Gears of War Článek Gears of War

Gears of War

Radek Friedrich

Radek Friedrich

2. 10. 2007 22:00 5
Reklama

Loňský xboxový hit, masakrální střílečka Gears of War, vzbudil v majitelích domácích počítačů po právu ukrutnou závist. Na první pohled střílečka s tuctovým příběhem o hrstce elitních vojáků bojujících proti hordě mutantů nijak nevybočovala z řady dalších FPS. Ale přesto tu bylo několik věcí, které ji nakonec vyšvihly vysoko do přízně hráčů a z Gears of War se stal skutečný fenomén. Hře určitě pomohla úžasná grafika. Ať si každý stokrát opakuje, že skvělé vizuální zpracování ještě nezaručuje dobrou hru, pořád je grafika to první, co můžete hodnotit. Skvěle vymodelované postavy hrdinů (komu by vadilo, že co kus, to minimálně devadesát kilo svalů, zbytek tvoří drsné hlášky), nádherná prostředí jednotlivých úrovní – tedy pokud dokážete považovat za nádheru ruiny a zbořeniště kdysi monumentálních staveb. Pro architektonický styl města si tvůrci vzali za vzor hlavně Prahu a Londýn, což lokální patrioty jistě zahřeje u srdce.

Gears of War tedy dosáhla úspěchu na celé čáře a bylo jen otázkou času, kdy se objeví verze pro PC. Minulý týden proběhlo masivní turné po několika evropských velkoměstech, kde Cliffy B, hlavní postava za vývojem Gears, prezentoval hratelnou PC verzi a odpovídal na všetečné dotazy novinářů. Díky pozvání na milánskou sešlost jsme měli možnost Cliffyho vyzpovídat a hlavně si zahrát téměř finální verzi GoW. Během necelých tří hodin hraní jsme tak otestovali, jak nekonzolová veze GoW vypadá a hlavně, jak se tvůrci poprali se zásadní změnou ovládacích periferií.

Gears of War
i Zdroj: Hrej.cz
Před samotným hraním se našla chvíle na přátelský pokec s Cliffym (kompletní rozhovor najdete na DVD listopadového Levelu č. 158), který prozradil spoustu zajímavých věcí nejen o hře, ale i o sobě samotném. Už delší dobu je známo, že PC verze byla obohacena o jednu kompletní úroveň složenou z pěti kapitol, takže role závistivců se obrátila – teď jsou to majitelé konzolí, kteří mohou smutně pokukovat po extra náplni Gears of War. Zato my můžeme očekávat masivní bitvu s monstrem, před kterým jsme v původních GoW prchali a neodvážili se otočit, zastavit, nebo dokonce vystřelit. Vložená kapitola tak natáhne nepříliš dlouhou hrací dobu, což byla jedna z mála výtek, které se proti Gears of War ozvaly.

S prodloužením zážitku z hraní souvisí i další nová položka, o které se v Miláně vedla diskuse. Hráči totiž dostanou k dispozici profesionální editor, se kterým by měli dokázat vytvořit prakticky cokoli. Podle Cliffyho se totiž jedná o rovnocenný vývojářský nástroj, s jakým pracovali na Gears sami autoři. Modeři tak budou omezení jen svou vlastní fantazií, a pokud se někomu zachce vytvořit z GoW například tahovou strategii, má ring volný...

Gears of War
i Zdroj: Hrej.cz

Gears of War
i Zdroj: Hrej.cz
Při vlastním hraní nás nejvíce zajímalo, jak se tvůrci vypořádali s širokým spektrem konfigurací PC a jak zvládli přechod z gamepadu na tradiční kombinaci klávesnice s myší. Nejprve k prvnímu bodu – vlastníte-li dostatečně výkonnou sestavu, užijete si skutečně nevídaně detailní grafiky. Několik dlouhých minut během hraní zabralo studování textur různých povrchů a objektů. Dostalo se nám i konkrétních informací o rozlišení (nebudeme vás unavovat přesnými čísly, ale je to zhruba tři krát dva miliony pixelů, nebo nějak podobně), důležité ale je, že to vypadá opravdu neskutečně. Tím více potěší, že tvůrci zachovali zdravý rozum a Gears of War nejsou DX10 titulem určeným pouze pro Windows Vista, ale zahrajete si je v pohodě na prověřených xpčkách. Hratelnost zůstala minimálně na stejné výši jako na X360 - perfektně propracovaný design úrovní s desítkami krytů, mezi kterými se pohybujete přískoky, krycí střelba naslepo, vyklánění, týmová spolupráce (offline kooperativní multiplayer pro dva nechybí), excelentní sada zbraní, aktivní nabíjení a dorážečky zraněných nepřátel... nic z konzolové verze tady nechybí, všechno funguje tak, jak jsme si představovali. Hra je možná o trochu jednodušší díky preciznějšímu zaměřování myší, ale rozdíl není nijak markantní. Na klávesnici fungují všechny triky jako na gamepadu včetně dvojkliku na klávesu.

Kdyby všechny konzolové konverze dopadly jako GoW, nebylo by na světě nešťastných pcčkářů. Jedinou vadou na kráse tak u Gears of War zůstává to, že na tuto verzi bylo nutné počkat si více než rok. Podle všech indicií se to čekání ale vyplatilo a na konec roku se můžeme bez obav těšit. Gears of War pro PC by měla v ČR vyjít již v listopadu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama