Doom - dojmy z bety

5. duben 2016 12:44 / Redakce Hrej.cz / Preview / Diskuze (23)

Související hry

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20859208
doomista napsal 8. 4. 2016 v 10.46

Je vtipné číst dojmy z bety i na jiných webech. Zatímco tady na hrej.cz je poznat, že hru všichni pisatelé dojmů hráli a jsou schopni pěkně vysvětlit, o co ve hře jde, games.cz se zaměřují na nekritickou chválu téměř všech prvků s výtkami typu: "Obzvláště mapa Heatwave (...) moc nepřeje kempujícím hráčům " (koho proboha zajímají kempeři v arénovce), a možná dost nešťastnou formulací naznačují, že pekelné runy jsou pouze v mapě Inferno, a i zbytek článku vypadá, jako by si někdo především přečetl promomateriály a hru si pustil na videu.
Bonusweb naproti tomu ty samé prvky, které games.cz chválí, odsuzuje jako největší svatokrádež a několikrát otevřeně označují autorské studio za totálně neschopné.
Jsem rád za tu úroveň, kterou autoři úspěšně drží na tomto webu, dobrá práce chlapi :)

Nahlásit nevhodný obsah

20859208
doomista napsal 7. 4. 2016 v 22.30

Smaug.: máš pravdu, funguje, dokonce i bez capslocku. nicméně v původním doomu sprintování zrychlovalo otáčení (kdyžs hrál výhradně na klávesnici), takže tam bylo možná výhodnější to jenom zapínat

Pidalin: nevím jak quake, ale v doomu byl kromě běhání i straferun, způsobený tím, že autoři byli líní počítat se siny a cosiny (taky v takových věcech jsem při programování líný), pak tam byl wallrun, kdy se hráč třel o stěnu a ono to kupodivu zrychlovalo a pak byl ještě jeden extrémně prapodivný trik, co si nepamatuju, ale celkově bylo možné pohyb boostnout o opravdu hodně, 150% určitě

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 7. 4. 2016 v 22.17

Pidalin: Běhání má smysl, jen když s sebou přináší i nevýhody jako třeba omezená výdrž. K pomalejším nebo dokonce taktickým hrám (ARMA) se to hodí, ale k extra rychlým arénovkám ne.
Mulťák Dooma jsme hráli vždycky se závažím na shiftu (ach ta nostalgie). V Duke Nukem 3D už to pochopili i vývojáři a šel zapnout autorun CapsLockem, což myslím funguje i u novějších doom enginů.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 7. 4. 2016 v 21.34

doomista: já si teď nejsem jistej jak to bylo v těch starejch arénovkách, myslim že byl pohyb uměle zrychlenej a taky bez běhání

Nahlásit nevhodný obsah

20859208
doomista napsal 7. 4. 2016 v 21.03

Pidalin: To máš recht, v pravidelných intervalech jsem to taky zkoušel, zda náhodou aspoň o pixel za sekundu nezrychlím :D

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 7. 4. 2016 v 17.04

Ještě by mohli přidat běhání, furt jsem při hře držel shift ze zvyku i když to nemělo žádnej efekt. :-D

Editováno: 7. 04. 2016 v 21.34

Nahlásit nevhodný obsah

20859208
doomista napsal 7. 4. 2016 v 10.28

Pidalin: Když se podíváš na video, které ukazuje singl v pekle, zjistíš, že hráč má právě 8 zbraní: kulomet, motorovku, brokovnici, superbrokovnici, raketomet, plazmu, rotačák a to osmé neumím podle obrázku identifikovat, asi vortex rifle. BFG v tom videu hráč equipuje bez změny HUD, to tam měli jen na efekt, takže bůhví, jak to bude s ním, každopádně zbraně, které jsme v mulťasu neviděli, tak jsou BFG a rotačák, oboje by se v aktuálně nastaveném systému hodily jen jako powerupy.
Taky jsem viděl nějaké MP preview, kde používali jak tu slabší brokovnici, tak rotačák. Neříkám, že není šance, že se v MP neobjeví v loadoutu nějaké suprové nové zbraně, jenom si myslím, že to není úplně pravděpodobné. Spíš můžeme počítat s powerupy.
Co jsem ale z těch videí pochopil, tak že je vysoká šance, že všechny nedostatky loadoutu vyřeší SnapMap. Prostě se vytvoří nový herní mód, do kterého bude člověk naskakovat se slabší brokovnicí a budou tam klasické weapon spawny.
Co je ale extrémně zajímavá featura, kterou nikdo nezmiňuje a v mulťasu jsem na ni zapomněl odzkoušet klávesovou zkratku, tak jsou weapon mods. Z pekelného videa je jasně vidět, že kulomet můžeme modifikovat na granátomet a slabší brokovnici na samopal.

Smaug.: První engine na kterém jsem hrál, tak byl doom95 a tam vím, že myš už byla, ale nikdy jsem ji v tom nezprovoznil :D

Nahlásit nevhodný obsah

1025874
JosephD napsal 7. 4. 2016 v 09.46

Hrál jsem uzavřenou alfu, která mě vysloveně nadchla a samozřejmě jsem zkoušel i betu. Kdo vyrůstal na Quake 3 Arena se bude cítit jako doma a během chvíle mu přejde ovládání do krve. Jak už Jarda zmiňoval, novému Doomovi není moc co vytknout. Raketomet sice není kulervoucí, brokovnice se používá celkem často, odstřelovačka je tak trochu k smíchu... nicméně to jsou všechno věci, které se dají dodatečně vybalancovat. Co mi v článku chybí, je zmínka o možnosti útoku zblízka. Pokud je totiž někdo poblíž vás, můžete ho přetáhnout pažbou po řepě. Sranda přichází v okamžiku, kdy má dotyčný málo zdraví, protože se kamera přepne do jiného úhlu a vy nebohému protivníkovi třeba urvete hlavu. Často se tomu děje v kombinaci s brokovnicí, čili nejdřív někoho pumpnete zblízka brokovnicí a pak ho doděláte jediným bashnutím. Nádhera.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 7. 4. 2016 v 09.02

doomista: Doom šel vždy hrát myší, i když v původní verzi se nešlo rozhlížet nahoru a dolů. Ostatně Doom ovládání myš + klávesnice nejvíc zpropagoval. Myší jde ale hrát i Wolfenstein 3D. Pochybuji, že v původním Doomu byla jakákoliv spawn protection (nebo jsme ji neuměli nastavit). Moc dobře si pamatuji úmrtí ještě předtím, než jsem se mohl pohnout i to, jak se mi kamarád objevil pětkrát za sebou přímo před hlavní raketometu (napopáté mi utekl, protože došly rakety). Pokud to přidali do verzí na pokročilejších enginech, tak jedině dobře pro soutěžní hraní. Pro lidi, co to hráli pro zábavu jako já, je to celkem jedno, spíš mohlo ubýt trochu srandy na účet postiženého. Neříkám, že by měl být hráč hozen do arény úplně bezbranný jako v původní verzi, ale boj o lepší zbraně mi přijde jako celkem žádoucí prvek v kompetitivním MP, i když ten je v novém Doomu částečně nahrazen jinými powerupy.
Pidalin: BFG by i v mulťáku klidně být mohla, pokud by z ní šlo vystřelit jen jednou nebo dvakrát. Ale hodila by se ve formě powerupu (respektive sbíratelné zbraně). V loadoutu by to byl nesmysl. Ostatně je to jeden z důvodů, proč se mi varianta "loadout a pak už žádné další zbraně" nelíbí.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 6. 4. 2016 v 22.03

doomista: Chceš říct že ve finální verzi bude takhle směšnej počet nezajímavejch zbraní? To pochybuju, určitě tam budou daleko lepší a zajímavější zbraně. Je otázka jeslti budou v tom loadoutu nebo je člověk bude muset někde sebrat ve hře, uvidíme. Chybí mi hlavně klasická pumpovací brokovnice jaká byla už v Doomovi 2 a rotačák. Samozřejmě BFG v mulťáku snad nebude.
A jsem docela zklamanej z toho že plazmová puška má furt podobu i zvuk jako to bylo ve trojce, je to neoriginální, vypadá to i zní to směšně, jako v každym druhym tuctovym sci-fi. Ale to je tak všechno co bych arzénálu vytknul. Ve dvojce jsem měl plazmu hrozně rád, ve trojce už ne právě kvůli tomu směšnýmu zvuku a kvůli tý srandě co to fluše. ;-)
Ono vubec ty zbraně ve hrách jsou dost nudný a neoriginální, viz třeba Fallout 4, takový možnosti maj a neni tam jediná zbraň kterou bych si fakt zamiloval, narozdíl od F:NW.

Editováno: 6. 04. 2016 v 22.06

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 6. 4. 2016 v 19.52

doomista: a tak je to beta, ze, takze nebudeme rikat ze chyby jsou ty veci, ktery se prave proto testujou a budou podlihat zmenam ..

Nahlásit nevhodný obsah

20859208
doomista napsal 6. 4. 2016 v 18.41

Smaug.: co se týče těch spawnkillů... musím mluvit z pohledu člověka, co MP hraje na moderních enginech, kde ta podpora je, nevím zda to měl i původní doom, ale ten zas mnohdy ani nešel hrát s myší, čímž se to kompenzovalo, ale i tam je možnost spawnu co nejdál ode všech protivníků (což na dobře udělané mapě je znát) a především tam je spawn protection, tak +- 3 sekundy. Především tyhle tři sekundy v novém doomu nejsou a můžou znamenat hodně.
Na Infernalu kupříkladu člověk, co v hlavní místnosti skočil do teleportu, tak se objevil před megasphere nad mostem. Pokud se na jednom ze dvou krajů mostu zrovna spawnul člověk a běžel doprostřed, tak rázem měl co do činění s naboostovaným nepřítelem, ale i tak měl se správnou volbou loadoutu stále solidní šanci na vítězství.

Nahlásit nevhodný obsah

20859208
doomista napsal 6. 4. 2016 v 18.28

Pidalin: Nepředpokládám, že by do loadoutu přidali ještě něco. Z gameplaye singlu známe brokovnici a motorovku, ani jednu nemá význam přidávat (Glory kills dělají motorovku zbytečnou a brokovnice je jednoduše ještě mnohem slabší). A myslím si, že tím, že i nováček má možnost vybrat si OP zbraň (i když upřímně nevím, kterou myslíš, něco takového tam není), tak má zde mnohem lepší šanci dostat se do hry, protože alespoň se má čím bránit i když úroveň nezná. Tím se právě aspoň trochu smazává rozdíl mezi hráčem, co hru zná a tím, co začíná

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 6. 4. 2016 v 17.41

doomista: A že se hráč s vysokym levelem narodí s OP zbraní ti nepřipadá nefér k nováčkům? Tohle mi nevadí u těch her jako CoD, ale u arénovky to fakt nechápu. Jde teda o to co přidaj ještě za zbraně, z těch co jsou v betě jsou slabý všechny, takže lidi s těma odemčenejma 2 zbraněma co tam jsou nemaj zas takovou výhodu.

Editováno: 6. 04. 2016 v 17.42

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 6. 4. 2016 v 09.39

doomista: Pistolka z původního Dooma je opravdu hrozně slabá, ale třeba její náhrada automatickou puškou v Brutal Doomu už celkem ujde. Není tedy důvod začínat s takovým pižlátkem. Kdyby se v loadoutu vybíraly zbraně nižší až střední kategorie a v aréně nebo po zabití soupeře by se pak daly najít lepší kousky, asi by proti tomu nikdo neprotestoval. Problém je v tom, že jsou jen dvě zbraně, což je důsledek portu na konzole (někdy se divím, proč na ovladačích nejsou aretovaná kolečka jako na myši).
Spawn kill (velmi častý v původním Doomu, kde bylo málo spawnovacích míst a raketomet do někoho bez zbroje byl tutovka) se tím neomezí, ten je omezený nižší účinností zbraní respektive větší výdrží postavy. Pokud navíc hra pro spawn bude vybírat místa, kde zrovna nejsou nepřátelé, není s tím problém.

Nahlásit nevhodný obsah

20859208
doomista napsal 6. 4. 2016 v 08.23

darkWolf: Klasický mapy z Dooma jsou sice v DM nuda, ale stáhni si Zandro, sežeň pár kamarádů, dej vědět, nastavím server :D

cracken1: jakkoli mi všichni říkají, že jsem staromilec, tak ty loadouty shledávám jako dobrý nápad. Vzhledem k tomu, jak se hra zpomalila je to jeden z pár prvků, které ji opět vrací dynamiku a hlavně se to snaží v mnoha ohledech eliminovat spawn kill a předčasná zabití, kdy tam chudák hráč běhá jen s pistolkou. Co se týče těch serverů, tak věřím, že tento problém s plnou verzí odpadne, neboť pokud opravdu má fungovat SnapMap a mají se v něm tvořit mapy/mody, pak by byli vývojáři pětkrát padlí na hlavu, aby provozování custom MP map řešili přes vlastní servery

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 6. 4. 2016 v 04.19

Raketomet jsem zahodil hned po pár odehranejch bitvách, tak malej damage při takový kadenci a pomalosti střely postrádá smysl a na blízko je i ta brokárna silnější. Což je další věc která mi trochu vadila, jak už to bylo v článku zmíněno - damage brokovnice je tragickej a já nemam rád hry kde někoho musim 3x střelit do hlavy brokárnou aby konečně umřel. Ale je to arénovka, takže tohle můžu odpustit, u pomalejších MP stříleček typu CoD bych to ale neodpustil, tam prostě rána do hlavy musí znamenat smrt.
Osobně nejsem uplně příznivec těch arénovejch her, radši jsem měl hry kde se dalo krejt a sniperovat a ne jenom celou dobu pobíhat a kropit všude kolem sebe, ale líbí se mi ta nostalgie při hraní. Bohužel narozdíl od těch starejch arénovek nemaj všichni stejný podmínky, jak už bylo zmíněno systém levelování a loadoutů do takový hry opravdu nepatří, jedná se teda o hybrid moderní MP střílečky a starý arénovky.
Jsem zvědavej hlavně na singleplayer, takže tohle stejně neřešim, na paření MP stříleček už jsem trochu starej. :-)

Co bych ještě vytknul je nízkej FOV a nemožnost ho nastavit (snad v plný verzi) a FPS lock kterej bych v arénovce nečekal, i když je možný že FPS je závislý na frekvenci monitoru, takže na 60+ monitoru by bylo víc než 60. U takový arénovky je uplně irelevantní ňákej tearing a podobně, jde hlavně o to mít co nejnižší input lag a toho se dá dosáhnout jenom maximálnim FPS a input lag u dnešních her mizí až u FPS kolem 90.
Jinak co se týče grafiky, na to jak je to náročný dost bída, ale je příjemně nostalgická, zamrzí nemožnost uplně vypnout motion blur, ale při tom LOW nastavení je to ještě přijatelný že mě to tak neobtěžuje, ale lepší by bylo ho vypnout uplně samozřejmě. Aspoň že ta chromatická vada jde vypnout. Bohužel nejde zakázat post FX antialiasing (a reálnej AA klasicky chybí) takže je hra dost rozmazaná.

Editováno: 6. 04. 2016 v 04.22

Nahlásit nevhodný obsah

20873515
PRAVDA napsal 5. 4. 2016 v 18.46

Editováno: 5. 04. 2016 v 18.47

Nahlásit nevhodný obsah

20859208
doomista napsal 5. 4. 2016 v 15.44

Mulťas v novém doomu je super. Jenom mi kapku přijde, že celá hra trpí existencí verze pro konzole a škodní jsou na tom nejenom PC hráči, ale zároveň i konzolisti. Vezměme si například poznámku Pavla Makala: "hlavně všichni používají zejména raketomet a brokovnici". Toto je pravda jen napůl. Raketomet se používá především v konzolové verzi hry, neboť jeho splash damage kompenzuje pomalejší a méně přesné míření na gamepadu. Z tohoto důvodu muselo pochopitelně dojít ke snížení DPS (ve srovnání s Doom 2), což ve výsledku způsobilo, že jsem po pár hodinách hraní na PC už prakticky nepotkal nikoho, kdo by raketomet byl ochotný použít. Konzolisti jsou zase biti na vertikální orientaci hry a podle videí, co jsem viděl, už z principu neuměli/nechtěli využívat parkour, protože jednoduše neměli na páčkách dost času se rozhlédnout a hledat skryté cesty určené pro doublejumpování.
Výběr loadoutu mi osobně nevadil, naopak jsem se s ním rychle sžil. Pro doomery a quakery je to něco nového, ale dostatečně snesitelného, aby v tom viděli příjemnou změnu. A ta lítající čísilka u mě fungovala jako zázračný lék na nemoc "proč už proboha nechcíp, když ho tu pižlám půl hodiny". Teď už vím proč. Sčítat totiž naštěstí umím.
Jakkoli se každý volný pátek (kterých bohužel moc nemám) připojuji do FFA, která pořádá stále živá komunita Dooma s enginem Zandronum, Warpath si mě velice rychle získal víc, nežli Team Deathmatch. A podle stavu serverů tenhle názor převládal o víkendu. Warpath je totiž fakt cool a ten, kdo si z toho chce udělat jen honitbu za fragy, tak pochopitelně může. Týmu ztíží vítězství, ale nikdo ho trestat nebude.
Co se týče démonické runy/powerupů obecne, jak poznamenává Jarda Möwald - přesně tu neznalost výchozích spawnů a časování se snaží dobrým způsobem kompenzovat Hack Modules, popravdě 80% mých transformací napomohly právě HM.
Jinak ale o hru se opravdu nebojím, to, co jsem zatím viděl, mi stačí k absolutní důvěře v úspěch hry v očích doomovské komunity. Ono ve výsledku o ty ostatní hráče po těch letech snad ani nejde :D

Nahlásit nevhodný obsah

20863343
romando napsal 5. 4. 2016 v 15.18

Pridávam sa k oslavám bety. Bola super! Teším sa ale hlavne na singleplayer. Predobjednané mám od konca roka.

Nahlásit nevhodný obsah

Doom (2016)

  • Výrobce: id Software
  • Vydavatel: Bethesda Softworks
  • Žánr: 1st person akce
  • Datum vydání: 13. 05. 2016