Crysis Článek Crysis - zprávy z Las Vegas

Crysis - zprávy z Las Vegas

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

7. 2. 2007 23:24 3
Reklama

Německá firma Crytek, mající na svědomí úspěšnou střílečku FarCry, se momentálně veze na vlně čiré euforie. Každým rozhovorem, článkem, informací, větou cloumá žánrem 3D stříleček a posunuje hranici technické vyspělosti o milimetry směrem k nemožnému. Chystaná Crysis má ještě před svým vydáním v kapse několik významných ocenění a snad vyjma zarputilých skeptiků ji všichni jednohlasně pasují na akční pecku roku. V Las Vegas byla poprvé k vidění i hratelná verze a nutno podotknout, že Němci momentálně neznají bratra!

I ty se staň terminátorem

Speciálně kvůli CES byla vytvořena pracovníky společnosti Crytek předváděcí mise, která nabídla přítomným divákům ve zkratce vše, co bylo doposud vytvořeno pro finální verzi Crysis. Jelikož je opakování matkou moudrosti, není od věci na tomto místě zmínit naše předešlé preview, v němž jsme vás seznámili s hlavními rysy Crysis. Ty dnes rozvedeme do patřičných detailů. Začátek předváděné úrovně se odehrával v džungli, kde americké jednotky útočí na vesničku obsazenou Korejci.

Crysis - zprávy z Las Vegas
i Zdroj: Hrej.cz
Rozhodně nejde o konflikt z let šedesátých, ale o futuristickou šarvátku z blízké budoucnosti. Detaily prostředí vypadají jednoduše skvěle, ostatně tak, jak jsme si už u her využívajících DirectX 10 pomalu zvykli. Nemá cenu znovu vypisovat, s jakými technickými libůstkami Crysis operuje, jednoduše to shrňme tak, že zkrátka se všemi.

Jelikož bude Crysis kromě čisté akce nabízet také stealth prvky, jednou z možností byl i průchod vesničkou cistě v plíživém pojetí. Po druhém výstřelu z odstřelovací pušky (a po druhém mrtvém Korejci) si však přítomnosti americké skupinky vojáků nepřátelé povšimli. Spustil se alarm a nastala ta pravá hutná řež. Co se taktické části boje týká, bude vcelku nutností naplno využívat okolního prostředí jako úkrytu před dotírajícími kulkami nepřátel. Obav ohledně efektivnosti netřeba, neboť džungle plná nepřehledných úseků a shluků porostu „funguje“ skvěle. Dalším obranným mechanismem bude nano oblek se spoustou užitečných funkcí. Na základě přepínání výkonu do jeho určitých částí tak budete moci pobíhat po bojišti nadlidskou rychlostí, vylepšit odolnost proti projektilům, nebo se stát takřka neviditelnými. To vše pouze na určitou dobu, přímo závislou na objemu energie obleku, která se bude pochopitelně vyčerpávat při zapnutí některé z funkcí. Pro opětovné dobití budete muset ponechat oblek bez využití a spolehnout se jen na vlastní schopnosti.

Brokovnice s optikou?

K tomu vám pochopitelně budou dopomáhat plně upgradovatelné zbraně, jejichž využití skýtá mnoho možností. Kombinovat brokovnici s optickým zoomem je sice, pravda, trochu nepatřičné, ale například u samopalu se tato varianta jeví už docela smrtelně. Kromě optiky budeme moci vylepšit naše zbraně také jiným typem střeliva, většími zásobníky, nebo zrychlením kadence. Jelikož v průběhu hraní dojde ke spojení sil USA a Koreje, okusíte i dříve nepřátelské zbraně. Od těch amerických by se ale neměly radikálně odlišovat. Změnu byste však měli pocítit v momentě, kdy okradete o výbavu mrtvého mimozemšťana. O možnosti upgradu mimozemských zbraní se sice zarytě mlčí,

Crysis - zprávy z Las Vegas
i Zdroj: Hrej.cz
ale vylepšit už tak zničující účinky mrazící zbraně by mohlo být vskutku zajímavé… Kromě palných zbraní budete moci útočit i pomocí zvýšené síly nano obleku, díky kterému si pohrajete s krčky Korejců v Darth Vaderovském stylu. Po působivém škrcení přijde ke slovu také disciplína "hod člověkem".

Umělá inteligence nepřátel nebude bůhvíjak prostoduchá. Je jasné, že v tříáčkovém titulu, jakým Crysis rozhodně bude, se setkáme s co možná nejpreciznější simulací lidského mozku. V představované verzi bylo kromě všemožného krčení se za překážkami k vidění také snaha o útěk před plameny, fungující kooperace více jednotek, nebo prostý let plavmo přes plot a následný úprk do džungle. Doposud autoři neukázali jen práci robotických vehiklů, jež budou používat mimozemšťané. Velikost a ničivá síla je sice fajn, ale bez taktického vedení celkem k ničemu. Osobně se však neobáváme nějakých nedodělků. Cryteku by se hrubě nevyplatily, když právě na robotech bude postavena druhá polovina hry.

Newton by měl radost

Kapitolou samo o sobě bude zpracování fyziky, s jejíž výjimečností se počítalo, ale na bližší detaily jsme si museli počkat až na začátek letošního roku. Celá vesnice, jež byla hlavní součástí předváděné úrovně, byla posetá nejrůznějšími objekty s ještě rozmanitějším chováním po zásahu zbraní. Mluvíme o všemožných potrubích, nádržích i plynových bombách. Jejich využití je zřejmé, vídáme ho v každé moderní střílečce. Co se už tak často nevidí, je výsledný efekt. Kouř i plameny do detailu reagují na blízké okolí, plazí se po zdi nebo zapalují blízké keříky.

Crysis - zprávy z Las Vegas
i Zdroj: Hrej.cz
Podobně se chovají například dřevěné zdi okolních domečků, které ve svém rozkladu na dřevěné prvočinitele počítají s velikostí i váhou objektu stěnou prolétávajícího. K vidění nakonec byl i zmíněný hod člověkem, tentokráte na cíl jménem helikoptéra. Sice to poletující stroj nesundalo z oblohy, ale aspoň vyvedlo z rovnováhy.

Součástí precizní fyziky je i jízdní model automobilů. Každá pneumatika, mimochodem do detailu vymodelovaná, aktivně reaguje na terén, na němž se právě nachází. Nasnadě je zmínka o jisté nestabilitě vozu během průjezdu džunglí, kde na vás číhají nebezpečné hrboly, které pohazují s autem jak s hadrovou panenkou. Libůstkou je pak třeba špinavé okno, kterým v pohledu z první osoby zkrátka nevidíte ven. Stačí však jedna kulka a je po problémech.

Závěrem

Pokud bude Crytek udržovat tento trend, mohli bychom se před vydáním hry, které je naplánováno do letošního léta, dočkat bližšího představení mimozemšťanů a jejich očekávané techniky. Celkově však mise prezentovaná v Las Vegas potvrdila všeobecně pozitivní názor. Snad jen S.T.A.L.K.E.R. (nebo i Duke Nukem Forever?) by mohl malinko znejistit budoucí vůdčí postavení Crysis mezi FPS.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama