F.E.A.R. Extraction Point Článek F.E.A.R. Extraction Point

F.E.A.R. Extraction Point

Josef Murcek

Josef Murcek

24. 7. 2006 22:56 2
Reklama

O hře F.E.A.R. si každý z vás jistě přečetl dost a dost. Pro všechny případy si připomeňme, že se jednalo o hrůzu nahánějící thriller, plný paranormálních jevů, nepochopitelných situací a s hutnou atmosférou plnou strachu. Tuto revoluční hru vyvinula dnes již veleznámá firma Monolith Productions, která proslula zejména díky sériím Blood a No One Lives Forever. Vývoj Extraction Pointu však Monolith Productions předal méně známému vývojářskému studiu TimeGate Studios, které má na svědomí například Axis & Allies anebo sérii Kohan.

Strach jako klíč k úspěchu

Příběh tohoto datadisku začíná přesně 30 sekund po událostech původního dílu. Vrtulník se i s vámi na palubě nekontrolovaně zřítí k zemi vlivem Almy, telepatky známé z původní hry. Jste zraněni a jen zpomaleně vnímáte svět kolem vás. Hned ze začátku je jasná, že jste zase úplně sami…

Datadisk slibuje stejně jako původní F.E.A.R. velice kvalitní příběh, plný nečekaných zvratů a hororových situací. Autoři nehodlají v již i tak hrůzu nahánějící atmosféře nijak polevit, ale právě naopak – chtějí ještě více přidat. Zatímco v originální hře jste se vžili do člena speciálního oddílu F.E.A.R. a stali se lovcem, který naháněl extrémně nebezpečného Paxtona Fettela, zde v Extraction Pointu se role otočí, a i když stále budete patřit k oddílu F.E.A.R., budete právě vy tou štvanou zvěří, bojující o svůj holý život. Těšit se také můžete na skrývání před zraky nepřátel, plížení, nekonečné boje s mnohačetnou přesilou – zkrátka, budete dělat všechno možné i nemožné proto, abyste přežili.

Hra stínů

Boj s nepřáteli nebude snadnou záležitostí, protože autoři slibují vylepšení i tak dost dobré umělé inteligence. Pro zajištění maximální porce strachu však přidají autoři do hry i zcela nové nepřátele, kteří pravda dříve trochu chyběli. Jako příklad si můžeme uvést jakéhosi stínového tvora, který je neviditelný a jediné co prozrazuje jeho přítomnost, je jeho vlastní stín. Uvidíme, jak se bude lišit od ninjů, kterých jsme si sice dříve moc neužili, ale přeci jen se ve F.E.A.R. objevili.

K eliminaci tohoto stínového tvora vám dobře poslouží zbrojní arzenál, který bude obohacen o zbrusu nové kousky. Příkladem budiž velkokapacitní minigun, do kterého se vejde více než 200 nábojů. Díky této mocné zbrani se problémy snadno zahánějí ještě dříve, než vůbec přijdou. A pokud ani tato zbraň nepomůže, budete se snad moci spolehnout na pomoc od svých týmových kolegů, se kterými byste se měli mnohem lépe dorozumět díky větší interaktivitě mezi hráčem a přátelskými jednotkami. Změn se dočká i fyzikální engine, který bude dle slov vývojářů notně vylepšen. Při shlédnutí scény, kde ve standardně zařízené kanceláři došlo ke zběsilému boji (s využitím výše uvedené nové zbraně), jsme došli k názoru, že se v tomto datadisku opravdu vyřádíme. Totální chaos, který vznikl po krutém boji díky realistickému pohybu objektů ve hře, byl prostě úžasný a akční scéně tak dodal naprosto skvělý nádech. Když dodáme, že bude opět k dispozici všemi oblíbený „bullet-time“ (zpomalení času) jako v původní hře, je jasné, kam tvůrci s datadiskem míří.

Co my na to?

Doufejme, že spojením snahy o přežití s paranormálními jevy se tento přídavek stane dokonalým trhákem, který hráče pevně přiková k monitoru a nepustí je, dokud sami zcela vyčerpaní neodpadnou. Klíčovým prvkem bude ještě větší várka všudypřítomného strachu než v původní hře, k čemuž se přidají noví nepřátelé, zbraně a snad i větší různorodost v designu misí. Zatím vše vypadá velice slibně, ale na to, jak to všechno nakonec dopadne, si musíte ještě pár měsíců počkat. Datum vydání je stanoveno na podzim tohoto roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama