FaceBreaker Článek Facebreaker - první dojmy

Facebreaker - první dojmy

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

31. 7. 2008 22:40 1
Reklama

Všímáte si, jak se v poslední době snaží vedení Electronic Arts o nápravu reputace vlastních sportovních titulů? John Riccitiello spolu s Peterem Moorem hlásají, že se změny ve hrách s nálepkou EA Sports nebudou točit jen kolem aktuálnosti statistik a že minimálně letos se mají hráči opravdu na co těšit. Řeč je o zaběhnutých sériích typu FIFA nebo NHL, ale i o zcela nových hrách, útočící na trochu odlišné spektrum hráčů. V EA zaveleli také směrem ke casual hraní a vytvořili label EA Sports Freestyle, pod kterým, jakožto první hra, vzniká Facebreaker. Všeříkající název napovídá, že půjde o surovou mlátičku, ne náhodou podobnou klasickému boxu. Jak jsme ale byli hned zkraje předváděčky upozorněni, v tomto případě se nebude jednat o další variaci realistického boxu Fight Night.

Cítíme závan něčeho… oldschoolového!

Uběhlo už devět let od doby, kdy se na Dreamcastu a ostatních tehdejších konzolích objevila hra Ready 2 Rumble. Někteří z vás si možná vzpomenou na těžce návykové bitky legračně vypadajících postav, které si dokázaly získat hráče s neuvěřitelnou lehkostí. Je proto s podivem, že od vydání druhého dílu R2R se žádná podobná hra na trhu neobjevila a bitvy o to, kdo skočí pro jídlo teď, se holt musely rozhodovat jinde. Určitě už chápete, jakým směrem míříme, nebo lépe, jakým směrem míří Facebreaker. Snaha o zaplnění právě téhle skuliny v herním trhu je eminentní a ani samotní vývojáři se nesnaží zakrývat, že se nechali úspěšným předchůdcem inspirovat. Ostatně, proč vymýšlet nové postupy, když ty staré fungovaly tak dobře? S příchodem next-gen konzolí je tedy nejvhodnější doba zasadit ostatním ránu na solar a pustit se do toho po hlavě.

Stejně jako před lety sehrají důležitou roli jednotlivé postavy, s nimiž budeme v ringu bojovat. Jak asi očekáváte, každá bude na základě vlastních proporcí vyznávat odlišný bojový styl. Myslíme tím rozdíly například mezi matadorem Romeem, jehož boj připomíná spíše tanec, a macho typem Icem, který kolem sebe mlátí pěstmi velkými jako palice. Podobně rozdílný je i zbytek postav, mezi kterými naleznete dvě rázné slečny, obtloustlého hráče videoher, opici (!) a našeho oblíbeného pacienta psychiatrické léčebny, který má na rukou místo boxovacích rukavic ponožky – černou a bílou, resp. tu zlou a tu dobrou.

Let’s Fight!

Protože bude Facebreaker skutečně v první řadě o čisté radosti z rychlé a dynamické hry, opustili vývojáři od nutnosti učit se sáhodlouhý seznam specifických komb a bojových postupů pro vámi vybranou postavu. Ačkoliv každá bojuje odlišným způsobem, základ ovládání je stejný a dosyta si vystačíte s dvěma základními údery a tlačítkem pro nějaký ten speciální trik. Jak jsme měli možnost vyzkoušet, doba osvojení se bude skutečně pohybovat v rozmezí minut, takže ani ti méně zkušení nebudou mít po pochopení základního principu problém schopně konkurovat. Jediným obecným cílem hry je snaha přerušovat útok soupeře a nenechat jej zastavit ten váš. Když například dostáváte rány na hlavu, úderem do stejných míst protivníka mu jeho snažení utnete. V ten moment se dostanete z defenzivy do útoku a celou dobu se už jenom přetahujete o to, kdo je schopný rychleji reagovat. Bude-li se vám navíc dařit rozdávat rány delší dobu v kuse, začne se vám naplňovat power-up, pomocí něhož vyšlete smrtící kombo Facebreaker, kterým soupeři nejen že pěkně zmalujete obličej, ale vyhrajete celý zápas, klidně hned v úvodu prvního kola.

Přidaná hodnota?

Základní složka hry je podle nás zábavná (a vy to nyní můžete posoudit sami v demoverzi Xbox 360 verze, která je k dispozici na Xbox Live) a určitě splní své původní poslání, samo o sobě by to však mohlo být v dnešní době málo. Z tohoto důvodu se vývojáři hodně zaměřují na multiplayer a komunitní možnosti spočívající ve sdílení vámi vytvořených postav. Hra bude obsahovat propracovaný editační režim, do kterého budou moci všichni jednoduše vložit fotku kohokoliv a podle ní dotvořit trojrozměrný obličej. I přes to, že byla tato funkce demonstrována již na hotové „hlavě“ Petera Moorea, musíme uznat, že podoba byla téměř dokonalá. Vývojáři navíc hodlají, podobně jako se tomu stalo u Spore, uvolnit editační nástroje ještě před vydáním hry. Důvody jsou zřejmmé. jde o to, přilákat hráče s předstihem a nabídnout plejádu nových postav hned od začátku. Pro maximální pohodlí se, alespoň na Xboxu 360, počítá s propracovaným systémem stahování jednotlivých tváří, kde dostanete možnost vybrat si vše pohodlně na internetu a posléze jedním kliknutím v dashboardu konzole stáhnout.

V neposlední řadě bude důvodem ke hraní i v dobrém slova smyslu ujetá grafika, sázející na stále oblíbenější trend kresleného komiksového vzhledu. Průpovídky legračních postav, jejich pohyb a speciálně pak zpomalené záběry při Facebreaker kombech vás rozesmějí, což se rozhodně počítá. A abyste se mohli rozšmelcovaným obličejům svých poražených soupeřů smát stále dokola, budete si je vždy moci prohlížet v místnosti svých trofejí, kde budou jednotlivé hlavy pověšeny na zdi.

Takže, masírujte prsty, Facebreaker se přiřítí na X360 a PS3 5. září, Wii verze vyjde po názvem FaceBreaker K.O. Party o něco později 11. listopadu. Doufejme jen, že čeští prodejci adekvátně sníží cenu tak, jako v USA, kde se bude hra prodávat oproti klasickým $59.99 o deset babek levněji. Pokud ano, bujará párty a třeba i s kapkou alkoholu v krvi najde svůj střed zábavy…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama