brutal-legend
Brutal Legend Článek Brutal Legend

Brutal Legend

Dalibor Franta

Dalibor Franta

18. 1. 2009 23:00 6
Reklama

Mezi Úspěchem a Nezdarem je hranice. Tenká. Jako papír tenká a dočista nestřežená. Běženci přes ni - tam a zpátky - přebíhají denně. Obvykle oběma směry, protože v Nezdaru se nikomu nelíbí a v Úspěchu nikdo dlouho nevydrží. Tim Schafer viděl oba světy, a přece se v posledních letech, talent netalent, nápady nenápady, humor nehumor, usalašil v tom druhém. Společný jmenovatel vždy stejný – nápad skvělý, humor třeskutý, recenze výborné, ale prodeje… slabé. Počínaje Grim Fandangem, stal se z Schafera rizikový designér a nepřidali mu věru ani ti Psychonauti. Vyšinutí a skvělí a tuze, tuze nepochopení. Možná i proto nikoho moc nepřekvapilo, když se při sloučení Vivendi a Activisionu na jeho zbrusu nový projekt zapomnělo – na rozdíl od neméně obskurních Ghostbusterů. Brutal Legend, akční agentura z paralelní metalové dimenze, však nezemřela. Studio Double Fine Productions pokračovalo ve vývoji i bez vydavatele a v polovině prosince loňského roku sklidilo ovoce. EA zahrála na svůj čerstvě objevený alternativně-mecenášský akord a vzala heavymetalovou akci pod svá křídla. „Kreativní podniky bývají riskantní, mohou se však snadno obrátit v ty nejvíce výnosné. Vzpomeňte na The Sims nebo Spore,“ řekl k tomu John Riccitiello a oči se mu jako studánky protočily v maelstromu dolarových bankovek. Ka-ching!

Kick-ass akce

Nápad za Brutal Legend je vlastně ohromně jednoduchý. Jako všechny dobré nápady. Na začátku byly hot rody, dobrá muzika a spousta „kick-ass“ akce s obrovskou sekyrou. Jednoduchá črta nabírala postupně konkrétnější obrysy, až vznikl komplexní obraz mytického Světa metalu. Světa s vlastní genezí (z pera Tima Schafera samozřejmě), světa s monstry, která jako by právě vykročila z obálek nejslavnějších metalových alb, světa s rozmanitou a bizarní populací, která trpí pod jejich útlakem. My se v tomto jedinečném splynutí tvrdé muziky a ještě tvrdší hratelnosti postavíme do role Eddieho Riggse (Eddie jako Eddie the Head, maskot Iron Maiden – Riggs jako Derek Riggs, dvorní metalový umělec/designér z Británie). Eddie vychutnává život jako klasický metalový roadie. Stará se své kapele o aparaturu, užívá života na permanentním turné. Až jedné noci před koncertem stane se mu malá nehoda a krev ze zranění ulpí na přezce jeho opasku - starodávný artefakt se probudí a obratem pošle Eddieho do světa heavymetalové fantazie, kde tvrdá hudba nabírá skutečných obrysů, pohoří tvoří obří zesilovače a nikdo neudělá krok bez svého lebkami posetého chopperu. V tomto bizarním světě postaví se Eddie do čela odbojového hnutí proti Lordu Dolivicusovi a generálu Lionwhytovi – dvojici, která za pomoci svých monstrózních legií przní metalový svět laciným glam metalem a gothic rockem.

Choppery a gorilly

Brutal Legend se podobá akčnějšímu Oblivionu. Otevřený svět s vlastní historií, protkaný desítkami pikantních hudebních odkazů, obývaný bizarními monstry a ještě bizarnějšími lidmi. Místo kanců polodivoké, chlupaté choppery, místo medvědů gigantičtí chromovaní pavouci či florou porostlí obři, kteří jako by vypadli z kresleného klipu Gorillaz. Lidské obyvatele zase suplují různé druhy hudebních fanoušků. K utlačované straně patří roadies, vlasatí headbangeři, holky runawayky (podle stejnojmenné kapely), bounceři (vyhazovači) a ohniví baroni (pyrotechnici). Na straně przničů metalu představí se vyznavači Ema a Gothicu či armády kostnatých smrtek a hrobníků.

Heavymetalový duce

Náplní Eddieho pobytu v zemi heavymetalu je záchrana jeho obyvatel z otroctví. Každou z výše zmíněných skupin musí zbavit těžkého údělu (například headbangery drží Lord Dolivicus v dolech, kde svými silnými hlavami kutají chrom), aby ji mohl následně zapojit do své družiny a pokračovat v boji za neposkvrněný metal. Za pomoci jednoduchých příkazů bude moci své nově nabyté pomocníky usměrňovat (podobně jako Overlord ve stejnojmenné hře z roku 2007) a využívat široké škály jejich originálních schopností. Headbangeři se mu odmění dovedností formovat kolem svého pána neprostupný živý štít, roadies ovládají ničivou zvukovou vlnu ze svých reprobeden, holky runawayky poskytnout plamenomety, pyrotechnici zase sadu efektních a ničivých třaskavých útoků. Pozadu ale nezůstane ani Eddie. Primární útok obstará svou přerostlou dvoubřitou sekerou, ale ta pravá legrace přichází na řadu až s klasickou metalovou kytarou. Malá rytmická minihra totiž rozezvučí její struny v řadu magických útoků – od obličeje roztápějícího sóla, až po „konvenční“ ohnivé kruhy. A jelikož mluvíme o otevřeném a rozlehlém světě, chybět nebude samozřejmě ani stylový dopravní prostředek – v tomto případě jaksepatří drsňácký hot rod Deuce. Postupem hry bude možné přidávat vozítku nové a nové funkce a vylepšení jak jízdních, tak i bojových vlastností.

King Kongova hlava

Tim Schafer proslul svým vytříbeným smyslem pro humor a schopností vtisknout svým projektům něco jako druhý plán. V případě Brutal Legend je to ironizující pohled na svět hudby, té tvrdé a řízné zvláště. Neprojeví se to jen v řadě obrazových odkazů, ale i v drobnostech, které dokáže ocenit jen opravdu znalý hudební fanda. Nejčastěji se to projevuje ve výběru jmen, a to jak hlavních hrdinů, tak klíčových záporáků. Hned v úvody hry se Eddie pro záchranu své kolegyně Ophelie utká s basistou Kill Masterem, ironickým odrazem basisty Lemmy Kilmistera z kapery Motörhead, který postavu skutečně nadaboval. Hlas generálu Lionwhytovi (odkaz na glam metalovou kapelu White Lion) zase propůjčil Rob Halford z Judas Priest. A pokračovat by se dalo na několik stránek. Svůj díl na tak podrobném prolnutí hudby a hry nese bezesporu i herec/hudebník Jack Black (Škola Rocku, King Kong), který nejenže propůjčil hlavnímu hrdinovi Eddiemu svůj hlas a obličej, zasadil se také o vývoj a úpravy herního scénáře. A stranou samozřejmě nezůstane ani herní soundtrack. Objevit by se měly zcela nové skladby Zakka Wylda, Tima Skolda, kapel Wolfmother, Judas Priest nebo Black Sabbath. Datum vydání ještě nebylo přesně stanoveno, obecně se však očekává, že Brutal Legend, třebaže se nachází již v pokročilém stádiu vývoje, nevyjde dříve než v posledním čtvrtletí letošního roku. Na PS3 a Xbox 360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama