Článek Death Inc.

Death Inc.

Ondřej Švára

Ondřej Švára

28. 2. 2013 23:00
Reklama

Humor, strategii a dobrý nápad chce v sobě smíchat nová nezávislá hra Death Inc. Už její název budí pozornost. Přáli jste si být někdy smrťákem a posílat na své nepřátele nemoci? Jestli ne, Death Inc.vám dá důvod o tom aspoň přemýšlet. Přesune vás do sedmnáctého století, kdy podle učebnic dějepisu řádil v zemi Albionu mor, ale ve hře to budete spíš vy, kdo začne druhým nahánět hrůzu.

V hratelnosti chce Death Inc kombinovat realtime strategii s akčním řáděním zlých hord ála Dungeon Keeper. Prostě stavíte své zhoubné impérium a posíláte na Anglii hordy nemocných. Myšlenka o šíření nákazy se vyvinula z původního záměru autorů vytvořit zombíkovskou hru. Tento námět vzal postupně za své, neboť si v Ambient Studios uvědomili, že s další zombíkovskou akcí by jen plivli do dávno rozčeřeného rybníku. Změna pomohla a Death Inc. je teď originálnější. Navíc mu k unikátnosti pomáhá i dobové usazení. " Sedmnáctému století se moc her nevěnuje. I pro nás samotné je atraktivní takovou hru tvořit, " říká šéf studia Jonny Hopper.

Máma bude ráda

Death Inc. chce ale za všech okolností zůstat humorné až groteskní. Autoři rozhodně nehodlají tvořit něco temného. "Chtěl jsem hru, kterou bych mohl pořád ještě ukázat své mámě," tvrdí Hopper.  V pohádkově okrové grafice a růžově zabarvené infekci to snad půjde. Zároveň má být Death Inc. i velmi nápadité. Své jednotky budete v akčním módu na mapě království ovládat "kurzorem smrti", za nímž se jako lví pšouk potáhne opar nákazy. A stylovější kurzor než v podobě smrťáčka s kosou si snad ani nedokážeme představit.

Klasické waypointy budou díky oparu smrti nahrazeny sférami vlivu, do kterých se vaše jednotky budou dostávat. Jestli v nich ale budou úspěšné, bude záležet především na jejich momentální síle, výbavě a také na imunitě lidí v konkrétním sektoru. Sféry vlivu se mají doslova čmárat do mapy růžovým smrťáčkovým štětcem, což je berlička pro hráče, kteří nemají zkušenosti s waypointingem z realtimových strategií. Interface by měl být maximálně jednoduchý. Jeho základy snad osvětlí i následující video.

Soukolí smrti

Princip hry vždy začíná a končí s rozséváním infekce. Jakmile parta vašich prvních nemocných splní jednoduchý úkol a nakazí malou vesnici, rozběhne se strategické soukolí, ve kterém bude smrťáčkova armáda sílit podle toho, kolik obyvatel při každém honu "vezme mezi sebe".

A čím větší a druhově rozmanitější armádu nemocných postavíte, tím porostou i její taktické možnosti. Pokud se například skupince nemocných v sebevražedném útoku podaří nakazit pár silných stráží z velkého města, hra vám umožní stavět nový typ ozbrojených nemrtvých. A ti už budou pro malé vesnice skutečnou pohromou. Pro opevněná města pak alespoň důstojným soupeřem.

Peníze se budou hodit

Jestliže nachrmláte partu lučištníků, získáte bonus v podobě šíření nemoci vzduchem. Sami cítíte, že je to legrační blbost, ale má svou logiku.  A o milých blbůstkách s jistou logikou Death Inc opravdu bude. Tahle hra má velký potenciál zaujmout a to i proto, že se studio Ambient skládá z lidí, kteří do indie developingu utekli od věhlasných projektů jako je Fable, Little Big Planet či Burnout. Pocházejí tedy z renomovaných studií a vystřelení nemocného na katapultu za městské hradby prostě musí v jejich podání vypadat rozkošně.

Snad se projekt na Kickstarteru zaplatí a my budeme moci již letos v říjnu zamořit celou Anglii. Zatím to však s kickstarterovskou kampaní nevypadá nejlépe. Autoři potřebují tři sta tisíc liber a zatím vysbírali jenom třetinu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama