Destiny Článek Destiny

Destiny

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

16. 2. 2013 23:56 2
Reklama

Halo zná každý, Halo má každý rád. Tedy za předpokladu, že dotyčný vlastní konzolový výtvor Microsoftu a není mu cizí opakování stále stejného FPS receptu a recyklace příběhů i hrdinů. V jednu chvíli se však studio Bungie od vývoje série odpojilo a začali si kutit projekt jiný, opět dle vlastní vůle. Nyní však pod hlavičkou Activision Blizzardu a ku radosti všem hráčům stříleček nově i multiplatformně.

Na jakékoli konkrétní informace jsme čekali dost dlouho, avšak nyní jsme se konečně dočkali oficiálního představení hlavních prvků Destiny. Pojďte se s námi tedy podívat na to, co nás čeká a snad i letos nemine na dnešních hlavních platformách. Destiny by měla vyjít na Xbox 360 a Playstation 3. Verze na stolní počítače je zatím ještě ve hvězdách a ve stejném duchu se zatím spekuluje o konzolích příští generace, byť ty jsou z toho pravděpodobnějšího soudku. Začněme však od PR píky – stylovým videem o pozadí počátcích vývoje této potencionální pecky.

Halo znovu a lépe

Z traileru lze vypozorovat příběhové prvky paradoxně ne nepodobné s posledním dílem série Halo. Paradoxně proto, že se jedná o díl první, který nebyl vyvíjen právě studiem Bungie. Základní premisa příběhu hovoří o střetu lidstva jako do té doby vládnoucí rasy naší galaxie s něčím novým, nepojmenovatelným a pocházejícím snad i z odlišné planety. Stylové artworky ve videu ukázané dokládají jediné – zábavné střetnutí to zřejmě nebylo.

Ovšem výsledek onoho blízkého setkání třetího druhu byl od předešlé série tvůrců diametrálně odlišný – přežila pouze hrstka. A ta se může s hrůzou dívat k nebesům, kde se vznáší obří orb, který funguje nejenom jako památka na nešťastné setkání, ale i jako tehdejší zachránce posledních pozůstalých. Ona hrstka přeživších se shromáždila pod orbem – Travellerem – a založila tam město. Poslední pozůstatek kdysi tak velké a mocné civilizace. Ovšem i ty zbytky se nyní ocitají na pokraji propasti, neboť jejich mateřskou planetu a všechna vesmírná tělesa okolo začíná okupovat stále větší a větší procento cizích agresorů.

A do toho všeho pochopitelně hráč vstupuje v roli zachránce a de facto i poslední naděje lidstva. Jste Guardian, obránce se schopnostmi posílenými Travellerem. Ovšem sami v takové roli nebudete, hra bude velmi provázána nejen síťovou podporou, ale především také sandboxovým světem. S online interakcemi pak ale souvisí pro mnohé možná smutný fakt, že hra by neměla obsahovat žádný offline mód – budeme tedy muset být neustále online (ovšem bez přítomnosti jakýchkoli subskripcí).

Sociální singleplayer

Vývojáři opakované fráze o perzistentním světě pak budí dojem, že bychom třeba mohli ve hře potkávat situace a změny vyvolané hráčem jiným. Autoři hru otevřeně nazývají FPS se sdíleným světem. Co je tímto myšleno v detailu, na to si zřejmě ještě budeme muset počkat, ale fantazii to stimuluje vážně pěkně! Zatím víme například jen to, že hráč si bude pěstovat svojí postavu napříč herními módy – bude tak mít jedinou postavičku pro (online) singleplayer, klasický multiplayer i kooperační hru.

S otevřeným světem se ale pojí další zajímavé prvky. Bungie se totiž dušují tím, že do hry zakomponovávají prvky, které mají potenciál ovlivnit v herním světě vše, ale přitom nebudou ničím regulovány a samotní autoři prý nevědí, kam až můžou hráče rozhodovací mechanismy ve hře zavést. Jinými slovy – hra si má žít vlastním životem. Bohužel, zde netušíme nic konkrétního, ale docela to zavání Molyneuxovým povídáním o umělé inteligenci v Black & White. A takové přirovnání už vyznívá zajímavě!

Známé neznámé

Není žádným překvapením, že všechno to dění na obrazovkách bude stylizované do sci-fi kabátku. Opět budeme operovat s lidstvem takovým, jaké známe z učebnic dějepisu – základnou tedy bude Země a okolo ní bude obíhat starý známý měsíc. Bungie opět berou náš vesmír a vytvářejí v něm vlastní příběh. Mimo jiné se tak můžeme těšit na dynamické počasí, střídající se denní cykly a svět přizpůsobující se vám a vaší skupině. Zkrátka, v několika hráčích můžete uspořádat raid ve stylu velkých MMO dobrodružství, nic vám však nebude bránit v tom, abyste si hru prošli sami a narazili tak na zcela odlišný zážitek i jinak strukturované dobrodružství. O otevřenosti světa svědčí i sliby autorů, že pouze na Zemi vázáni nebudeme. Zážitky a skalpy tak budeme moci sbírat například i na Venuší, Marsu, Měsíci a pravděpodobně i dalších.

Bungie se nijak netají tím, že s projektem Destiny si vytváří univerzum, do kterého by se sami rádi vraceli nejen jako hráči, ale především jako autoři. V Bungie vytvářejí svět pro své hry až na celou příští dekádu. Zatím to vypadá vážně pěkně a my jsme napnutí, s čím vyrukují. Ač série Halo může být kritizována za ztrátu originality, tak se bez debat jedná o průkopníka konzolových FPS a všichni tak po právu čekáme, jak se bude další projekt autorů hrát. Zatím víme jen zlomek toho, co bychom rádi věděli, ale faktem je, že i z té trochy s klidným srdcem usuzujeme, že se na nás řítí něco skutečně velikého a dost možná i na poli FPS originálního.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama