Champions Online Článek E3 dojmy: Champions Online

E3 dojmy: Champions Online

Luke

Luke

19. 7. 2008 22:00
Reklama

Nově oznámený projekt studia Cryptic rozhodně není něčím, na co bychom se měli těšit v průběhu tohoto roku. Ideově vychází ze City of Heroes a City of Villains, jde tedy o superhrdinskou online hru, která má městské prostředí nahradit exteriéry a „theme parky.“ Prezentace hratelné alfa verze vypadala, že je potřeba ještě zapracovat nejen na grafice, ale samozřejmě též vyvážit hratelnost. Nejzajímavější byl nejspíš samotný prezentér, který neustále dělal vtipy. Smál se jim ovšem jen on sám.

Různá prostředí vycházejí z komiksových archetypů: viděli jsme westernové městečko ovládnuté robotickými kovboji a slyšeli jsme o podzemních doupatech šílených vědců, Měsíci, městu Millenium, a tak podobně. Zajímavěji působí přístup k definování a rozvoji postavy. Čím jsou proslavení komiksoví superhrdinové? Superschopnostmi. Autoři hodlají dát hráčům do ruky absolutní volnost při volbě superschopností a jejich efektů.

V praxi to bude znamenat, že namísto předdefinovaného archetypu si detailně zvolíte, jaká kombinace schopností bude vašemu avatarovi vlastní, a následně ji budete povyšováním úrovní rozšiřovat. Stejně tak bude možné ovlivnit způsob pohybu hrdiny – pakliže půjde o vlčího muže, bude moci běhat po dvou nebo po čtyřech, volit si budete i defaultní držení těla při létání (to je důležité, všimněte si, že superhrdinové-letouni mají trademarkové letecké postoje). Zároveň s vytvářením postavy hráč musí zvolit slabosti svého hrdiny a svého osudového nepřítele, se kterým se posléze utká v instanci. Zní to složitě, ale pro fanoušky komiksů jde o jedinečnou příležitost, jak hrát za takového hrdinu, jakého si představují.

Hratelnost bude orientována na akci s mírně arkádovými prvky. Z nepřátel vypadávají bonusy ovlivňující na krátkou dobu rychlost nebo sílu postavy, každý úspěšný úder nebo blokování pak zvyšuje jakousi „hladinu adrenalinu,“ která po dosažení maxima odemkne superúdery. Kromě boje, který rozhodně hraje prim, bude důraz kladen i na nebojové schopnosti, jako je páčení zámků a vědecké dispozice.

Autoři z Crypticu si nabrali na svá bedra složitý úkol – absolutní volnost při vývoji postavy. Nebudou překážet předem definované vlastnosti nebo žebříčky schopností, ale půjde o kompletně nespoutané editování avatara. Navíc půjde hra proti hypované DC Universe Online na PlayStation 3. Jak dopadne, se dozvíme až příští rok, kdy titul vyjde na PC a Xbox 360 (kde je ovládání dobře odladěné, ale zatím nevíme, jak se bude řešit textová komunikace). Co bychom chtěli ve hře vidět? Určitě možnost navržení vlastní pevnosti, od koberců až po super počítače, protože to k těm olatexovaným panákům zkrátka patří.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama