Crackdown Článek Crackdown

Crackdown

lukbas

lukbas

5. 10. 2006 22:59
Reklama

Crackdown by se dal jednou větou shrnout jako mix Grand Theft Auto, Mercenaries, The Incredible Hulk a Army of Two. Od prvního si bere volnost a otevřené prostředí, od druhého zase styl misí, podle třetího má hráč nadlidské schopnosti a posledního připomíná kooperativním multiplayerem pro dva hráče. Nicméně ze hry je cítit mnohem více inspirace a to nejen v herní branži. Otázkou je, jestli to bude dobře nebo špatně. Když k tomu ale přihodím, že na hře pracuje duchovní otec GTA a Lemmings, David Jones, mělo by to navnadit i toho největšího pesimistu. Přeci jenom tzv. Romerův syndrom je velmi vzácný.

Vítejte v Pacific City

Crackdown se odehrává v Pacific City, smyšleném to městě blízké budoucnosti, které je sužováno válkou gangů. Proto je do akce vyslán speciální agent, který musí vyhledat a eliminovat bosse všech těchto nezákonných sdružení, čímž bude svět zachráněn, psi nebudou kálet do pískovišť a nikdo vám neustřelí palici kvůli půl kilu pomerančů. Gangy jsou zatím tři a zastupují obvyklé menšiny – ruskou, asijskou a španělskou mafii. Hra samotná by pak měla být o plnění různých úkolů, kde každá část vyvrcholí právě zabitím jednoho z šéfů podsvětí, a závodění, kdy budete jezdit skrze checkpointy podobně jako u Midnight Club nebo Midtown Madness.

Hulk vs Blade vs Tron

Nejzajímavější na hře jsou dovednosti hlavní postavy. Hrdina totiž disponuje speciálním oblekem, který násobí veškeré jeho síly (a po nasbírání bodů se také rozsvítí různými barvami ála Tron). Díky tomu dokáže po vzoru zeleného zuřivce Hulka překonávat výskokem velké vzdálenosti a překážky, případně odkopávat taxíky a vůbec využívat věcí ve svém okolí k další destrukci – rozuměj prosazování práva. V praxi to pak vypadá, jako v prvním zfilmovaném Bladeovi (mimoto hlavní postava hry je černoch a má i podobný účes jako Wesley Snipes), kdy se lovec upíru rozeběhne, proskočí oknem a pak jenom pomalu letí na protější střechu, přičemž mává rukama. V hratelných ukázkách to pak navozuje úplně stejně silný dojem. Skoků se tedy bude moci využít jak ke zkrácení cesty, tak i překvapení protivníků, kteří tohle rozhodně čekat nebudou. Díky tomu v přestřelkách využijete celé širé okolí. Nebudete již omezeni lineární ulicí, ale ve svůj prospěch využijete doslova vše, co vás napadne a co uvidíte. V tomhle vidí autoři hlavní tahák a my jsme jen zvědaví, jak to v plné verzi dokáží zužitkovat.

Druhou podstatnou části otevřené městské akce jsou vozidla a ty samozřejmě půjdou využít kromě zbraní také jako přibližovadla. Nasednete tak do jakéhokoliv auta, na které narazíte, přičemž v budoucnosti jsou řidiči o něco méně důvěřivější než v San Andreas nebo Vice City, takže vašemu udělanému černochovi zastaví opravdu málokdo. Škála autoparku by měla být víceméně standardní – od malých „nákupních tašek“, přes sporťáky, dodávky až po kamiony a cisterny. Vrcholem by pak mělo být superauto, které vypadá jako by AMG ladilo nový Batmobil. Pořádný sporťák, který se čtyřmi žhnoucími laufy a dvojicí kulometů dokáže na silnici udělat pořádnou neplechu. Hlavně díky své výšce a předním spoilerům, jimiž může jakékoliv auto nabrat a vyhodit do vzduchu.

Vývoj postavy a kooperace

Důležitým aspektem hratelnosti mají být dovednosti, které se budou postupem hrou zlepšovat. Za vyhrané závody budeme lepší v řízení, za zabíjení protivníku ve střelbě a zacházení ze zbraněmi atd. Klasika. Další zajímavosti hovoří o zničitelnosti okolí. Bohužel demolice celých čtvrtí se zřejmě nedočkáme, ale v prezentacích létali vraky aut až podezřele často a nemůžu říct, že by to nevypadalo lákavě. Důležitým faktorem také bude „paměť obyvatel“, kteří si zapamatují jak se k nim během hry chováte a podle toho také budou na vaše konání reagovat.

Dalším zpestřením je kooperativní multiplayer, který poslední dobou zažívá pořádnou exhumaci. V podstatě každý druhý ohlášený titul na nextgen platformu počítá se hrou dvou hráčů v kooperativním módu. V Crackdown sice budete moci odehrát všechny příběhové mise na vlastní pěst, ale pokud se zastaví sousedka pro trochu cukru, klidně jí můžete k hraní přibrat. Parťák totiž bude moci vpadnout do hry kdykoliv a kdekoliv, takže nebudete muset mít rozehráno vícero her, zrovna podle toho, koho máte po ruce.

Komiksy mají zelenou

Grafické zpracování. S tím bude mít jistě spousta hráčů nemalé problémy. Osobitá vizualizace někde mezi důrazem na realismus a komiksovým cellshadingem ve výsledku působí hodně rozporuplně. Krásné kouřové efekty, exploze kontrastují s černou linkou obtaženými modely postav a screenshoty nakonec působí jako s hodně přepáleným kontrastem. Na druhou stranu to má svoje kouzlo, obzvláště když vidíte, jak se to všechno pěkně hýbá. Po hudební stránce nikoho nepřekvapí, že si autoři licencovali soundtrack o několika desítkách skladeb těch nejznámějších umělců.

Ve výsledku je to s Crackdown celkem těžké. Na první pohled totiž hra vypadá, jako vykrádačka všeho možného, na co si jen autor Hrej.cz vzpomene. Když však uvidíte hru v akci, tak megasilný hrdina je celkem cool a jeho dovednosti ještě více. Stejně hovoří i reakce kolegů, kteří mohli okusit hratelnou verzi. Nicméně nedávno odložené datum vydání na začátek příštího roku asi nebylo od věci. Přeci jenom je to pořád moc málo na to, aby Microsoft zasadil smrtelnou ránu konkurenci a položil základy další legendární sérii.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama