Call of Duty: Black Ops 2 Článek Call of Duty: Black Ops 2

Call of Duty: Black Ops 2

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

5. 6. 2012 22:00 1
Reklama

Na minulém ročníku E3 výstavy došlo na představení nového dílu série Call of Duty na samém začátku, letos se chystané pokračování Black Ops 2 odkrylo naopak až na závěr konference Microsoftu. S klidným svědomím ale můžu říci, že v rámci této prezentace to bylo asi vůbec největší překvapení. Na druhou stranu, série Call of Duty ničím nepřekvapuje už roky - a jaké si panečku drží miliónové prodeje.

Více výbuchů, více Call of Duty

Podle očekávání jsme se ocitli přímo uprostřed bitvy, v níž létaly vzduchem auta, motorky či padající vrtulníky. A když ne tohle, tak kolem vás přinejmenším neustále něco bouchalo, explodovalo a jo, taky se trochu střílelo. V tomto ohledu se jedná o dosud nejvýbušnější díl série, kde nemáte šanci najít hluchá místa. Okolím totiž vládne takový chaos, že by se ani prodavačky v den výprodejů nestačily divit. Těch asi dvanáct minut nedalo hráči naprosto vydechnout, a protože je děj situován do města Los Angeles, trochu jsme doufali, že někde někdo virtuálně vyhodí do povětří i budovu Convention Center, v níž se konference odehrávala.

Přenesení doby do roku 2025 pár změn co do hratelnosti přeci jen přineslo. Masivní stroje, mechy a droni ale ještě více prohlubují vztah k akci hnané do extrémů, protože se k ní připojují de facto jako další jednotky. Pomocí technologie, kterou má každý voják na ruce, dokonce dojde na chvíle, kdy jim udáváte cíle a jiným způsobem nad nimi přebíráte kontrolu. Někdy jsme ale nabývali názoru, že hráč jen kráčí vpřed, udílí rozkazy a kochá se efektními momentkami všude okolo. Ve chvíli, kdy už se stává zážitek jednotvárným, přispěje s troškou do mlýna naskriptovaná situace, v níž naskáčete rychle do auta, támhle vás srazí kamión a můžeme směle pokračovat. Problém prezentace jsme však viděli především v tom, že neustálá hektická akce zabraňovala vyniknutí docela zajímavých pasáží a nesla se v jednom pevném rytmu, což nás trochu znepokojovalo.

Koně nám neukázali!

Měli jsme možnost vidět i pokročilou sniperku s optikou, která umožňovala spatřit a dokonce popravit nepřítele skrytého za překážkou. Prostřelit dřevo a plech možná pochopíme, ale když ani masivní tlustý betonový sloup nepředstavoval v tomto ohledu žádný problém, trochu nás to nutilo k pousmání (i přes futuristické zbraně). Ukázka byla opravdu napěchovaná k prasknutí a na konci na nás čekala opravdu pěkná stíhačka, která nás vcelku povzbudila. Jasně že nás budou autoři držet na uzdě, jasně že se ani v tomto případě nevyhneme striktně lineárnímu postupu, ale tahle část zapůsobila dobře a hlavně jinak.

Poskytnutí zážitku i z jiného úhlu pohledu ostatně patří mezi přednosti celé série a v novém dílu plánují autoři tuto myšlenku ještě více prohloubit, což mnoho fanoušků jistě ocení. Především jim se totiž akce zavděčí a budou mít další důvod, proč si Black Ops 2 pořídit. V singleplayerové části jsou společně s touto dobou, v níž bují boj mezi USA a Čínou o cenné surovinové zdroje, slíbeny dějové flashbacky z konce první Studené války, kde se vžijete do role válečného hrdiny minulého dílu Alexe Masona a zároveň otce hlavního hrdiny Davida Masona z doby budoucí. Tohle nám sice ukázka už nepředvedla, ale autoři potvrdili, že flashbacky budou hratelné (odsud také pochází věhlasná koňská jízda snímaná motion capture technologií). Snaha provázat tyto dva díly Black Ops je sympatická, avšak že bychom z toho spadli na zadek, to se také říct vskutku nedá.

Zombie se vrací

Přinejmenším zajímavě se jeví takzvané Strike Force mise začleněné do klasické kampaně, ale podané tak trochu jiným způsobem. Jeho náplní jsou jasně dané úkoly a cíle v naprosto jiném prostředí (čti aréně), kam vás hra přenese. Tam vám autoři dávají o něco volnější ruku, protože vám umožní využít všechny prostory a stroje, přičemž záleží jenom na vás, jaký způsob postupu si zvolíte. Zní to na arkádovou válečnou sérii až podezřele takticky, ale uvidíme, jaká bude skutečnost. Z řad módů by neměla chybět oblíbená bitva o přežití, aneb zombíci se opět těší na vaší krev. Asi se bude jednat o téměř identické principy a mnoho změn v tomto směru neočekáváme, ale pakliže jste si v minulém dílu tento mód užili, nebudete zklamáni ani tentokrát, snad.

Co se týče grafického zpracování, zastaralý engine už opravdu mele z posledního a na dnešní dobu nestíhá, ač se s ním tvůrci snažili pořádně vymazlit. Až nám někdy přišlo, že velkého počtu výbuchů a dynamických efektů jsme se dočkali hlavně proto, aby se jimi zakryla celková bledost a nevýraznost. Podlé mého ale grafika není největším problémem hry jako takové. Na oznámení konkrétních informací o multiplayerové části si budeme muset ještě chvíli počkat, jedno je však jisté – nebude zahrnovat zmíněnou část první Studené války a slovo tak dostane pro letošní rok pouze futuristická doba.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama