Dark Souls 2 Článek Dark Souls 2 - Dojmy z bety

Dark Souls 2 - Dojmy z bety

Maggot

Maggot

5. 11. 2013 23:02 8
Reklama

Když se krutí vývojáři rozmluví o zásadních změnách v obtížnosti svých doposud nekompromisních her, musíte být u toho. Musíte se postavit do fronty a osobně se přesvědčit, že se z velkého naštvaného psa nestane roztomilé štěňátko. Oznámení podobně nekompromisního RPG Dark Souls 2 bylo doprovázeno prohlášením o přístupnější hratelnosti pro nové hráče, z čehož měli veteráni v sérii právoplatný strach. A my s radostí říkáme, že je Dark Souls 2 stále stejná mrcha, která vás příjemně potrápí!

SVĚT NÁZNAKŮ

Pozvánka do temnotou zalitého světa Drangleic se zásadně neodmítá. Souhlasně přikyvuje i babka Melentia, která v beta verzi hry zásobuje všechny badatele zbožím potřebným pro přežití. Nesnažte se s ní smlouvat, duše vám nerozmění a drobné nevrací, soustřeďte se spíše na cestu před vámi. Pakliže jste zabředli do Dark Souls či Demon’s Souls, dobře víte, že je převážná část smrtí v těchto hrách způsobena hráčskou neopatrností a v tomto ohledu zůstává druhý díl na svém místě. Naše první kroky totiž vedou skrze opravdu tmavou jeskyni, kde vidíte na tři kroky před sebe.

Zprávy ostatních hráčů mluví o jakési propasti, do které můžete spááááádnout… třeba jako my! Pravda, pád sice přežijete, ale truhla se silným brněním na dně rokle skrývá kromě silného brnění i nepříjemnou kletbu, která vás položí na kolena jako první výplatní páska. Vítejte ve světě temnoty, odhoďte stranou veškeré představy o fantasy RPG a vrhněte se do spárů smrti. Střet s prvními nepřáteli není nijak fatální, náš bojovník třímající meč v každé ruce si základní šermíře omotá kolem čepele vcelku snadno. I v případě takto snadných nepřátel nad vámi ovšem visí mrak nejistoty, jelikož stačí na vteřinu zaváhat... No, a je po vás.

FANTOM OPERY, HADR

První setkání se skupinkou krvavě rudých fantomů s dlouhými sekyrami nelze okomentovat jinak než hláškou: „Co to má jako bejt?!“ Hádáte správně, vracíme se zpět do dob prvního Dark Souls, neřkuli do dekadentní obtížnosti Demon’s Souls, kde je každá smrt posvěcena snížením celkové hladiny vašeho zdraví. Silně dekadentní je i vzezření monster, který si v mnoha případech nezadá ani s bizarnostmi hororové série Silent Hill. Oproti souboji s nahnilým tlouštíkem uprostřed podivného lesa připomíná noční návštěva vrzající půdy výlet do Disneylandu. I grafika jako taková doznala znatelného pokroku při práci s detaily, čehož si všimnete například při průchodu temných roklin, kde se vlní tráva a ve vzduchu poletuje spadlé listí. Modely postav jsou detailnější a monstra, jak již bylo řečeno, působí zvláště nechutným dojmem, i když je takřka celý okolní svět zalitý hutnou tmou.

Dark Souls 2 - Dojmy z bety
i Zdroj: Hrej.cz

Návštěva jeskyně je první a velice dobře zapamatovatelnou zastávkou na našem výletě. Tou druhou je obří hala se zabedněnými okny, které můžete (ale také nemusíte) rozbít a trošku si tak posvítit na cestu. V obřím sále se stanete svědky dalšího důkazu toho, že Dark Souls 2 v obtížnosti nijak nepolevuje. Ze schodiště vám do zad pálí lučištník a z temnoty se po vás pomalu sápou pomalí skorozombíci s mečem i rychlí bastardi s dýkami. V jeden moment si musíte určit priority a ještě dbát na přesný postup. Soubojový systém hry není nijak extra propracovaný, zakládá se jen na pečlivém načasování úderů a práci s okolím. Umělá inteligence je totiž stále mizerná a mnohdy tak uvidíte padat kostlivce ze schodů či do tmavých propastí.

ZÁDY KE ZDI

Popravdě, Dark Souls 2 je díky přepracovanému systému zaměřování ještě o fous obtížnější, jelikož se na nepřítele sice zaměříte, ale natočení postavy a směr výpadů řídíte manuálně. Ano, do určité míry tím odpadá frustrace z otravného přepínání na konkrétního nepřítele, zároveň se ovšem znatelně prohloubí i vaše vnímání nebezpečí. Dark Souls 2 totiž umí být opravdová svině. Když například opatrně procházíte po ochozu, kde vás jen několik centimetrů dělí od patnácté smrti, jste jako na trní. Letmo nakukujete za roh, kde vidíte blyštící se duše, za něž levelujete a nakupujete výbavu. S úsměvem od ucha k oku vybíháte, následně ovšem dostáváte šlehu kyjem a upadáte do stavu nepříčetnosti. Zkrátka a jistě, nakoukli jste málo a křehoučký nepřítel vás s pozdravem „Ughhhhrraaaauuuaaa!!“ posílá satanovi přímo na talíř. V tomto ohledu zůstává vše při starém, Dark Souls 2 vás ovšem i přes nepopiratelně větší nároky na vnímání nebezpečných prvků motivuje ke zlepšování.

Oproti souboji s nahnilým tlouštíkem uprostřed podivného lesa připomíná noční návštěva vrzající půdy výlet do Disneylandu.

Tolik propagovaný výraz přístupnější ovšem dokonale platí a rovnou v tom nejlepším slova smyslu. Jde hlavně o zpřehlednění inventáře, uživatelského rozhraní a vysvětlivek ve hře, která si v minulosti nedělala hlavu s představováním vcelku komplikovaných mechanismů. Vše je nyní odvyprávěno mnohem jasněji, zbraně si vybíráte z konkrétních kategorií a při listování léčivými a jinak podpůrnými předměty víte, který bude následovat, což je v žáru boje opravdu vítanou změnou. S tím se pojí i větší množství léčivých předmětů, které nacházíte roztroušené po členitých úrovních i na mrtvolách nepřátel.

"BUDEME NA HRÁČE HODNÍ... HAHAHA!"

Soudě dle PS3 betaverze, kde není možné zabít obchodnici Melentii, bude plná verze i v tomto ohledu mnohem přívětivější. V Dark Souls totiž bylo možné tyto klíčové postavy třeba jen náhodou zabít a věřte nebo ne, náhradu jste za ně hledali jen těžko. Často jste se tedy museli spolehnout na obchodníka v úplně jiném regionu. Ač je tato změna pro hardcore hráče nepochybným krokem zpět, jako běžní hráči vyhledávající uspokojení z úspěchu a jistoty si mnohonásobně zpříjemníte své žití v Drangleicu. Ale jak již bylo řečeno, možná jde jen o bezpečnostní opatření v rámci beta testu, tak jako tak jsme pro!

Smrti se nevyhnete, s tím je potřeba počítat. Kdo si jde do světa Dark Souls oddechnout, je buďto blázen, sadomasochista nebo jedinec, který snídá hřebíky s malinovým džemem. Všechny klíčové mechanismy zůstávají, jsou ovšem vyhlazeny a jsou použitelné i ve hře jednadvacátého století. Zpřehlednění herních prvků není inovací, kterou bychom v této době chtěli opěvovat, jelikož by měla být samozřejmostí. V případě Dark Souls 2 ovšem uděláme výjimku, jelikož hře jen prospívají. Je těžší, hezčí a příjemnější na dotek, na křídlech smrti přiletí hra už příští rok v březnu na staré dobré konzole a později i PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama