Dark Článek Dark

Dark

Ondřej Hrabec

Ondřej Hrabec

7. 6. 2012 22:28
Reklama

Před nedávnem jsem se na pár hodin zastavil u nestárnoucího, přesto trochu přehlíženého Vampire the Masquerade: Bloodlines. S jistým překvapením jsem zjistil, že osm let od vydání upírského RPG na hru stále vycházejí mody. Fanoušky tématiky dozajista potěšilo nedávné ohlášení DARK od německého Realmforge Studios, autorů Dungeons. Na E3 publisher hry Kalypso Media odhalil další informace doplňující debut trailer objevivší se ke sklonku května tohoto roku.

V porovnání s Bloodlines se bude jednat o stealth akci převážně z pohledu první osoby s umírněnými RPG prvky vývoje upírských schopností. Hlavní zápletka, jak již uvádí trailer, začíná dle regulí správné upírské hry zmrtvýchvstáním hlavního aktéra Erica Banea (v kontextu celkem cool příjmení) v jednom upírském baru. Eric je se svým osudem, možná i díky ztrátě paměti, značně nespokojený. Po zbytek hry budete pátrat po vlastní minulosti, což vás dostane do křížku s navenek pro-ekologickou korporací GeoForge, která však po pracovní době skrytě experimentuje s transformací lidí v nadpřirozené upíry. Dojde pravděpodobně na nějakou tu velkou konspiraci a propracování vztahů s dalšími NPC jako je Rose, průvodkyně a objekt romantického zájmu našeho pobledlého hrdiny. Příběh nemá zůstat ošizen, užijeme si dialogů i dějových zvratů. Zajímavě působí i role hlavní postavy - nesmiřitelného bojovníka s vlastním i okolním vampyrismem.

Video a screenshoty z DARK upoutávají hororovým zpracováním. Velmi zajímavým tahounem je grafická forma cell shadového typu asociující Borderlands. Paleta se však rozlévá do temných tónů chladných barev. Práce se světlem bude mít i hratelnostní rozměr, jelikož se budete muset vyhýbat prosvětleným oblastem a hlavně nepřátelům s takto zaměřenými schopnostmi. Podíváme se do pestrých prostředí mrakodrapů, hradů, muzeí nebo nočních klubů. V souhrnu svět svým komiksovým nádechem nevypadá nijak žertovně, ale ponuře abstraktně a místy až černobílým zpracováním hrozivě.

Herní proces přirovnávají tvůrci k Splinter Cellu. Plíživý postup bude nutností, v případě vhodné situace je možné kradmo zlikvidovat nic netušící oběť v efektní third person animačce, kterých má být údajně hned 10 – 15. Konkrétně se může jednat třeba o finesy využívající vašeho nadlidského prokletí – jednomu nepříteli začnete sát krev a druhého v ten samý okamžik ležérně škrtíte rukou. Uvidíme ještě, jak budou do soubojů zakomponované střelné a chladné zbraně. Kromě obyčejných hlídačů narazíte na odpor v podobě běžných smrtelníků (policejních pochůzkářů i zásahových jednotek) a nadpřirozených bytostí (ghůlové, upíři) včetně bossů. AI nepřátel má reagovat na nalezení bezvládných těl svých kolegů, což však dnes patří k běžným standardům.

Vývoj postavy bude probíhat na základě stromů dovedností, v nichž se vám budou odemykat nové schopnosti. Ty budou při užití odčerpávat vaši zásobárnu krve, která zde slouží podobně jako v Bloodlines ve smyslu energie umožňující upírské vychytávky – zmizení v mraku kouře nebo okamžité zjevení se u nepřítele. Progres neslibuje žádné velké inovace. Za likvidaci nepřátel a vyhýbání se jim budete odměnění zkušenostními body. Otevření všech variant vývoje ale nebude možné na jediné dohrání. Přes všechno zmíněné nedoufejte v RPG, DARK půjde dle tvůrců dokončit za pro akce tradičních 10 hodin herního času, čímž se i hasí sny o otevřenějším světě. Hra vyjde na Xbox 360 a PC na začátku roku 2013.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama