Evolve Článek Evolve

Evolve

vaclavbednarhrej@seznam.cz

vaclavbednarhrej@seznam.cz

17. 1. 2014 23:00 1
Reklama

V době, kdy ještě existovaly počítačové herny a dýchánky zvané LAN party, jsme nakonec vždycky trávili nejvíc času s různými mody. Day of Defeat nebo Natural Selection postavené na Half-Life, Team Fortress postavený na Quakovi, Tower Wars či DotA na Warcraftu, no a samozřejmě taky Counter-Strike. Všechny začínaly jako herní larvy, ale postupně se vyvinuly v silné samostatné jedince. Přesně tady začíná i příběh Evolve – Studio Turtle Rock totiž vzniklo v roce 2002, kdy parta herních veteránů pomohla Valve dokončit Counter-Strike: Condition Zero a Counter-Strike: Source, čímž si z modařské scény odnesla jen to nejlepší.

Protože Valve měli pro tenhle svět vždy pochopení a dokázali ocenit potenciál nezávislých tvůrců, motivovali Turtle Rock, aby přišli s vlastním konceptem. Ti si všimli, jak nesmírně populární jsou v Counter-Strike různé speciální zombie módy, kdy na hráče nabíhají hordy nepřátel vyzbrojených jenom noži, a tak se zrodilo Left 4 Dead. Ani tam se ale evoluce nezastavila a přišel čas na další proměnu. Vzpomínáte si na hutné, panikou prostoupené bitvy ve zmiňované kooperační akci, když na scénu nastoupil nějaký tuhý nepřátelský boss? Určitě tedy chápete, kde se vzala myšlenka stvořit Evolve…

LOVEC KOŘISTÍ, KOŘIST LOVCEM

Základní myšlenka je jednoduchá, jak by to ostatně mělo být. Každého souboje se můžou účastnit čtyři hráči v roli lovců, kteří vše sledují pohledem první osoby, a jeden hráč v kůži monstra, který se na svět pro lepší přehled dívá očima 3rd person her. Lovci vyhrají ve chvíli, kdy zabijí monstrum, monstrum naproti tomu úspěje, když jsou všichni lovci současně mrtví (oživují se na výsadkové lodi po 2 minutách od zabití), nebo doroste do třetího vývojového stádia a splní specifický úkol pro danou mapu, tedy například vyřadí generátor chránící továrnu a zmasakrovat civilisty.

To hlavní, co se tvůrci snaží zprostředkovat, je intenzivní pocit z lovu. Nejprve je kořistí samotné monstrum – relativně malé, snažící se nakrmit požíráním místní fauny a co nejrychleji se vyvinout. Nervózní lovci zatím pročesávají okolí a občas rozstřílejí nějakého nebohého tvora s řevem: „To je to monstrum! Do pr*ele, to je to monstrum! Ratatata! …tak ne, to bylo jenom hodně velký koťátko s divnejma očima.“ Zpestřením je totiž i rozsáhlé prostředí plné více či méně divokých živočichů s vlastní inteligencí a chováním, z nichž někteří si s velikostí a nebezpečností samotného monstra příliš nezadají a tím pádem mohou na spoustě míst zásadně vstoupit do hry.

Evolve
i Zdroj: Hrej.cz

Když je ovšem monstrum šikovné a podaří se mu vyrůst, lovci ho bezpečně poznají, což ale neodklízí z cesty strach nebo chvíle překvapení. Cílem Evolve je, aby se u hraní hodně křičelo a pobíhalo, aby v žilách koloval adrenalin, a aby si na konci obě strany mohly zpoceně oddychnout. Vyhrocené situace se přitom budou střídat s chvílemi klidu před bouří, kdy se lovci snaží dostat příšeře na kobylu s pomocí zvukových i vizuálních stop jako jsou termootisky, kroužící harpie nad místy, kde se nestvůra krmila, řvoucí fauna a podobně.

TAK SE VZÁJEMNĚ OSOLTE...

Vše se odehrává na světě zvaném Shear v době divoké kolonizace jiných planet. Protože ale lidé nejsou vždy vítáni, nebo jsou, ale především jako zpestření jídelníčku, pomáhají kolonistům s osidlováním lovci. Shear už je osídlený nějakých 50 let, když se na něm znenadání objeví obrovská a věčně hladová monstra, která jsou i nad možnosti zkušených lovců. Protože ale cesty mezi planetami stále trvají roky, musí si poradit sami. Kde je predátor, když ho potřebujete? Nejspíš se někde nahání s vetřelci a radši dělá, že o žádném Shearu nikdy neslyšel…

Monster k osedlání bude hodně – zatím byl představen univerzální bijec Goliath, který plive oheň, hází šutry a nakonec dorůstá až deseti metrů.

Na příběhu ale nezáleží, což s velkou upřímností konstatují i sami tvůrci, kteří ho dokonce neváhají označit za trochu šitózní. Hráči sami totiž budou s každým duelem vytvářet nové příběhy a lovecké historky, které pak stojí za to vyprávět. „Pamatujete, jak jsme obklíčili monstrum, ale pak Vil omylem střelil toho dinosaura do brady a to šílený stádo nás rozprášilo po celým lese?“ „A pamatujete na tu epickou bitvu s obřím monstrem, kterýmu nakonec Griffin přistál s jetpackem na zádech a dal mu dvě miny na hlavu?“ No, určitě máte představu… Monster k osedlání pak bude samozřejmě vícero – zatím byl představen univerzální bijec Goliath, který plive oheň, hází šutry, skáče desítky metrů, drtí nepřátele obřími pařáty a nakonec dorůstá až deseti metrů (bez započítání obřích bodáků). Bezpochyby ho však doplní i nějaký ten zákeřný stealth příšerák, agilní (nebo dokonce létající?) monstrum spoléhající na svou mrštnost a podobně, čímž se vždy změní charakter celého souboje. Na počátku hry bude mít každé monstrum i dvě speciální schopnosti dle výběru hráče, s každou novou mutací pak získá jednu navíc.

NEJSLABŠÍ ČLÁNEK ROZHODNE

Kvůli tomu všemu tedy bude klíčovou vlastností lovců spolupráce. Když bude tým opravdu dobře sehraný, bude nesmírně mocný, v opačném případě se ale může stát, že jednoduše neuspěje. Celkem můžete vybírat ze čtyř tříd lovců: assault, trapper, support a medic, v každé z nich jsou potom dále schované jednotlivé postavy s vlastní výstrojí a výzbrojí, za které lze hrát. V dané třídě sdílejí všechny postavy jen jediný stěžejní prvek, vývojáři proto slibují, že specifikace budou opravdu rozdílné a individuální. Najdete tu jak jednoduché a přímočaré postavy, do kterých se velice snadno vžijete, tak mnohem komplexnější osobnosti, které budou vyžadovat trénink.

Evolve
i Zdroj: Hrej.cz

Zatím byli představeni čtyři konkrétní lovci. Voják Markov má za úkol hlavně dávat co nejvíc damage a nezhroutit se po první ráně. Brutální lightning gun je účinný zejména zblízka, útočná puška pak čeká na ty, kteří mají to štěstí, že nejsou ve vojákově bezprostředním dosahu. Miny jsou zase účinný způsob, jak omezit monstrum ve výběhu, případně se explozí nechat upozornit na jeho polohu. Markov má dispozici také osobní štít, sám však musí vědět, kdy je lepší ustoupit a nenechat se zabít, aby tím netrpěl celý tým.

Evolve
i Zdroj: Hrej.cz

Asi nejzajímavější postavou se nám zatím jeví stopař Griffin, který má monstrum najít a pokud možno zadržet. Má k tomu energetickou harpunu na mamuty, která střílí cosi mezi železným torpédem a raketou. Pokud se chce netvor vymanit, musí se vrhnout přímo na Griffina, čehož ale mohou využít jeho spolubojovníci. Do země také umí rozmisťovat detekční kolíky snímající pohyb v okolí, jejichž signál mohou ostatní lovci sledovat na svých mapách. Pro méně příjemná střetnutí má Griffin samopal a spoustu ofenzivních i defenzivních využití nabízí jeho třídní specialita, jakýsi energetický dóm, který brání komukoliv zevnitř projít ven a zvenku zase dovnitř. A aby toho nebylo málo, k dispozici má i jetpack... O tohle povolání zkrátka bude rvačka.

DOKTOR SNIPREM, MECHANIK DĚLOSTŘELCEM

I další dvě povolání ukazují, že v Evolve nebudou profese tak úzce definované, jak jsme zvyklí. Medička Val sice podle očekávání může léčit a oživovat ostatní, a to dokonce i na dálku, ale na velké zlobivé kluky má ve výbavě olověnou injekci v podobě pořádné odstřelovačky. Její zásahy navíc učiní cíl zranitelnější a další kousek výbavy, tranquilizer, může dílo dokončit tím, že nestvůru značně zpomalí. Tahle slečna tak rozhodně nebude trávit většinu času hrabáním se ve vnitřnostech kamarádů a spíš se bude snažit přerovnat ty nepřátelské.

Evolve
i Zdroj: Hrej.cz

Podpůrný technik Hank zase místo mlácení monster francouzákem dává přednost masivnímu laserovému dělu, kromě toho ale taky může přivolat plošné bombardování z oběžné dráhy planety. Na pár vteřin také dokáže pro ostatní spolubojovníky aktivovat ochranný štít nebo dokonce celý tým na krátko zneviditelnit a usnadnit mu taktický ústup (byť někdo by možná spíš řekl panický útěk). Už nyní vám tedy musí být jasné, na co vývojáři sází, možností, jak vést boj ve skupině, se nám totiž nabízí opravdu hodně.

Evolve
i Zdroj: Hrej.cz

Hraním za jednotlivé postavy si lze také odemykat sestavu perků, před zahájením hry si pak vyberete ten, který vám nejvíce zapadá do stylu a příště můžete vzít jiný. Stejně tak lze ve hře získat speciální a velmi silné bonusy lovením některých extra silných živočichů, a jak pro postavy, tak pro zbraně se budou dlouhodobým hraním zpřístupňovat užitečná zlepšení. Zatím neznáme další herní módy, ale většina soubojů zatím údajně trvá 10 až 15 minut, což je docela sympatická rychlovka. A pokud jde o nás, na další vývojový stupeň multiplayerových stříleček se vážně těšíme. Ať žije evoluce!

Hra Evolve vyjde koncem roku 2014 na PC, Xbox One a PlayStation 4. Zdrojem všech informací a veškerých grafických materiálů jsou webové stránky časopisu Game Informer.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama