Fallout 4 Článek Fallout 4

Fallout 4

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

6. 8. 2015 17:34 12
Reklama

Rekordně krátká doba, která od sebe letos odděluje veletrhy E3 a Gamescom, nepřišla všem vývojářům vhod. Jednoduše řečeno, nemusí být totiž co ukazovat. Lidé z Bethesdy ale mohou všechny podobné obavy hodit za hlavu – zatímco E3 sloužila z jejich pohledu k tomu, aby mohli odhalit čtvrtý díl RPG Fallout, Gamescom je tu pro odlupování dalších perníčků z hodně velké střechy. Nestačila by jim tisková konference ani každodenní představování jednotlivých prvků, aby se informačně vyčerpali. Na kolínském výstavišti proto nahnali vývojáře do temné místnosti a nechali Todda Howarda (a nikoliv Peta Hinese…, pozn. Zdeněk) mluvit o schopnostech hlavního hrdiny a souboji.

VŠUDE SAMÍ VAULT BOYOVÉ

I když mohou pamětníci časů minulých mluvit o tom, že se hry zjednodušují a upravují současnému publiku, Fallout 4 v tomto ohledu době poplatný nebude. Vývojáři na úvod prezentace vysvětlili, jak bude zpracováno vylepšování schopností vašeho hrdiny, a i když se informace o 70 percích v porovnání s 88 z Fallout: New Vegas nemusí pro čtvrtý díl jevit jako dobré vysvědčení, systém funguje jinak. Perky totiž nebudou vázány na celkovou úroveň, ale na množství bodů investovaných do stupnice S.P.E.C.I.A.L. Dohromady to dělá sedmkrát deset perků, které se budou postupně odemykat, a jejich dalších 275 vylepšení. Takřka každý perk lze posouvat na vyšší úroveň, od čehož si vývojáři slibují nejen dostatek zábavy při rozmýšlení, kam získané body investujete, ale také záruku, že opakované hraní doopravdy může být jiné.

Fallout 4 bude mnohem, ale MNOHEM akčnější hra, než kterýkoliv Fallout předtím.

Rozumím tomu, že po prvním náznaku z letošního QuakeConu, kde se o progresu rámcově mluvilo také, mohl být kdekdo zklamán, přinejmenším v tomto směru ale zůstává i přes velké změny Fallout Falloutem. Tedy robustním RPG, které si můžete vhodným zásahem přizpůsobit vlastnímu stylu hraní. A pozor, ve hře nebude žádný level-cap a po skončení příběhu můžete hrát stále dál.

NEZASTAVUJEME!

Určité obavy a rozpaky z Fallout 4 ale nevytahuji na světlo světa zbytečně. Lhal bych vám, kdybych tvrdil, že jsem přijal odhalení hry s nadšením a po důkladném, bezmála 20minutovém odprezentování soubojů stále nevím, co si myslet. Fallout 4 totiž bude mnohem, ale MNOHEM akčnější hra, než kterýkoliv Fallout předtím. Mnohé naznačila informace, že systém V.A.T.S. pro pečlivé vybírání toho, na jaké místo nepřítelova těla zaútočíte, nebude hru kompletně zastavovat, ale pouze ji zpomalí. Během Gamescomu jsem pak s podivným výrazem sledoval, kam to díky této vlastnosti došlo – během jedné chvíle na vás útočí přerostlé mouchy shora, raideři z dálky, mutanti se k vám snaží dostat co nejblíže a do toho všeho do hry vstupuje behemot, na kterého chtě nechtě musíte vytáhnout atomovku. Tohle všechno se děje v jeden čas a přepínání do V.A.T.S. činí celou akci ještě chaotičtější.

Neříkám, že by souboje nefungovaly – ten, kdo video z pohledu hráče nahrál, moc dobře věděl, co dělá a práce mu šla pěkně od ruky. Musím pochávlit i animace, které vypadaly v nových záběrech mnohem koukatelněji než před měsícem. Stále si ale pokládám otázku, jestli z tohoto rozhodnutí budou mít radost rozvážní hráči, kteří trávili u větších soubojů v předchozích dílech desítky minut času čistě z toho důvodu, že mohou a považují to za zábavnou součást hry. Na druhou stranu se ale díky tomu budeme moci dočkat skutečně epických momentů, které jednoduše nešly ve Fallout: NV zpracovat i z toho důvodu, že hráči na V.A.T.S. spoléhali.

TAK VÁM NEVÍM...

Další věci, které bylo možné z ukázky vypozorovat, se už řadí spíše k drobnostem, které však celkově dotváří pocit, že Fallout 4 až příliš spoléhá na slávu předchozích dílů. Co se týče přítomnosti psího společníka, zatím se nezbavil té prazvláštní animace, ale můžete mu zadávat rozkazy a čekat, že je úspěšně splní. Přijde mi nicméně přitažené za vlasy, vyslat Dogmeata „prohledat“ okolí a „najít“ něco užitečného, případně ho požádat, aby sebral zabitému protivníkovi jeho výbavu… Věci jako hackování terminálů, či prolamování zámků, zůstávají shodné s minulým zpracováním, změnila se nutnost aktivovat Pip-boy pro změnu zbraní, což vítám a i nadále se při vstupu do budovy obraz setmí, aby na pozadí mohl proběhnout krátký loading.

Jediné, co z 20minutového dema tedy mohu s naprosto čistým svědomím pochválit, je vybraná hudba, která buduje atmosféru a – ač to vyzní hloupě – může se stát jedním z důvodů, proč si Fallout 4 nakonec všichni koupíme. Anebo možná ne, nic horšího se stát nemůže.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama