Divinity: Original Sin - Enhanced Edition Článek Divinity: Original Sin - Enhanced Edition

Divinity: Original Sin - Enhanced Edition

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

17. 6. 2015 21:32 24
Reklama

Vývojáři ze studia Larian mají na E3 hodně stylový stánek. Pravda, nepatří k největším, ale když se procházíte po výstavní hale, dřevěný plot, kupky sena, helmice a plátěné stany prostě nemůžete minout. Měl jsem to štěstí, že jsem dorazil k prezentaci rozšířené edice jejich RPG Divinity: Original Sin jako úplně první z celé výstavy a mnohadenní E3 fuška nemohla začít lépe. Přiznám se, že jsem se o původní hru jen letmo otřel, po půlhodinové prezentaci jsem ale odcházel s nutkavým pocitem, že bych se někam potřeboval zašít, sehnat parťáka a na všechny ostatní schůzky se vykašlat. A vážně po americku nepřeháním.

SÍLA DVOU

Na úvod se sluší poznamenat, že vylepšená edice je určena jak hráčům původní verze na PC - ti ji navíc dostanou zcela zdarma - tak zejména nováčkům na konzolích. Můžete teď ohrnovat nos nad tím, že CRPG není možné hrát pohodlně s ovladačem, ale věřte mi - jde to. Vlastně to ani přesně nevystihuje stav, ke kterému se vývojáři dostali - ovládání je zkrátka vybroušené, nikde nepřečnívá žádná nežádoucí nabídka a během krátké chvíle byste měli získat nad hrou kompletní kontrolu. To všechno proto, abyste si mohli užít celou řadu vylepšených věcí a novinek, které se v původní verzi neobjevily.

Odlišné hlasy, vhodná intonace a samozřejmě i nenucené vtípky, které se linou celou hrou, budou rozhodně příjemným zpestřením, které má navíc smysl.

Ta nejdůležitější se dle mého pojí s kooperací, pro kterou byl vytvořen nový systém splitscreenu. Je dynamický a během prezentace jsem se cítil, jako kdyby kolega vedle vlastně hrál svoji vlastní hru, do které mohu nenuceně vstupovat a zase vystupovat. Pokud jsou oba hlavní hrdinové s ostatními členy družiny blízko sebe, působí hra jako zcela tradiční RPG s podporou kooperace. Stačí však, aby se od sebe vzdálili trochu víc a obraz se ihned vertikálně rozdělí. Pak už musíte jen přes správu družiny přiřadit jedné či druhé postavě spolubojovníky a můžete se vydat na opačné konce světa, abyste řešili dílčí úkoly souběžně. Možná to nezní nikterak světoborně, ale vývojáři si stojí za svým, že žádná hra tohoto žánru nepřistupuje ke kooperaci podobným způsobem a mohou tak nabídnout zcela novou vrstvu vzájemného hraní. Přeloženo do hráčštiny - můžete si ušetřit spoustu času, předávat si zprávy ze vzdálených míst a kooperovat i přes to, že nestojíte vedle sebe a pomáháte si v boji.

PŘÍBĚH? PŘEPSAT!

Aby mělo hraní smysl i pro ty z vás, kdo ji už jednou prošli, rozhodli se vývojáři přepsat v mnoha pasážích původní příběh a připravili také zcela nový konec. Ani to by však nemuselo být dostatečným lákadlem, a proto pracovali dál. Co už možná víte z informací zveřejněných ještě před E3, všechny postavy ve hře dostaly svůj dabing. Během půlhodinového dema jsem byl svědkem hned několika rozhovorů a musím potvrdit, že kvalita zpracován rozhodně ční nad průměrem. Odlišné hlasy, vhodná intonace a samozřejmě i nenucené vtípky, které se linou celou hrou, budou rozhodně příjemným zpestřením, které má navíc smysl. Dobře si to uvědomíte na příkladu Pillars of Eternity, které dabing v drtivé většině postrádalo a neustálé čtení kvanta textu jednoduše nemusely bavit všechny hráče.

Jen skrze dialogy se však v Dvinity dál neposunete - i když se lze vykecat z celé řady questů, jak mi vývojáři potvrdili - proto je nutné soustředit se také na boj a s ním spojené vylepšování postav. Právě v boji pak osvědčíte novou, nejvyšší úroveň schopností - Master Skill - skrze kterou se dostanete k opravdu silným kouzlům, či bojovým technikám. A to všechno samozřejmě v souladu s interakcí s prostředím a kombinací elementů. Souboj ke konci hry tak proto může fungovat v několika vrstvách, kdy válečníci zastavují přívaly monster a kouzelníci odpalují kaluže se zápalným slizem, případně sesílají dešťové mraky, aby vlhké nepřátele usmažili následujícími výboji elektřiny. Možností je opravdu hodně, a jak vývojáři sami demonstrovali, standardní questy lze řešit několika možnými postupy, které navíc nejsou nikterak připraveny dopředu. V neposlední řadě pak musím zmínit i novou postavu - rogue - který je ve hře proto, aby upozornil na možnost nést v rukou jakékoliv dvě jednoruční zbraně. Ať už se jedná o dýky, krátké meče, nebo hole, fanoušky vytoužená možnost je konečně tady.

A CO TAM MÁŠ DÁL?

Pokud vám příval novinek nestačí, pořád ještě mají vývojáři v rukávu hardcore úroveň obtížnosti, která ovlivňuje nejen počet a sílu nepřátel, ale také náročnost v plnění questů a craftingu. Nejtěžší mód se jmenuje Tacticion a určitě v něm uplatníte také nový prvek získávání informací o nepřátelích. Rychle tak můžete zjistit, proti čemu je dané monstrum méně odolné a zaútočit správným způsobem. To všechno samozřejmě za doprovodu celé řady podpůrných předmětů, které můžete velice snadno vyvolat z rychlé nabídky a zas a znovu si užívat ten pocit, jako kdyby Divinity: Original Sin vzniklo původně s myšlenkou ovládat hru gamepadem.

Možností je opravdu hodně, a jak vývojáři sami demonstrovali, standardní questy lze řešit několika možnými postupy.

Po desítkách hodin strávených v kooperaci Diabla III a nekonečném hledání zábavné gaučové akce s dostatečnou výzvou i myšlenkou, jsem tak zřejmě našel titul, který zaplní chybějící mezeru na trhu. Přístup vývojářů je navíc zcela příkladný a jsem přesvědčený o tom, že si vylepšenou edici zahrají všichni - veteráni i nováčci. Jak už bylo řečeno, ti první ji beztak dostanou zcela zdarma, všichni ostatní pak mají šanci stát u expanze téhle pohodové záležitosti i na konzole a přinejmenším si ověřit, že jsem v záplavě neskrývavého nadšení ani trochu nelhal.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama