Command & Conquer Článek Command & Conquer

Command & Conquer

Ondřej Švára

Ondřej Švára

11. 3. 2013 23:00 1
Reklama

Tíživá situace kolem realtimových strategií dnes nemá příliš mnoho východisek. Finanční model free-to-play, se kterým se rozhodla některá studia povznést zapomenuté klasiky žánru, víceméně selhal. Nechvalným důkazem budiž zmrazení Age of Empires Online.

Ale i když všichni známe pořekadlo o tom, že se nedá pomoci tomu, kdo si nenechá poradit, lidé od Victory Games tohle neberou a mikrotransakční systém prosadili i pro novodobý díl série Command and Conquer. Možná je to pro tuhle legendu také začátek konce. Nebo snad nový začátek?

Novodobé C&C každopádně nemá co ztratit. A po krajně neúspěšném C&C Twilight vlastně ani nemá na výběr. Musí lidem podbídnout jako hra zdarma. A nechá se podpořit tradičními RTS prvky, experimenty z minula už nemají šanci. Ovšem na nedostatek novinky hra také trpět nebude. Od všech svých předchůdců v sérii se vlastně docela dost liší. Ačkoliv třeba bude obsahovat skirmish mapy pro singleplayer, půjde primárně o onlinovku se silnými sociálními prvky, s důrazem na komunitu i s dostatečným seznamem stahovatelných bonusů. To v sérii skutečně ještě nebylo.

Vzpomínky nejen na Red Alert

Na druhou stranu bude nové C&C i dost retro. Hra má odkazovat na úspěšnou minulost, a tak bude přeplněna nejrůznějšími flashbacky a vzpomínkami na Red Alert, Tiberian Sun i Generals. Veškerý retro mišmaš chtějí autoři do hry postupně přidávat právě jako mikrotransakční bonusy.

Co se ale free-to-play možností týče, EA i Victory stále tak trochu tápají. Jak se hra bude prezentovat a co bude vlastně prodávat, to jsou stále otázky k diskuzi. Spekuluje se sice o stahování nových map, o jisté úrovni kustomizace, o nakupování XP boosterů a schopnějších velitelů jednotek, ale jestli se z C&C skutečně stane hra na bázi "pay-to-win", to v tuto chvíli není vůbec jasné.

Vývojáři se tomu samozřejmě brání. Například tvrdí, že použijí férový matchmaking, v němž se hráči s rozdílnou výbavou vůbec nepotkají. Zároveň ale přiznávají, že o free-to-play možnostech se ještě bude jednat. Doteď měli všichni plnou hlavu toho, jak hru udělat co možná nejvíc zábavnou. Kompromisy prý přijdou až nyní při jednání s Electronic Arts.

Nádherný pohled

Nechme už ekonomiku stranou. Nový Command and Conquer je po tříletém vývoji skoro hotový, tak se podívejme, jak vypadá. A pohled je to nadmíru příjemný. Hru pohání licenční Frostbite 2 engine, takže výbuchy domů, všudypřítomný kouř a prach i odletující trosky jsou na špičkové úrovni. Možná vám bude vadit, že terén narozdíl od budov není deformovatelný, ale na druhou stranu vývojáři slibují bezproblémový pathfinding jednotek.

A jak se nové C&C hraje? Podle prvních dojmů to rozhodně není casual blbůstka pro děti. Hratelnost se dokonce blíží starému Generals  a samotná AI je na takové úrovni, že vás dokáže zlikvidovat po deseti minutách skirmishe, pokud uděláte i jen drobné chyby v managementu armády. Navíc s velkou pravděpodobností zmizely veličiny jako je Black Market a Supply Drop, takže v pokročilejší fázi hry může mít kdejaký stratég problém s nedostatkem surovin.

V hratelnosti by každopádně mělo C&C zůstat věrné tradicím žánru. Narozdíl od experimentálního Twilight to bude klasická RTS s těžbou surovin a budováním báze s typickou infrastrukturou jako je válečná továrna, radar, silo, kasárna a další, Po této stránce žádný krok stranou a to zřejmě ani v multiplayeru ne. Ten do začátku nabídne tři nijak objevné módy: deathmatch, Dominion (CTF) a kooperativní Horde. V singleplayeru se pak dočkáme zatím jen skirmishe. Ucelenou kampaň vývojáři do základu hry nevloží.

Tři rozdílné frakce

V multiplayeru singlu si budete moci vybrat ze tří znepřátelené frakcí. Díkybohu jsou asymetrické. Zatímco tedy Osvoboditelská armáda kvůli nedostatku peněz produkuje pouze jednotlivé špiony a útočí potichu, Asijská aliance naopak spoléhá na masivní produkci levných jednotek a Evropská Unie jako mistryně kompromisů využívá technický pokrok k vysílání špičkově vybavených menších regimentů schopných překvapit jakoukoliv  přesilu.

Veřejná beta nového Command & Conquer by mohla odstartovat ještě v první polovině letošního roku a my se do ní určitě přihlásíme, protože Command and Conquer jako onlinovka zdarma je výzva, která se neodmítá. Tahle hra může být překvapivý hit, stejně jako očekávatelný propadák.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama