Final Fantasy XV Článek Final Fantasy XV

Final Fantasy XV

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

24. 9. 2014 13:40 6
Reklama

Od prvního ohlášení hry, ze které se v průběhu let stalo Final Fantasy XV, uplynulo neskutečných osm let. Během nich stačil projekt změnit jméno, rodinu, platformu i režiséra, ale co však zůstalo, je akčnější pojetí hratelnosti a zasazení do realističtějšího, méně fantastického světa. Za těch spoustu roků jsme měli možnost vidět tu ukázku z boje, tu nádherně vypadající filmeček, tu tajuplný sestřih pohledů na zachmuřeného hrdinu Noctise, ale až letošní Tokyo Game Show přišlo s něčím, co vypadalo jako ucelený trailer ze hry. Hadžime Tabata, který tento rok vystřídal na režisérské sesli Tetsuju Nomuru, se neváhal s fanoušky podělit o bližší informace ohledně své hry a my tak konečně máme opět konkrétnější představu o tom, jak se toto akční RPG bude vlastně hrát.

KLASICKÁ FINAL FANTASY?

Příběh Final Fantasy XV by se měl točit kolem magického krystalu a války několika národů o něj. Díky krystalu dokázal národ Lucis dosáhnout technologického stavu odpovídající naší současnosti, zatímco ostatní národy bez krystalů spíše připomínají středověké civilizace. Agresivní stát Niflheim však na Lucis zaútočí, krystal ovládne a rozpoutá válku, uprostřed které se nachází s partou svých nejbližších přátel hlavní hrdina Noctis, lucisský korunní princ. Ten po nešťastné události z dětství dokáže vidět záhadné „světlo”, což je dar od bohyně smrti Etro, který Noctis sdílí se sympatickou Stellou, šlechtičnou ze znepřátelené země, s níž je okolnostmi a situací nucen stát v konfliktu.

Noctis a jeho přátelé tak společně putují po rozlehlé zemi, bojují proti Nifleheimským vojskům a snaží se opět dostat mocný krystal pod svojí kontrolu. A rozlehlá země by měla být doopravdy rozlehlá - hry série Final Fantasy se málokdy držely na jednom místě, ale až patnáctý díl přivede sérii k otevřenému světu, po kterém se budeme dopravovat kromě vzdušných lodí, chocobů i nablýskaným autem, které prý můžeme vnímat téměř jako člena party. Tabata chce hrou navodit pocit filmových road movies - cestování by mělo být částí příběhu a nejen způsobem, jak překonat vzdálenost od mezi bodem A a B. Otevřený svět údajně nabídne dostatek prostoru k samostatnému průzkumu, ale povede jím příběhová linie, která hráče postupně hrou provede bez toho, aby ho nechala ztraceného ve vedlejším obsahu (ostatně Tabata v tomto ohledu přirovnává FF XV spíše k Red Dead Redemption než ke Skyrimu).

Final Fantasy XV
i Zdroj: Hrej.cz

S otevřeným světem přichází také způsob, jak ho učinit živým a zajímavým. Můžeme se těšit na proměnlivé počasí a denní cyklus, což nebude mít vliv pouze na vzhled světa, ale také na samotnou hratelnost. Za deště můžeme očekávat kaluže na každém kroku, ale také silnější efekt kouzel na elektrické bázi; za slunného počasí pak budou naše ohnivá kouzla nejen pálit nepřátelé, ale zasáhnou větší oblast a mohou tak zranit i naše spolubojovníky. Den s nocí se v momentální verzi hry střídají zhruba každých 30 minut, ale ještě se nejedná o konečné rozhodnutí a ve finální verzi se to možná změní. Nicméně tak budeme v noci spíše odpočívat, čímž naše parťáky zbavíme únavy, která stojí za horším výkonem v bojích a navíc se tak můžeme vyhnout agresivnějším příšerám, které pod svitem měsíce vylézají z dungeonů a chodí po světě.

SOUBOJOVÉ POZLÁTKO

Přílišnou starost o své parťáky ale mít nemusíme. Postará se o ně umělá inteligence a v našich rukách tak budou pouze kroky a činy Noctisovy. Pryč jsou instancované bitvy – akce přechází plynule z průzkumu do bojů a připomíná tak systém z FF XII s prvky z FF XIII, což leckomu z fanoušků může nahnat hrůzu. Popravdě, bojový systém zní jako ta nejhorší kombinace mechanismů z obou dílů - souboje budou probíhat z větší části automaticky a místo přiřazení jednotlivé akce každému tlačítku bychom měli střídat útočné a obranné postavení, na které bude Noctis i naši parťáci reagovat. Například při držení obranného tlačítka se budeme moci pohybovat po bojišti a samovolně uskakovat útokům našich nepřátel. Naštěstí tím ale nepřijdeme o úplnou kontrolu nad děním, například Noctisova schopnost vrhnout svůj meč a přemístit se k němu zajistí v okamžiku rychlý pohyb po bojišti či po těle obřích nepřátel. Jednoduše to ale vypadá, že se sice dočkáme dynamického zážitku z boje plného úžasných efektů a dle slibů tvůrců i časté kontextuální spolupráce s parťáky, avšak samotné ovládání boje bude nakonec nejspíše opět oddáleno od hráče samotného.

Final Fantasy XV
i Zdroj: Hrej.cz

Square Enix o přesné podobě soubojového systému stále nemluví a možná to nakonec nebude tak špatné - například systém širokého arzenálů mečů, které Noctis ke svým útokům ve volitelné řadě používá, připomíná stavbu vlastního balíčku karet a mohl by do hry vnést slušnou dávku strategie. Hru navíc půjde během souboje pozastavit, upravit chování party, vyměnit výzbroj, vyléčit se, a reagovat tak na změnu situace na bojišti. Tabata navíc slibuje, že se zaměřil na to, aby způsob, jakým se hra hraje, byl přirozený a pocit z ní byl příjemný... Ale vyzkoušet si to budeme moci nejdříve až ve hratelném demu, které na nás Square Enix chystá.

TO UŽ VYDRŽÍME

Hratelná ukázka by se měla pod názvem Episode Duscae objevit někdy v první polovině příštího roku a měla by zvědavcům nabídnout zhruba hodinovou příběhovou linku a až čtyřhodinový zážitek, pokud se hráči rozhodnou prošmejdit každý kout, vyčistit každý dungeon a ještě déle, pokud se rozhodnou místo autem svět procházet pěšky. Poukaz na stažení dema by měl být přibalen ke každé kopii Final Fantasy Type-0 (dřívější FF Agito), které vyjde příští rok v březnu. Pokud však Type-0 neseženete, nebudete muset být smutní, neboť i demo by mělo plně podporovat sdílecí tlačítko na PS4 a umožnit tak nesčetné let’s playe a gameplay videa.

Nicméně, v současnosti je Final Fantasy XV zhruba z poloviny hotové, za což údajně může generační přechod, a tedy ještě nějakou chvíli potrvá, než se nám dostane do rukou úplný produkt. Uvidíme, zda se nakonec neprojeví jako nešťastné ono rozhodnutí učinit z původně vedlejšího dílu část hlavní očíslované série. Lze směle říci, že po grafické stránce hra nemá konkurenci a zasazení do méně fantaskního světa by mohlo snížit pompéznost, kterou poslední díly přetékaly. Pokud vše vyjde, z Final Fantasy XV by mohlo být méně „j-pop boy band na výletě” a více toho úžasného pocitu ze začátku TGS traileru, kdy Noctis a spol. projíždějí kolem gigantické Adamantoise. Snad to veškeré čekání nakonec nevyústí ve velké zklamání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama