Článek Castlevania: Lords of Shadow 2

Castlevania: Lords of Shadow 2

Ondřej Švára

Ondřej Švára

15. 5. 2013 22:00
Reklama

S doslova lomikarskou frekvencí "do roka do a dne jedna hra" si série Castlevania zadělala na nekonečnou produkční smyčku srovnatelnou snad jen s nintendovským Mariem a Final Fantasy. Přesto jakoby stála vždycky v jejich stínu. Největší pozornosti se jí paradoxně dostalo až před třemi lety, když se s dílem Lords of Shadow pokusila o "třicetiletý" restart. A protože moderní Lords of Shadow oslovilo široké publikum, bylo jasné, že u jednoho dílu nezůstane a nedávno podrobněji představilo nástupce.

Druhý díl rozhodně nechce zůstat kopií toho prvního, dává to najevo už svým mnohem výraznějším návratem k úpírské tématice ze starších Castlevanií. Ano, proč si to nepřiznat - to, že starý hrdina Gabriel najdenou získal novou schopnost  zvanou „vypařit se do tmy“, neznamená nic menšího, než je z něj upír. Typický upír. Už trailer pro loňské E3 to jasně naznačil. Mladý Belmont se ve videu proměnil v temný stín, snesl se z hradního balkonu do srdce nepřátelské armády a bojovníci zjistili, že má pusu od krve. Sága se prostě vrátila do původních kolejí.

Výměna mečů

Kvůli návratu ke kořenům museli vývojáři upravit i základní hratelnostní systém. Hra sice stále boduje vaše schopnosti v boji (ať už jde o komba nebo vyhýbací manévry), ale místo magických pomůcek začnete po nepřátelích sbírat obyčejnou krev, se kterou Gabriel může dopovat své energetické zásobníky jménem Void a Chaos. Jsou to úplné novinky a v praxi je můžeme označit za jákasi energetická fluida, jenž dodávají sílu dvěma novým zbraním. S energií Void je spřažen obrovitý meč a s Chaosem si tykají mechanické drápy. Ve skutečnosti jde spíš o kosmetické proměny, neboť zbraně pouze imitují tradiční světlou a temnou magii. Rychlé útoky obratným mečem vám přihrávají bodíky zdraví a pomalejší drápy jsou schopné inzultovat větší množství nepřátel v širším okolí a zraní i nepřátele se štítem. Podobný mechanismus už z minulého dílu známe. Ale nová fasáda je aspoň barevnější.

Lehce se inovovalo i levelování. Zaštitovat ho nyní bude takzvaný Mastery System, který si bere inspiraci z The Elder Scrolls. Gabriel se díky němu bude automaticky zlepšovat v činnostech, které nejčastěji provozuje. Nový přístup má hru zpřehlednit a zracionalizovat. Hráč se už nebude muset starat o armádu zbytečně odemčených skillů a komb, které z různých důvodů nepoužívá, ale naopak se bude nadále zlepšovat v těch, které si oblíbil. Pro potěchu tradicionalistů ale přeci jen zůstává i možnost otevírat některá speciální komba prostým utracením expů.

Válka světů?

O proměnách základních zbraní a levelování píšeme obšírně proto, že o všem dalším už máme jen kusé informace. Otazník visí například nad příběhem, který byl zatím pouze naznačen střetem dvou kontrastních světů – klasického středověkého a nového moderního, který možná trochu připomíná Vampire: Bloodlines. To asi ta mlha, tma a všeobecná deprese zobrazeného města, které má tvořit podstatnou část moderní části a také podstatnější část celé hry. Vztah mezi oběma světy však zatím zůstal neprozrazen, herní prostředí by mělo být nicméně otevřenější (zvlášť ve městě) a hráči se dokonce budou moci prostřednictvím teleportu vracet do již navštívených lokací. To se bude hodit pro zpětné zkoumání míst s bonusovými odměnami, které při prvním hraní zůstanou nepřístupné. Proměněni v obláček se prý budeme při prolétávání zapovězených bonusových skrýší docela bavit.

A zábava by neměla chybět ani v soubojích s bossy. Ti dle očekávání neztratí nic ze své velikosti. Ba naopak, boje s obrovskými nepřáteli budou prý ještě zajímavější, delší a památnější, což ale Mercury nijak dál nevysvětlují. Snad jen náznačují. Bosové prý mají být tak obrovští, že se šplhání po nich stane jakýmsi mini-levelem, takovým malým hřištěm pro smrtonosné skotačení. A někdy bude boss vystupovat pouze metaforicky. Například jako rozzuřený kostel, který se stane řinčící kulisou pro souboj s reálnými bytostmi, jako jsou třeba členového známého Bratrstva světla.

Castlevania tedy zůstává i nadále hravá, a to je asi nejlepší pozvánka na E3, kde by se hra měla odhalit ještě víc. Dozvědět bychom se měli také datum vydání a finální kolečko platforem, na které se hra podívá. Už teď je ale nač se těšit

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama