Forza Motorsport 2 Článek Forza Motorsport 2

Forza Motorsport 2

Jan Horčík

Jan Horčík

24. 4. 2007 22:55 6
Reklama

Gran Turismo dnes, i přes prapodivné čachry kolem PlayStation 3 verze, platí za nejlepší konzolovou závodní simulaci. Forza je Xboxovým protějškem do puntíku dotažené japonské simulace. První díl sice možná nebyl tak krásně propracovaný jako GT, ale zato se do něj každý hráč dokázal dostat během několika minut a užívat si ho i s ostatními v multiplayeru.

Stejné přednosti nabídne také Forza Motorsport 2, která dnes patří mezi nejočekávanější hry pro Xbox 360. Jenže navíc s onou pověstnou "granturismovskou" dotažeností. Vývojáři z týmu Turn 10 Studios sebevědomě tvrdí, že Forza Motorsport 2 nastaví nový standard v žánru závodních her. Což minimálně na platformě Xbox 360 nebude zas tak složité. "Už brzy bude mít každý možnost poznat hrubou sílu herního enginu pro Xbox 360," řekl doslova Dan Greenawalt, ředitel vývoje Forzy 2.

Realismus

Ačkoliv původní Forza vynikala snadno uchopitelnou hratelností, která byla něčím na pomezí mezi arkádou a simulací, v případě dvojky už vývojáři mluví o realismu snad v každé větě:

"Ze stovek a tisíců fyzikálních parametrů zaznamenaných v bezpočtu měření na trati a zachycování jízdních dat, využitím síly nejpokročilejších vyhledávacích neurálních sítí, lineárních i nelineárních matematických modelů a simulačních systémů umělé inteligence v Microsoft Research Labs jsme z obrovských kvant hrubých reálných dat vytvořili živoucí, dýchající závodní simulátor, kde jediným rozdílem mezi hrou a realitou je skutečnost, že neriskujete život ani končetiny, když narazíte do zdi v rychlosti 260 km/h," řekl také Dan Greenawalt.

Ehm, tak to by byl jeden přerostlý citát. Co si ale z téhle pseudovědecké hatmatilky vlastně odnést? Předně, vývojářský tým Turn 10 Studios si vzal k srdci všechno to, co hráči i herní kritici vytýkali jedničce a v čem byla původní hra horší než Gran Turismo. Jízdní vlastnosti každého vozu přesně odpovídají skutečnosti a sestávají z obrovského množství různých údajů. Oproti jedničce by měly lépe odpovídat také zvuky motorů jednotlivých strojů. V reálném čase tak můžete sledovat desítky různých statistik jako jsou například teploty v různých částech vozidla. Obzvlášť se tvůrci zaměřili na pneumatiky, které nejvíce ovlivňují chování vozu a celkovou fyziku jízdy.

Sparta? Forza!

Tři sta. Stejná číslovka, která aktuálně opanovala nejvyšší filmové žebříčky trůní také Forze 2. Tři sta bude totiž ve hře automobilů všech možných značek, jen namátkou třeba Ford, Lamborghini, Porsche, Toyota, Honda, Mitsubishi, Ferrari a mnohých jiných. Co je ale důležitější, zcela nové dimenze mají dosáhnout možnosti vlastních úprav vozů. Jednak můžete samozřejmě káry předělat z výkonnostního hlediska, tj. měnit ty nejpodstatnější komponenty, které budou ovlivňovat jízdní vlasnosti. Kromě toho si ale hráči budou moct pomoctí tzv. Livery editoru například nabarvit auto jakoukoliv barvou či polepit různými motivy v až 4000 vrstvách. Photoshop hadr! Co víc, takto upravená auta bude možné prodávat skrze speciální fíčuru, kterou bude aukční dům.

Kromě aut jsou neméně důležité také tratě, které každá závodní hra nabízí. Forza 2 v tomto nezůstává nijak pozadu za konkurencí. Celkem bude ve hře 45 tratí ve 12 různých prostředích. Kromě starých známých se podíváme také na nové závodní trati, například Suzuka či Sebring, zajezdíme si i v ulicích New Yorku. Mezi ty staré "vyježděné" známé patří Laguna Seca, Silverstone či Tsukuba.

Na doraz

Vizuálně vypadá Forza 2 doslova neskutečně a už uveřejněné screenshoty a filmečky jistě berou dech každému závodnímu nadšenci. Zatímco původní Forza "jela" na 30 FPS, dvojka by měla stabilně šlapat rychlostí 60 FPS. Maximální podporované rozlišení však bude pouze 1080i. Což nemusí nikoho zas až tak moc mrzet, vždyť kolik lidí má dnes doma pořád ještě docela drahé Full HD televize? Zajímavý je údaj o tom, že herní engine dokáže 360x během jediné sekundy znovu a znovu propočítávat všechna ta kvanta fyzikálních údajů o každém vozidle.

Vypadá to, že tři procesorová jádra Xboxu 360 budou konečně mít důvod se pořádně zapotit. Kor když dojde na srážky - model poškození je jednou z nejsložitějších, ale zároveň nejvděčnějších složek každých závodů. Pocit nebezpečí a destrukce je to, co každému závodníkovi rozpumpovává adrenalin v krvi. Model poškození v druhé Forze má být téměř stejně realistický jako zbytek hry. To znamená, že poškození bude mít vliv na jízdní vlastností. Utržený spoiler prostě pocítíte.

Zábava pro všechny

Forza 2 bude samozřejmě podporovat multiplayer, a to až pro osm hráčů. Vzhledem k tomu, že první Forza patřila na Live mezi nejoblíbenější hry, lze právem očekávat obrovský nával. Samozřejmostí je podpora pro Xbox 360 Wireless Racing Wheel, ale bohužel žádný jiný force-feedback podporující volant. Kromě samotného online závodění bude také možné sledovat ty nejlepší světové jezdce ve Forza Motorsport 2 TV, podobně jako to bylo v Project Gotham Racing.

V nejbližší době má dorazit na Xbox Live demoverze Forza Motorsport 2. V demu budou k dispozici vozy tří tříd – C, A a R2, celkem 24 různých aut. Bohužel, demo nebude obsahovat multiplayer. Půjde závodit pouze s dalšími sedmi protivníky ovládanými umělou inteligencí. Nezoufejte ale, už brzy se na pultech objeví finální verze. Alespoň tedy v Americe. O datu vydání v Evropě zatím, zdá se, není pevně rozhodnuto. Britští prodejci tvrdí cosi o 8. červnu, ale nechme se překvapit!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama