call-of-duty-modern-warfare-3
Modern Warfare 3 Článek Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

7. 6. 2011 22:20 16
Reklama

Na stánku firmy Activision včera vládl obrovský šrumec. Naprosto všichni totiž chtěli vidět v akci další díl nejprodávanější střílečkové série pod Sluncem a přilehlými kometami. Lidé, pochopitelně převážně Američané, se tísnili na koberci, okupovali stěny a mohli si krk ukroutit z toho, jak natáčeli hlavu k pochodujícímu plátnu. Kouzelná zelená páska na ruce ale fungovala jako univerzální klíč za věčně zavřené a přísně střežené dveře. A že skutečně bylo o co stát. Kromě „newyorské“ úrovně, která byla prezentována částečně v traileru, částečně při tiskovce Microsoftu, jsme se totiž mohli poprvé podívat na londýnský level, plus se ještě vměstnat na malou ochutnávku kooperativního multiplayeru.

Mozkový výplach

Základní a nejdůležitější fakt – Call of Duty si z konkurence ve formě (hlavně) třetího Battlefieldu naprosto nic nedělá. Pořád se, alespoň v kampani, snaží hráči vnutit, že nehraje hru, ale dívá se na velkorozpočtový mozkový výplach. Tomu je podřízeno všechno – skripty, grafika, efekty, i zvuk. Sami jsme si to mohli zažít, když vývojářům ze Sledgehammeru vyhodil testovací Xbox 360 chybovou hlášku v polovině prezentace a my tak byli nuceni sledovat tu samou úroveň ještě jednou. Asi nebude žádným překvapením, když řekneme, že se naprosto nic nezměnilo. Vojáci vykukovali zpoza těch samých rohů, mrtvoly padaly do pečlivě vypočítaných pozic a efektní výbuchy byly… efektní. Dobrého dojmu, u toho, kdo toto dovede ocenit, bude dosaženo týmiž prostředky, jako v Black Ops. To znamená intenzivní souboje s milionem nepřátel, částečně hratelnými akčními sekvencemi s prakticky nulovou možností pohybu a neinteraktivními animačními předěly. Bědujete nad tím, že to bude pořád o tom samém? Ale samozřejmě, že bude. Co byste také čekali jiného?

Pod vodou, nad vodou, nikdo nesmí stát

První představovaná úroveň, která se částečně odehrávala v ruské ponorce a částečně na hladině s rukou na kormidlu rychlého člunu, se ale přece jen snažila přinést něco částečně nového. Pochopitelně v intencích značky Call of Duty, ale i tak se to cení. Řeč je o poměrně realisticky vyobrazeném násilí na civilním obyvatelstvu, které bylo v minulosti tak trochu stranou celého akčního běsnění. Pohled na zatopený únikový tunel z centra města, kde se mísil unikající benzín z aut se shnilou krví proplouvajících mrtvol, sice trval jen několik vteřin, ale stejně jsme si ho do poznámek napsali tučným písmem. Stejně tak další vteřinová záležitost – stíhání vlaku v londýnských tunelech. Jak už určitě víte z prvního skutečného traileru, čeká na vás honička džíp s kulometem versus vlak plný teroristů. Vy, jakožto příslušník SAS jednotek, obsluhujete kulomet na korbě džípu a snažíte se vykolejit vlak ještě předtím, než vám zmizí z dohledu. Během neustálého střílení, kličkování z jedné dráhy do druhé a uhýbání před světlomety protijedoucích souprav jsme se ocitli na chvilku i ve stanici, která byla plná lidí. To vysvětlilo počáteční skepticismus, že všichni obyvatelé světa Call of Duty mají u sebe zbraně a střílí po vás. Je sice pravda, že lidé v tomto případě byli použiti jenom jako dekorativní kulisa, ale tragédie v New Yorku, kdysi prosperujícm městě pro miliony lidí, dnes doutnající ruině s tunami nepoužitelného železa v ulicích, by vás měla umět vtáhnout do sebe. Jak? Pochopitelně zase skripty. Nyní ovšem v kombinaci s grafickým enginem.

Grafika jako sprosté slovo?

Grafika je pro sérii Call of Duty téměř sprosté slovo. Prakticky nikoho nezajímá, zda tam uvidí odlesky vody a realistické obličeje, a také vývojáři technickou stránku jen tiše opomíjejí. Škálovatelnost enginu, který kdysi poháněl už druhý díl, narazila na svůj strop už před několika lety. Ovšem vývojáři se v Modern Warfare 3 pokusili o nafouknutí nikoliv co do kvality, ale místo toho sází na kvantitu. Na obrazovce se neustále něco děje. Ať už je to vybuchnutí vzducholodi v povzdálí, nebo exploze vraku letadlové lodi pár desítek metrů od vás. Pořád, pořád a pořád jste zahlcováni drobnými efekty, které dohromady dávají důvěrně známý celek. Jinak se ale prezentace Modern Warfare 3 nesla ve velmi tradičním duchu. Prostě jsme deset minut sledovali, jak nějaký člověk hraje „další Codko“. Nic víc, nic míň. Žádné nové zbraně, schopnosti, způsoby řešení problémů, kdepak, na to si počkejte minimálně do dalšího dílu.

Kooperativní mise

Velkou vzpruhou však byla krátká ukázka kooperativních misí. Ty se nyní skrývají, spolu s ostatními módy, pod staronovou značkou Special Ops. A hned na rovinu je třeba říci, že přesně to je ta věc, která Call of Duty chyběla. Přece jen, zombíci zkrátka nejsou pro každého. Navíc není možné je jen tak na chvilku zapnout a masakrovat, protože kolem páté vlny už zkrátka nemáte šanci obstát jakožto osamocený vlk proti mnohonásobné přesile. Na upravených multiplayerových mapách stanete spolu se svým kamarádem (dva hráči jsou maximum) proti přesile nepřátel, kteří na vás budou vybíhat ve stále silnějších vlnách. K dispozici budete mít jednak kompletní arzenál zbraní, jenž půjde samozřejmě vylepšovat, ale hlavně velmi vítanou pomoc v podobě odemykatelných bonusů. Ty se rámcově podobají killstreakům z klasického multiplayeru, ale co do funkce se od nich velmi odlišují. Jako jeden z prvních například lze odemknout pomoc několika počítačem řízených kolegů. Během těch pár minut jsme sice nestihli poznat, zda půjde o opravdu natolik důležitý prvek, nicméně celá kooperace byla zábavou nadmíru královskou. Mapy velmi nahrávají sehrané dvojici zabijáků, kteří si dovedou rozdělit přístupové cesty, neplýtvají zbytečně náboji a případně si vzájemně vytáhnou trn z paty. Žádné sekundární úkoly, prostě jen čistá akce.

Pokud si vás značka Call of Duty do této doby nezískala, Modern Warfare 3 na této věci nic nezmění. Pro fanoušky se však jedná o naprosto jasnou koupi. Nejen z hlediska toho, že se konečně dozvíme, jak to dopadlo s hlavním padoucem Makarovem. Ale hlavně si užijí perfektní multiplayer, který už teď, několik měsíců před vydáním, vypadá velmi makabrózně a bylo nám celkem líto, že po těch deseti minutách nás od testovacího Xboxu vyháněli. My bychom u něj totiž dokázali strávit celý den.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama