Forza Motorsport 4 Článek Forza Motorsport 4

Forza Motorsport 4

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

16. 8. 2011 22:15
Reklama

Technicky vzato pro nás Gamescom začal o den dřív. S ohledem na dostatek času jsme se proto zašli podívat na prezentaci titulů pro konzoli Xbox 360 a Kinect a neváhali jsme na mnohých místech vystát vcelku početnou frontu jen proto, abychom se s vámi mohli podělit o vlastní dojmy. Za nejlepší hru, představovanou v úterý odpoledne, jsme poté vybrali Forzu Motorsport 4, a to i s přihlédnutím k tomu, že si ji mohli zájemci zahrát za přítomnosti perfektního volantu, křesla na hydraulických nohách a rovnou se třemi obrazovkami.

U nich se ještě zkraje článku zastavíme, z producenta multiplayeru a shodou okolností člověka s českými předky, Nicka Fajta, totiž vypadlo, že stejně jako v případě předchozích dílů, i čtvrtou Forzu budete moci hrát na kolika monitorech budete chtít. Pro každý monitor je ale zapotřebí jeden Xbox a jedna kopie hry. Pak už stačí vše sesíťovat a jede se. Co se fungování širokoúhlé projekce týče, obraz necukal, a působil přirozeně i při akčních momentech, kdy se kolem vás shlukne hrozen závodníků. Samozřejmě je to ale otázka zvolené obtížnosti, která u novinářů značně kolísala.

Kopečky a serpentiny

Po zkušenostech z předchozího dílu jsem ale neváhal a v nastavení obtížnosti se nešetřil. Manuální převodovka, nulová podpora stability, jen zvýrazněnou stopu pro úseky brzdění jsem nechal zapnuté. Hlavně z toho důvodu, že se jezdilo na fiktivní trati v Alpách. Ano, jde přesně o tu, kterou vývojáři z Turn 10 prezentovali v posledním making-of videu a nutno říci, že projížďka je to náramná. Možná si toho nevšimnete, když sami řídíte, ale pokud jenom sledujete, neujde vám skvěle zpracovaná scenerie v pozadí trati. Jde zejména o štíty hor s fotorealistickými texutrami, které dodávají celkového pohledu hloubku a punc uvěřitelnosti. Když se k tomu přidají také realistické odlesky na kapotách vozů, není si v rychlosti nač stěžovat. Bohužel, pokud začnete zkoumat blíž, praští vás do očí místy až překvapivě neostré textury, nebo odfláknuté detaily na modelech vedle trati. A i přes to, že do vydání hry ještě nějaký ten pátek zbývá, takovéhle věci se nápravy pravděpodobně nedočkaji.

Na druhou stranu je to ale daň za to, že hra běží bez vážnějších zaškobrtnutí v 60 fps a jako taková testuje váš postřeh i rychlou reakci. Ve spojitosti s upraveným jízdním modelem, který je oproti tomu předchozímu neposednější, jde o vcelku zajímavou výzvu s pocitem zadostiučinění na konci. Pozor si člověk musí dát na přetáčivost i nedotáčivost, vždy s ohledem na profil zatáčky, rychlost a samozřejmě i typ vozidla. Na Gamescomu jsme měli k dispozici starého silného Mustanga, Imprezu a nablýskané Ferrari, takže volba byla jasná. Zlatá střední cesta a místo přísné jízdy ideální stopou sem tam i nějaké to menší rallye. Nepočítejte ale s tím, že by se ve hře tento režim objevil jakožto plnohodnotný, Nick to vysvětlil jasně: „Když už v Turn 10 něco děláme, chceme to dělat správně a rallye zrovna není náš šálek kávy.“ Ať se tedy vývojáři dál drží toho, co jim jde dobře, ať trochu zapracují na zvucích a bude to dobré. Moc dobré!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama