Fortnite Článek Fortnite

Fortnite

David Sillmen

David Sillmen

22. 4. 2014 22:00 2
Reklama

Studio Epic Games platí už pětadvacet let za jednoho z průkopníků akčního žánru, a to jak z herní, tak technologické perspektivy. Unreal Engine a Gears of War, to jsou stále velké pojmy, nicméně v dnešní, co do chutí hráčů rychle se měnící době, je třeba mnohem širšího rozkročení. Pro Epic Games by ho měl obstarat originálně se tvářící titul Fortnite, který se opírá o mechanismy akce z pohledu třetí osoby podobně jako Gears of War, ale k tomu přidává prvky objevování, individualizace a konstrukce. Přitom se dobrovolně vzdává příběhové základu, když herní svět je popisován jako pouhý The World.

V NOCI NA LOVU, VE DNE NA STAVBĚ

Nepřáteli jsou tajuplná monstra, která se začínají shromažďovat v noci na určitých místech světa. Hráčovým úkolem je pomocí zařízení zvaného Atlas uzavřít démonické portály a přitom se pochopitelně bránit dotírajícím hordám kreatur. Abyste si jejich řádění užili dosyta, plánují autoři k datu vydání připravit hned tři odlišně dlouhé kampaně. První by měla hráče zabavit na deset, druhá na dvacet a třetí dokonce až na padesát hodin, přičemž by měl být každý z úseků kampaně generován procedurálním způsobem a sestávat z celé řady zničitelných prvků. Ty potom hráčům poslouží coby zdroj materiálů, který je potřeba pro výstavbu vlastní pevnosti.

To vše se ale musí dít zásadně přes den. V noci totiž začnou na povrch znovu vylézat monstra, která je třeba do rozbřesku vymlátit. Potom se lze opět pustit do opravování poničené základny a jejího dalšího zvelebování, zbudou-li vám na něj zdroje. Motivaci hráčů by mimo jiné měly podpírat stále nové a nové druhy materiálů i plánů potřebných ke konstrukci dalších zbraní a obranných mechanismů.

Fortnite
i Zdroj: Hrej.cz

Zdi, podlahy, střechy, opevnění a schody je možné stavět ze tří základních materiálů, kterými jsou dřevo, kamení a kov. Na zbraně, zejména ty pokročilé, ale budete potřebovat řadu složitějších přísad, například baterie nebo části strojů. Zpočátku každého úseku kampaně se tedy hráči musí rozhodnout, na co se budou zrovna soustředit - zda to bude snaha o vývoj krumpáče, který chvíli trvá, ale jakmile ho získáte, urychlí těžbu materiálů, nebo zda to bude prosté rozebrání auta, z jeho součástek postavíte obranné věže a pasti. Podobná rozhodnutí vás čekají v každé misi, což zároveň indikuje, že úspěšného dokončení úrovně se můžete dobrat několika rozdílnými způsoby.

JAK JE LIBO...

Ve Fortnite si můžete vybrat ze čtyř tříd postav. Jde o stavitele, který dokáže rychleji konstruovat budovy a spotřebuje k tomu méně surovin, kromě toho navíc může alokovat speciální přístroj, automaticky opravující stavby v jeho blízkosti. Další je Ninja s dvojitým skokem a rychlostním boostem, vylepšovatelné katany z něj činí silného bojovníka na blízko, který si navíc vypomůže hvězdicemi a kouřovými bombami. Předposlední, Commando, je univerzálním bojovníkem, který může díky nejrůznějším vylepšením páchat velké škody různými způsoby, například díky granátům nebo minám. Čtveřici uzavírá Scavenger, který je skvělý v rychlém získávání surovin a dobře se tak doplňuje se stavitelem. Postavy je možné vyhnat na maximální 20. úroveň, do budoucna však autoři slibují postupné přidávání dalších tříd a pravděpodobně i navýšení maximální úrovně.

Každý hráč dostane navíc vlastní domovskou základnu, ve které bude možné postavit pilu, nemocnici, zbrojnici nebo velitelskou centrálu.

S tím, jak se hráči probojovávají jednotlivými úseky kampaně, odkrývá se jim stále více z hlavní mapy. Účastníci kampaně se pak mohou rozhodnout, jakou cestou se chtějí zrovna vydat. Jednotlivé areály se přitom tematicky liší - některé jsou umístěné do horských oblastí, další zase do městských center. Kromě toho nezřídka narazíte na louky a pole nebo průmyslové lokality. Kromě toho autoři plánují průběžnou změnu ročních období a zvláštní lokality, které se zpřístupní například na Vánoce, Halloween, Velikonoce a další svátky.

RYCHLE DOVNITŘ, RYCHLE VEN

Hráči se přitom mohou najednou účastnit i více než jedné kampaně, protože získané zkušenosti jsou svázané s hráčským účtem, nikoliv jednotlivými postavami a třídami. Předně by mělo být zaručeno, že do hry bude nebývalé snadné naskočit a bez větších problémů třeba jen za pár odehraných minut vyskočit. Zkrátka, aby se v ní daly strávit dlouhé hodiny, ale i pouhé pracovní přestávky. Každý hráč dostane navíc vlastní domovskou základnu, kterou bude moci zvelebovat pomocí jiných surovin než těch, které využívá v kampani. Kromě jiného zde bude možné postavit pilu, nemocnici, zbrojnici nebo třeba velitelskou centrálu. Do těchto domovských budov potom můžete umístit jednotlivé postavy, které na základě toho získají určitou výhodu, přičemž se některé postavy pro určité budovy hodí více než jiné. Například pro Commando se nabízí zbrojnice, jež mu zaručí větší palebnou sílu. Pokud ale budete chtít vyváženější postavu, můžete ho umístit třeba do nemocnice, která mu zajistí rychlejší léčení.

Fortnite
i Zdroj: Hrej.cz

Fortnite bude dalším ze stále delší řady free 2 play titulů, byť v tomto případě s velmi bohatou produkcí a důrazem na detail. To by však mohlo mít za důsledek skutečnost, že si bez uhrazení nějakých těch mikrotransakcí zahrajete jen obtížně. Tvůrci dosud žádné informace k platebnímu modelu nezveřejnili, podle vlastních slov se ale chtějí orientovat podobným směrem jako League of Legends, DotA 2 nebo Heartstone: Heroes of Warcraft. V záplavě konkurence je tedy jedinou šancí na úspěch být řádně šťavnatým herním zážitkem, a o něj se tvůrci snaží všemi způsoby, ať už to je špičkové vyvážení nebo nevídaný grafický styl. Šance jsou tedy vzhledem ke zkušenostem Epic Games veliké.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama