Driver: San Francisco Článek Driver: San Francisco

Driver: San Francisco

Martin Klekner

Martin Klekner

5. 7. 2011 22:00 3
Reklama

Driver je nezapomenutelná série. Po geniálním prvním díle, který se navždy zapsal do herní historie, a druhém, jenž víceméně úspěšně pokračoval v zajetém konceptu, však přišel průměrný třetí, který navždy ukončil sen o výjimečné trilogii. V roce 2006 se ještě vývojáři z Reflection Interactive pokusili zaujmout se sequelem nazvaným Parallel Lines, vše však skončilo jako nevalný konkurent GTA. Bylo tedy jen otázkou času, než někdo přijde s nápadem, že to, co série skutečně potřebuje, je návrat ke kořenům. Tento nápad dal vzniknout Driver: San Francisco.

San Francisco rok poté

Hra, kterou si opět vzali na paškál Ubisoftem pohlcení Reflection Int., je podle všeho ve vývoji již pět let. Poprvé se oficiálně představila na loňské E3, odkud jsme vám přinesli naše první dojmy (http://www.hrej.cz/preview/driver-san-francisco-3150/). Pak ovšem došlo k prvním odkladu, který posunul datum vydání až na blíže neurčené období v druhé polovině roku 2011. A tak se rok sešel s rokem a Driver: San Francisco (dále D:SF) se znovu ukázal na los angeleské herní výstavě. Co se od minula změnilo?

Předně bude dobré o něco více přiblížit příběhovou linii, protože ta úzce souvisí s novinkou Shift. D: SF pokračuje příběh detektiva Tannera, pár měsíců po jeho finální konfrontaci se zločincem Jerichem. Oba dva ji přežili a mezitím se z Istanbulu přesunuli do amerického San Francisca, kde zběsilá honba pokračuje. Do děje nás krátce uvedl již loňský E3 trailer, ukazující Tannera a Jericha střetávající se v čelní kolizi na Golden Gate Bridge. A právě zde začíná D:SF. Tanner upadl do komatu a celá hra je tak zasazena do jeho vlastního snu, kde je schopen přeskakovat plynule z auta do auta. Děje se tak právě pomocí zmíněné funkce Shift, o níž jsme psali už před rokem.

Zábava se Shiftem

Hratelná E3 ukázka převedla dva odlišné typy misí. V první z nich měli Tanner a jeho kolega zvítězit v ilegálním závodě v ulicích města. A zatímco se v závratných rychlostech proplétali úzkými uličkami a hustým provozem, doprovázeni neodmyslitelným hučením policejních sirén, pomocí Shiftu mohl hráč plynule přeskakovat z jednoho vozu do druhého a využívat tak rozličných triků, jak si závod usnadnit. Šlo především o strategické odbočky na důležitých místech, spolupráci při soupeření s policií a protivníky, a především o možnost vyhýbání se kolizím. Ve chvíli, kdy hráč udělal chybu, šlo totiž prostě hupsnout do druhého vozu a pokračovat v něm. Havarované auto se pak automaticky vrátilo na trať a brzy se znovu zapojilo do závodu.

Druhý mód byl o něco přímočařejší – v kůži tajného policisty bylo úkolem dovézt kradené auto na určené místo předávky, uniknout při tom policii a samozřejmě vůz nesešrotovat. Zato Shift zde šlo používat o něco volněji. Hráč se mohl „převtělit“ do libovolného vozu v dosahu a pěkně tak pronásledovatelům zavařit. Někdy stačilo jen vrazit do nejbližšího policejního auta a cesta byla volná, jindy ovšem bylo třeba vytvořit pořádnou hromadnou bouračku, která uzavřela i několikaproudovou silnici.

Hektické, bláznivé, zábavné

Na onlinovém poli si hráči mohli vyzkoušet driverovskou hru „na babu“ v lehce opačném provedení. Jeden hráč unikal, druzí ho museli dostihnout. Kdo se svým autem dotknul jeho, získal status „it“ a hráči začali honit jeho. Šlo by o vcelku klasickou a ne zas tak zázračnou kratochvíli, nebýt ovšem Shiftu. Možnost přeskakovat z auta do auta totiž dokázala nejednou zamíchat kartami a způsobit totální chaos.

Konzervativní hráči budou samozřejmě i nadále tvrdit, že se jedná o nerealistický, za vlasy přitažený prvek, rozhodně se však Shiftu nedá upřít velký potenciál. Obzvláštňuje vcelku tradiční honičky a přidává zábavné strategické možnosti, které navíc probíhají v horčeném tempu, takže jim nechybí slušná dávka adrenalinu. Virtuální San Francisco přitom skýtá velký prostor pro eskapády všeho druhu a aut je na výběr opravdu velké množství. Není výjimkou, že v jednom momentě kličkujete úzkými uličkami Downtownu v naleštěném Porscheti a vzápětí na širokém bulváru rozrážíte hasičským vozem hustou dopravu. A právě tato rozmanitost, kdy se diametrální změny dějí doslova ve zlomcích vteřiny, je jedním z nejpříjemnějších prvků nového Drivera.

Uvidí se na konci práznin

Příjemné pocity, které hra vzbuzuje na poli hratelnosti, však chladnou při pohledu na grafickou stránku. Ne, nejedná se o vyložený průšvih, přesto se však nelze ubránit pocitu, že by si Driver zasloužil mnohem přitažlivější vizuální háv. Uvidíme ještě, jak dopadne příběh, o němž se však do vydání nejspíš nic bližšího nedozvíme. To se již naštěstí kvapem blíží – autoři ho stanovili na 30. srpen 2011 (2. září pro evropské trhy). A všichni fanoušci prvního dílu mohou jen svorně doufat, že zábavná hratelnost vydrží i finálnímu produktu a že Driver: San Francisco konečně napraví pošramocenou pověst série.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama