Rise of the Argonauts Článek E3 dojmy: Rise of the Argonauts

E3 dojmy: Rise of the Argonauts

Luke

Luke

17. 7. 2008 22:24 4
Reklama

Kdo z mládí zná Petiškovy Staré řecké báje a pověsti, určitě by se zaradoval, kdyby mu Richard Price, hlavní vývojář Rise of the Argonauts, řekl, že jeho hra vychází přesně z té samé poetiky starořeckých povídaček. Není to tak úplně pravda. Petiškovo shovívavé pohádkové převyprávění má daleko k verzi, která vznikla v hlavě Price a jeho týmu Liquid Entertainment (Dragonshard, Battle Realms, Lord of the Rings: War of the Ring). Hlavní hrdina Iáson vypadá jako hollywoodský herec, kovář Daidalos je rastafarián, kentauři vypadají jako polidštěné kozy a třeba takový Perseus společně s Medúzou páchá zlo. Nejsou to tak úplně akurátní pověsti, zato jsou mnohem zábavnější, hratelnější, zajímavější a - temnější. Vedle Flashpoint 2 má tak produkční společnost Codemasters pod pokličkou druhou potenciální bombu a pro mě osobně jde o překvapení E3 2008.

Iáson se po vraždě své ženy snaží vypátrat vrahy sjednocené pod vlajkou hnutí Černé jazyky. S cílem nejen pomstychtivě zničit sektu, ale navíc navrátit milované zesnulé život, se pouští do hledání zlatého rouna, které má podle delfské věštírny mít zázračnou moc. Cestování, procházení nových lokací, souboje a odhalování dalších příběhových fází dává dohromady přesně ten druh epického dojmu, jaký proslavil nejen Iásona, ale i Odyssea. S tím, jak Iáson obeplouvá ostrovy a odhaluje jejich tajemství, se k němu přidávají další hrdinové – z těch zatím odhalených jmenujme Achilla nebo bůžka Pana, Iásonova věrného souputníka Herkula a sličnou Atalantu, bývalou členku Černých jazyků. Každý bratr ve zbrani ovládá jiné umění: Herkules je silák, co nepřítele zadupe do země, Achilles, v době vypravování teprve na vzestupu své kariéry, je vynikající kopiník, a Pan používá magii k útoku i léčení ostatních. Atalanta je specialistkou na útok zdálky lukem. Samotný Iáson je mistrem jakékoliv zbraně, dokáže vládnout jak palicí, tak kopím nebo mečem a jeho rány mají za následek okamžitou smrt – nebo alespoň ochrnutí.

Soubojový systém je zajímavý z toho důvodu, že jde o kombinaci akční taktiky, která do akčních RPG vnáší stejně čerstvý vítr, jako souboje v Age of Conan do MMORPG. Stačí se ve správnou chvíli trefit do správné části nepřítele, a ten okamžitě padá mrtvý k zemi. Vývojářům to přijde realističtější, než nechat hráče zasadit nepříteli deset ran za sebou. Má to svou logiku: se silou, jakou disponují hrdinové, je každý úder téměř smrtící. Nepřátelé ovšem využívají inteligentní systém krytí a odskoků, tudíž nebude možné se jen tak jednoduše promlátit k cíli, jako v Diablo. Stylizovaná brutalita společně s efekty zpomalení času ve chvíli dobrého zásahu připomíná akční scény z filmu 300. Tato hra rozhodně nebude pro děti.

Vedle soubojů je samozřejmě připravena řada dalších prvků, které prohlubují herní zážitek. Iáson může volit odpovědi v konverzacích tak, aby se zalíbil jednomu ze čtyř bohů a získal jeho přízeň a požehnání. Konverzační systém navíc připomíná ten viděný v Mass Effect. Že by první následovník, který sleduje čerstvě prošláplou stopu? Na palubě lodi Argo je v podpalubí jedna místnost vyhrazena přímo svatyni, kde se odehrávají rituály pro přiklonění bohů na svojí stranu. Každý bůh uděluje jiný druh bonusů: Ares podporuje boj s palicí, Hermes dělá rány mečem efektivnější, Apolón pomáhá v obraně a Aténa stojí při kopinících. Podívejte se zpět na vedlejší postavy a uvidíte, že s bohy přesně korespondují tak, aby vás dobře doplňovaly, ať už budete stát na jakékoliv straně. Vraťme se na Argo. V podpalubí naleznete řadu dalších kabin, které obývají Argonauti – například zbrojmistra schopného vykovat nové zbraně. Půjde o mobilní soběstačné velitelství, se kterým se snad bude možné volně pohybovat po herním světě – to zatím vývojáři neprozradili.

Neznáme ani přesný počet lokací, které se před námi objeví. Viděli jsme Argo a její mírně steampunkový interiér, viděli jsme souboje v aréně a mlátičku v lese a v jeskyni. Nejzajímavěji působil ostrov, který zachraňujete od zlé přerostlé Medúzy a jejích pohůnků. S tím, jak Iáson ničí zlo, začínají zkamenělí obyvatelé ostrova ožívat a do míst, kde předtím byla suchopárná pustina se vlévají barvy a život. Co by to ale bylo za moderní RPG hru, kdyby nebylo zásadních morálních rozhodnutí. Budou vás provázet i na cestě za zničením Medúzy: zabijete ji nebo necháte žít ve výčitkách a v naději, že se polepší? Podobných zlomových okamžiků bude celá řada, jaké ale budou mít dopady na průběh hraní zatím nevíme.

Dobrodružná hra s akčními prvky zasazená do starověkého Řecka – a bude v ní magie? Půjde o správňáckou fantasy? Ne, raději zazvoňte na dveře Dragon Age. Ve hře sice kouzla a nadpřirozeno budou, ale mnohem více půjde o fyzickou akci a vyprávění. Alternativní zpracování populárních řeckých bájí a pověstí vypadá parádně, víc se k tomu nedá v tomto bezprostředním preview říci. Snad jen, že když z Richarda Price při popisování hry sršela energie, která by nabila dvacet akumulátorů do auta, cítili jsme, že ani mírně hranatá grafika nám nebude při hraní vadit. Další informace očekávejme v Lipsku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama