Darkspore Článek Darkspore

Darkspore

Dalibor Franta

Dalibor Franta

3. 9. 2010 22:00 3
Reklama

Will Wright rád velká sousta. Ohryzal už v životě leccos a když si takhle ukousnul naposledy, zůstal po něm otisk v samém předivu evoluce. Tenhle otisk dostal jméno Spore a naše redakce mu po pečlivém posouzení udělila známku 8. U nás v redakci máme totiž otisky rádi, kór když si takhle zejí v samém předivu evoluce. Ty jsou vůbec nejlepší. A přece tenhle odvážný kusanec sešel z mysli až podezřele rychle. Vloni se Will Wright v tichosti uklidil z Maxisu do think-tanku vlastní výroby a na západní frontě Spore zavládlo ticho. I na východní. Vůbec na všech Spore frontách se nedělo nic, natož aby se tam třeba střílelo. Až na letošním Comic-Conu se představil zvláštní projekt. Nese s Wrightovým kousnutím společnou obchodní značku „spore“, ale nové Spore to není. Není to pokračování, není to DLC, není to addon. Je to Diablo! Diablovský spin-off, přesněji.

Nehraj si s DNA, nehraj si s DNA, nebo se z toho zblázníš!

Darkspore je klasický představitel akčních RPG žánru hack-and slash snad jen s tím rozdílem, že místo obligátní fantasy dává přednost výraznému sci-fi ladění. Vypráví příběh mocné rasy Crogenitorů, která si dlouhou chvíli mezi kurzy pletení a kosmického binga krátila manipulací DNA. V první fázi projektu vznikla řada geneticky upravených válečníků zvaných „Living Weapons“ , skupina troufalých vědců však zašla ještě o krok dál a zahájila druhou fázi projektu, ve které bombardovala už jednou modifikovanou DNA částicemi temné hmoty. Takto vyrobení bojovníci vykazovali známky nestability, ďábelských mutací a vůbec nebezpečné nátury a vykazovali je tak intenzivně, až všechny kolem povraždili a zbytky rasy Crogenitorů vytlačili na samý okraj vesmíru. Po tisíci letech ve vyhnanství se podařilo hrstce přeživších temnou DNA stabilizovat a výběr nejlepších/nejzmutovanějších bojovníků galaxie se vrací, aby ji vyčistil od temných spór.

Jak tahle chabá příběhová výstelka naznačuje, trumfem Darksporu má být především systém DNA mutací. Ten se opře o jediný skutečný odkaz na původní Spore – editor příšerek. Právě jeho prostřednictvím jsou vytvářeni všichni nepřátelé (částečně i herní komunitou v rámci pravidelných, Maxisem vypisovaných soutěží) a svou roli sehraje i v modifikaci vlastních hratelných hrdinů. Nekonečná míra svobody, kterou nás Maxis oblažil v klasickém Spore, však bude z velké části okleštěná – hráč dostane k dispozici pouze přednastavené, vývojáři vyrobené typy hrdinů a jejich podobu a vlastnosti bude ovlivňovat jen kosmeticky, a to prostřednictvím nasbíraného DNA lootu, jenž bude vypadávat z nepřátel namísto zbraní a brnění. Na konci každého levelu vám hra vystaví účet nasbírané DNA, již pak bude možno v editoru vyměnit za nové končetiny, zbraně, prsní pláty a podobně. Darkspore nebude mít žádný systém zkušeností, sbírání DNA (a úpravy základní kostry hrdinů) bude jediným způsobem, jak se připravit na těžší nepřátele.

Plasmagenetická kybernetika

Ruku v ruce se systémem DNA úprav jde sběratelská složka Darkspore. Hráč bude své hrdiny vybírat ze tří tříd (Sentinel odpovídá klasickému archetypu tanka, Ravager je sci-fi variací na zloděje a Tempest na mága) a pěti DNA skupin – biogenetické (zvířata a rostliny), kybernetické (roboti a androidi), plasmagenetické (ohnivé a bleskové entity), nekrogenetické (nemrtví) a kvantumgenetické (bytosti schopné ovládat čas a prostor a hodiny na mikrovlnce). Jak si asi domyslíte, možných variací budou desítky a v Maxisu doufají, že se sbírání nových hrdinů stane důležitou součástí hry, zejména online výměn a obchodování. Ovšem zmíněná variabilita tady není jen kvůli sběratelství. Různé typy DNA různě reagují na různé povrchy různých planet a různých nepřátel. Například takový ohnivý Sentinel vám bude málo platný na ohnivé planetě plné ohnivých potvor– naopak robotí Tempest dokáže nadělat největší paseku na přírodních planetách v boji s čistě biologickými soupeři. Protiklady na sebe platí nejlépe, proto bude třeba před každou novou misí/planetou pečlivě vybírat svůj tým ze zásob již nasbíraných hrdinů. Týmy pro bojovou oblast budou tříčlenné, přímo v boji bude možné ovládat jen jednoho vybraného bojovníka, ale v případě potřeby lze povolat do boje kohokoliv ze zbylých dvou členů týmu. Bojovat však bude vždy jen jeden. Výjimkou je samozřejmě co-op multiplayer, kde se v jedné hře setkají až čtyři hráči najednou.

Heknsleš

Klasický diablovský clickfest rozruší jen hrstka drobných úprav. Nepřátelé budou spawnovat nahodile, a to nejen v konkrétních úrovních, ale i na konkrétních planetách. Při opakovaném hraní by tak měly na stejných planetách číhat zcela nové druhy nepřátel. Dalším drobným vylepšením léty prověřené hack-and-slash kostry bude systém „double nebo nic“ – na konci každé úrovně dostanete možnost ukončit hraní s vydobytou DNA nebo její množství zdvojnásobit v dalším, mnohem riskantnějším podniku. Pokud zariskujete a nepřežijete, přijdete o všechno, na základnu se vrátíte s prázdnou a velitel vám naplácá.

Milovníkům akčních RPG svítá, zdá se, na lepší časy. Světlo sice přišlo z míst, kde by ho nečekal ani ten největší optimista, ale darovanému koni se pod žíně nekouká. Darkspore, temný to (ne)nástupce vizionářského Spore chystá se k vydání v únoru 2011, zatím výhradně na PC. A když se o něm dozvíme něco víc… no tak vám o tom povíme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama