For Honor Článek For Honor - dojmy z alfy

For Honor - dojmy z alfy

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

30. 9. 2016 11:00
Reklama

Do vydání For Honor zbývá ještě zhruba půl roku, ale Ubisoft už začal do své pseudostředověké bojovky pouštět první hráče, aby s jejich pomocí ještě vybrousil hrany své netradiční hry. Pohádkový konflikt tří odlišných stran se v první uzavřené alfě představil výlučně v režimu PvP. Po zkušenostech se hrou na E3 v příběhové kampani jsem tak měl první možnost zjistit, jak odlišná je hra proti ostatním hráčům. A světe div se, odlišná je dost.

Největší rozdíl mezi příběhovou kampaní a kompetitivním multiplayerem vychází z nepředvídatelnosti taktik ostatních hráčů. Zatímco AI hrdinové měly v příběhu rozpoznatelné herní styly, v multiplayeru se každý choval unikátně. Částečně za to mohl fakt, že spousta hráčů alfy měla For Honor v rukou docela poprvé a odlišné herní styly šestice dostupných hrdinů si teprve osahávali. Ve výsledku se však v PvP často a intenzivně střetává rychlá akční rubanice mezi zástupy počítačem ovládaných vojáků s pomalejšími, rozvážnějšími duely se hráči.

JÁ NA VIKINGA A VIKING NA MĚ

Tedy takto to alespoň vypadalo v jednom ze tří dostupných multiplayerových režimů. Nejzajímavější herní režim Dominion proti sobě postavil dva týmy o čtyřech hráčích, kteří na malých až středně velkých mapách bojovali o tři území. Variantu na celkem klasický mód Control ozvlášťnovalo jeho finále. Během zápasu oba týmy usilují o dosažení 1000 bodů, následkem čeho se vypne respaw nepřátelského týmu a je možné jej úplně vyvraždit. I během posledních chvil se však prohrávající hráči mohou oživit na bojišti, dosáhnout svých 1000 bodů a vypnout respawn druhému týmu. Zápasy jsou tak napínavé do poslední chvíle, občas došlo i k úplnému obratu. Přidejte k tomu fakt, že zdraví se regeneruje pouze na zabraných oblastech, hráči v duelu jsou vždy pod tlakem hrozby, že se na ně přiřítí protivníkovi spojenci a zaútočí v přesile, a dokážete si asi představit, jak rozlítaný a neustále akční Dominion je.

Každý hrdina je jinak obratný, má jinak rychlé reflexy i sílu útoků a zhruba sedm unikátních útočných komb.

Zbylé dva režimy byly o poznání klidnější - Duel a Brawl nabídly souboje výhradně mezi hráči, buď 1 na 1 nebo 2 na 2. Zde už nešlo o nic jiného, než soupeře v boji na blízko potupit a zabít, případně to samé udělat ještě jeho parťákovi. Především zde pak přišly ke slovu unikátní zaměření hrdinů, kteří již nedělili pozornost mezi duely a pobíhání po mapě ve snaze zabrat území a přepadnout protivníky ze zálohy. Ačkoliv se na první pohled mohlo zdát, že přístup k boji skrze netradiční soubojový systém je pro každou postavu stejný, třidy hrdinů mají na hratelnost velký vliv. Každý hrdina je jinak obratný, má jinak rychlé reflexy i sílu útoků a zhruba sedm unikátních útočných komb. A ačkoliv i v Dominion dochází na specialní vlastnosti hrdinů, Duel a Brawl se soustředí přímo na ně. Zde vynikne schopnost Orochi samuraje odrazit přicházející útok a rychle seknout, nekonečné řetězení útočných komb vikinského Berserkera nebo schopnost zaútočit a omráčit, kterou umí rytíř Warden.

PŘÍLIŠ MNOHO MOŽNOSTÍ

Nicméně herní styl za každého z hrdinů je ještě možné dále upravovat. Každý hrdina má k dispozici čtyři dovednosti, které se v průběhu zápasu odemykají, podle toho, jak se hráčům daří sbírat zkušenostní body za zabití nepřátel nebo obsazování oblastí. Schopnosti mohou být pasivní buffy nebo aktivní dovednosti, například vržení výbušného granátu, pokrytí čepelí jedem, zasazení léčivého praporu nebo třeba přichystání pasti. Čím častěji za hrdinu hrajete, tím se odemykají až dvě další varianty pro každou ze schopností a například takový Orochi, můj favorit, si poměrně brzy může vybrat, zda jeho první schopnost bude možnost sprintovat i bez staminy nebo vyléčení při každém zabití nepřátelského hrdiny.

Společně s možností vybavit každého z plánovaných 12 hrdinů zbraněmi a kusy zbroje ovlivňujícími 15 různých statistik, se For Honor začíná rýsovat jako poměrně komplexní záležitost z pohledu metahry. Beru tedy zpět svojí předchozí předpověď - For Honor asi nebude úplně pro průměrného mainstreamového hráče, a to by se hře mohlo potenciálně vymstít. Podívejme se na masivní úspěch Overwatche, který prakticky žádnou upravitelnost schopností postav nenabízí a milují ho nejen sváteční hráči, tak i zapálení pařani. Obávám se, aby se tak vedle bojového systému náročného na skutečné ovládnutí For Honor zbytečně hráčům neuzavíral dalším nárokem na pochopení všech možných buildů a strategií, které schopnosti hrdinů nabízejí. Zkrátka řečeno, když na vás při zápasu naběhne Conqueror s řemdihem, nemůžete si být ihned jistí, co všechno proti vám může použít. A tato nejistota se dneska moc ve hrách nenosí, třeba už jen z toho důvodu, že se nikdy nepodaří v takovém množství proměnných vytvořit rovnováhu a vznikne počet nejlepších - pro PvP povinných - buildů. Ale co, možná jen zbytečně sýčkuju.

PRVNÍ KOLO OTESÁVÁNÍ ZA NÁMI

Jednoznačně dobrou zprávou je však grafická podoba hry, která si i v alfě na PlayStationu 4 pořád uchovává kvalitu z trailerů. For Honor je prostě nádherný a občasné zaškobrtnutí frameratu bude spíše dané stavem hry a snad nefunguje jako předzvěst omezení grafických detailů v příštích verzích. Stejně tak jsme dostali ochutnávku poměrně široké možnosti úpravy vzhledu hrdinů, volbu jejich pohlaví, etnika, ošacení, barvy zbroje, dekorací i robustní editor erbu. Lze předpokládat, že For Honor přijde s mikrotransakcemi za exkluzivní (a hezčí) kusy dekorací zbroje a možná i za truhly s lootem, ale na soud je v této oblasti ještě brzo. Čemu se však alfa nevyhnula, byly časté problémy s připojením, leč s tím se dalo počítat. Hra se v některých momentech zastavila a vrátila se do stavu před několika vteřinami, což je rozhodně příjemnější a férovější řešení nestability připojení než zrušení celého zápasu nebo odpojení nesynchronizovaných hráčů.

For Honor - dojmy z alfy
i Zdroj: Hrej.cz

Bude zajímavé vidět, co všechno se ve For Honor změní, až bude spuštěné další kolo alfy. Pokud jste se do uzavřeného testování nedostali, nevěšte hlavu. Ubisoft určitě spustí i otevřenou betu ještě před vydáním hry a každý zájemce si bude moci vyzkoušet, jaké to je, když se spolu mydlí rytíř s palcátem, viking se sekerou a samuraj s dlouhou katanou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama