duke-nukem-forever
Duke Nukem Forever Článek Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever

taltos

taltos

17. 6. 2008 22:46 20
Reklama

Dlouhých jedenáct let. 132 měsíců. Nekonečných 48 180 dnů. A nebo, chcete-li, více než neuvěřitelný milion minut. Ano, řeč je o jednom z historicky nejdéle vyvíjených titulů. Kam se hrabe Daikatana nebo Anachronox. Duke Nukem Forever (dále jen DNF), je hravě strčí do kapsy. Tato „legenda“ započala svou historii již léta páně 1997, konkrétně 28. dubna, kdy byly oficiálně potvrzeny práce na pokračování úspěšného Duke Nukem 3D. Jak osudový to den pro 3D Realms. Věřím, že kdyby tvůrci před jedenácti lety viděli budoucnost, raději by snědli všechna vydání Duke Nukem 3D a smazali veškeré důkazy, že hra s takovým názvem kdy vůbec existovala. Což by byla na jednu stranu škoda, na druhou stranu by byl svět ušetřen tisíců matoucích, nepravdivých zpráv a desítek odkladů ze strany autorů.

Tak jde čas

Na začátku celého vývoje, tedy v roce 1997, měl hru pohánět tehdy velmi oblíbený a osvědčený Quake 2 engine. Vše šlo jako po másle, hra se vyvíjela prakticky sama a při první ukázce, která se konala na výstavě E3 1998, sklidila velmi slibné ohlasy. Jenže chvíli poté udělali tvůrci asi největší chybu za celý vývoj. Rozhodli se, že dobrá hra ve velmi dobré grafice jim nestačí a tudíž, že svůj titul předělají do Unreal engine, který jim mnohokrát zefektivní a urychlí práci (ha,ha,ha). Jenže chyba lávky.

O dva roky později, kdy už fanoušci začali cítit ve vzduchu nějakou neplechu, se 3D Realms rozhodlo pro ještě absurdnější krok. Proč bychom si hru nezkusili udělat v pořadí již třetím enginu? A pustili se do práce. Tentokrát v Unreal Tournament engine. A aby nic neuspěchali, počkali s prvními oficiálními informacemi až na E3 2001, kde představili video, které opět vypadalo na svou dobu velmi kvalitně. O rok později tvůrci ale opět obrátili list ve své černé historii a zařadili již čtvrtou změnu enginu, na kterém hra poběží. Tentokrát si ale řekli, že si budou hrát na vlastním písečku a grafiku i fyzikální model si vytvoří sami. V té době si z těchto výstřelků ze strany 3D Realms začali hráči spíše dělat srandu, než se rozčilovat. A dá se říci, že v tomto trendu se vývoj line až do dnešních dnů.

Vydání hry se odkládá každý rok, před Vánocemi se vždy objeví spekulace o jejím OPRAVDOVÉM vydání v příštím kvartále a Duke Nukem Forever se stal více zdrojem aprílových žertíků, oblíbených vtípků a především nekončených spekulací, než očekávaným pokračováním nejlepší akce roku 1996. Pojďme ale do současnosti.

When it's done it's done.

Tato dnes již slavná věta vznikla v roce 2004, kdy už 3D Realms nemohli snést neustálé dohady a otázky k datu vydání jejich titulu. A tak vyšli s tímto, pro hráče velmi nevítaným, prohlášením: „Až to bude, tak to bude“. Tečka.

Výše uvedená věta platí dodnes a sami autoři tvrdí, že ani oni neví, kdy hra vyjde (což jim za těch 11 let bezmezně věříme) a tudíž by měli hráči ignorovat veškeré hypovací zprávy z různých serverů a časopisů a odhalení oficiálního data. Žádné není a ani nebude, dokud si nebudou autoři jistí vydáním. Že by malé ponaučení z vývoje?

Střípky do mozaiky

Na internetu je nespočet matoucích i pravdivých informací o vývoji DNF, nicméně je pravdou, že za poslední rok se projekt opravdu rozhýbal, proto si je pojďme nějak ucelit. První reálně vypadající informace se týká údajného zaměstnance 3D Realmes, návrháře úrovní Scotta Macleana. Ten ve svém blogu vykládá o práci právě na DNF, a to již od roku 2006! Údajně jdou práce velmi dobře, návrhy si užívá a jediným důvodem tohoto dlouhého vývoje (i od roku 2006 je dostatečný čas na zveřejnění in-game ukázek) je prý důraz na absolutní spokojenost hráče. No, dejme tomu Scotty.

Na přelomu roku 2007 / 2008 způsobilo druhý internetový boom nenadálé vydání nejnovějšího videa k DNF. Sice není na videu vidět téměř nic jiného, než jak nabušený Duke maká v posilovně, nicméně i krátké akční sestřihy a ukázky protivníků zvedly některé fanoušky ze židle.

O mnoho větší pozdvižení ovšem způsobila teprve několik dní stará událost. V jedné z amerických show, zpovídá Jace Hall Georga Broussarda a Scotta Millera ohledně vývoje DNF. A po chvíli se jen tak mimochodem zeptá, zda by si hru mohl zahrát. A k podivu všech, George a Scott souhlasí. Na videu je tak vidět několik in-game záběrů, ve kterých lze rozpoznat pár nepřátel, zašlapávání hmyzu a hutnou temnou atmosféru. Z několika vteřin však těžko cokoliv hodnotit. Sami to můžete posoudit z celé reportáže nebo z vystřižených částí, ve kterých si Jace Hall užívá hraní.

Nepotvrzená fakta

Podle neoficiálních, ale dost pravděpodobných informací by se DNF měl odehrávat v blízké budoucnosti (doufejme, že ne od začátku vývoje, to bychom se spíše v čase vrátili) a v lokalitách, jako je Las Vegas nebo Area 51. Příběhová linie nebyla nikdy u DNF nikterak důležitá, nicméně podle posledních zpráv by se měla lišit od původní verze z roku 1997. Co se týče použitého enginu, hra by mělo běžet pod nejnovější verzí Unreal enginu, samozřejmě se značně upravenými detaily. O fyziku by se měla údajně starat nejnovější verze technologie Meqon, využívané u next-gen konzolí.

U nepřátel je zatím potvrzena přítomnost dvou starých známých – Pig Cops a Octabrains. U zbraní se zase mluví o Dukově pistoli, brokovnici, zmrazovači a samozřejmě nesmí chybět ani zmenšovač.

Pokud byste se rádi dozvěděli více teoretických úvah a důvodů, proč by mohl DNF vyjít zrovna na konci letošního roku, projděte si tento velmi povedený a obsáhlý příspěvek na fóru jedné zahraniční fan stránky. Je vidět, že jeho autor se o hru opravdu zajímá a několik jeho teorií, uvažující o možném vydání hry ještě letos, je vskutku nápaditých a možná i reálných.

Duke Nukem Forever je legenda, která tu zůstane navždy, a to i pokud vyjde letos, za deset let - nebo nikdy. A asi jen těžko už bude záležet na kvalitě výsledného produktu. I přes dobu, kterou již autoři nad vývojem strávili, mají stále velmi silnou fanouškovskou základnu, která za nimi půjde i do pekel, pokud to bude pro vydání jejich hry nutné. A věřte, že i když bude kvalita jakákoliv, statisíce lidí si titul pořídí už jen proto, aby zatraceně viděli tu hru, co se vyvíjí téměř stejně dlouho, jako trvalo natáčení všech třinácti sérií nekonečného seriálu Dallas. Že by tedy reklamní záměr od 3D Realms promyšlený 11 let dopředu?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama