Fallout: New Vegas Článek Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas

Vilém Koubek

Vilém Koubek

21. 6. 2010 22:32 19
Reklama

Při pohledu na Fallout: New Vegas se nedá ubránit dojmu, že je to prostě jen třetí Fallout s novými kulisami a hlavním hrdinou. Tyto pocity se však rozplynou velmi záhy poté, co ho uvidíte za běhu, a na povrch začnou vyplouvat všechny změny, které lidi z Obsidian Entertainment do hry zakomponovali.

Kdysi dávno v Nevadské poušti

Pro pořádek si nejdřív povězme něco málo z příběhu, jenž se točí okolo poslíčka, kterému se jednoho dne povedlo připlést se do cesty hejnu kulek. A ať už je vystřelil, kdo chtěl, nakonec se rozhodl, že poslíčka nechá v poušti bídně chcípnout. Z ničeho nic se však úplně odnikud vynořil zachránce kovaných rysů a westernového vzezření – robot (ne Cordell Wallker) – a umírající poslíček se díky němu dostal do rukou velmi schopného doktora, který mu nejenže zachránil život, ale rovnou mu umožnil kompletně vyresetovat minulost a navolit si, čím chce být teď.  A tak se náš nový poslíček vydává na svou životní pouť, jejíž cíl se z „Najít toho, kdo mě střelil.“ velmi záhy změní na...

Co se třetího Falloutu týče, našla se celá řada jedinců s nejrůznějšími výtkami. Někteří kvůli nim hru úplně zavrhli, jiní se vrhli do modování. Obsidiáni se stížnostmi a mody prokousali jako krysopotkani obnaženou tkání a při navrhování změn se jimi inspirovali. Výsledek sice není 2D RPG, ale i tak je to hra, která dotahuje některé aspekty trojky z fáze „rozdělaných“ do fáze „takhle by to mělo být“. A nejvíc je to poznat na systému soubojů.

Když už akce, tak aspoň pořádně

VATS samozřejmě nezmizel, ale jeho využívání už ani z daleka není tak důležité pro to, abyste se dostali k těm nejkrvavějším a nejefektivnějším momentům zblízka. Nově byla totiž dopilována akční složka v reálném čase, která je teď daleko plynulejší a zajímavější, protože se dá dívat a střílet skrz mířidla zbraní. Jako bonus navrch se dá v menu i zde zapnout zpomalení času, takže když někomu upálíte hlavu dobře mířeným výstřelem, můžete se kochat i bez VATSu. Zapracováno bylo také na zbraních nablízko, které už nejsou jen o doběhnutí a bezhlavém mlácení, ale i ony teď mají speciální útoky. Úderem ostnatou rukavicí do rozkroku počínaje a vrháním oštěpů konče. Labužnické jsou také nově přidané zápalné granáty, které – pokud se vám poštěstí – dokážou vyhodit nebožáka docela solidně do vzduchu. Pokud v ten moment zapnete VATS a puškou třeba rozstřelíte granát, který nese na hrudi, výsledek bude určitě velmi uspokojivě-deštivý. Celkově zbraní zásadně přibude a po vzoru některých modů se pro ně ve hře budou nacházet spousty vylepšení upravujících vše od kadence až po velikost zásobníku. Upraven byl také jejich účinek. Ukazatel vedle protivníkova zdraví vám odteď začne hlásit, jestli mu palbou jen brousíte zbroj, nebo ho kulky skutečně lechtají v útrobách.

V zabíjení celkově se odteď budete moct vyžívat daleko víc než minule, jelikož už vás na každém kroku nebude pronásledovat Karma. Autoři si řekli, že mít poletující ukazatel, který o vás všem říká, jestli snídáte děti, nebo jste dobráci od kosti je hloupost, a tak ji lehce odsunuli do pozadí. Stále ve hře bude, ale pouze pro vaše oči a svědomí. Faktorem, který odteď určuje vaši oblíbenost, je reputace v jednotlivých lokacích a mezi frakcemi. Pokud tedy uznáte za vhodné, že zrovna tahle vesnice vám kazí výhled a z panoramatu ji vymažete, na druhé straně mapy kvůli ní neštěkne ani pes, natož tak aby po vás někdo šel. Na druhou stranu si tím ale můžete znepřátelit místní frakci, která vám to posléze spočítá. V praxi se tedy hra přiklání k realitě.

Když jedna obtížnost nestačí

A s realitou má co dočinění také nově přidaný Hardcore Mode, který kompletně mění zážitek ze hry. Pokud si ho zapnete, budete muset hlavní postavu pravidelně zásobovat jídlem, stimpaky začnou, namísto instantně, léčit pozvolna, polámané končetiny budou vyžadovat ošetření u lékařů a všem drobnostem ve vašem batohu, včetně nábojů, se vrátí hmotnost. Aby nebyl Hardcore Mode jen zvýšením obtížnosti, přidali autoři do hry celou řadu úkolů, které bude možno plnit pouze v něm. To samé platí i o získávání achievementů...

Frakcí bude po herní ploše roztroušena celá řada a milovníky prvních dvou dílů zcela jistě vedle Bratrstva oceli potěší také New California Republic Soldiers, tedy potomci rangerů, kterým jste ve dvojce teoreticky pomáhali vyhánět otrokáře. Spolu s nimi se samozřejmě podíváte i do jejich rodného města a do spousty dalších lokací, jako je třeba Hooverská přehrada nebo v názvu obsažené New Vegas. S Vegas si autoři dávají zdaleka nejvíc práce, jelikož mu vymysleli historii, která nepočítá s jeho kompletním zničením. Daleko více než s jadernými hřiby tedy Vegas bojuje s časem, jenž se na něm podepisuje, přestože je město stále plné života. Jako hráči se budete moc zajít podívat do čtyř rozlehlých kasin a zahrát si v nich Black Jack, ruletu a dokonce i hry speciálně vymyšlené pro hru. O automatech nemluvě.

Pár otazníků nakonec

Slíbena je také hromada nových perků a úkolů, o nichž samozřejmě autoři mlží a mlžit budou, dokud jim někdo nedá pistoli k hlavám. A stejně tak je to i s informacemi, jestli bude ve hře nějaký level-cap, případně, jestli půjde hrát po dokončení hlavní příběhové linky. Na druhou stranu do vydání, které je naplánováno na letošní 19. říjen, se ještě snad vyrojí spousta informací. Do té doby se musíme spokojit s tím, že Fallout: New Vegas sice jako Fallout 3 vypadá, ale z jistého pohledu je to docela jiná hra, která by mohla sednout těm, jež trojku zatratili.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama