelných míst rozšíří na deset (což stále není v porovnání s dnešním průměrem mnoho). Z herních modů byly zatím odhaleny tři: Guardian je de facto upravený Assassination z původního GOW a umožní hráčům pokračovat ve hře i po zabití svého lídra, Meatflag uvede vlastní verzi klasického CtF a Wingman postaví dvojici hráčů před nelehký úkol přežít proti přesile.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama