Brothers in Arms: Hell's Highway Článek Brothers in Arms: Hell's Highway

Brothers in Arms: Hell's Highway

Dalibor Franta

Dalibor Franta

10. 7. 2006 22:54 15
Reklama

Ve srovnání s jinými zaběhnutými válečnými sériemi je sága rodu Brothers in Arms poměrně krátká, přesto se však stihla zapsat do povědomí hráčů jako ta taktičtější a přemýšlivější varianta FPS bojů 2. Světové války. Člověk už přeci jenom není na všechno úplně sám, není jen součástí bezejmenného davu, který se s odhodláním zfetovaných lumíků vrhá před rozpálené německé kulomety. Vládne zde takříkajíc rodinná atmosféra a důraz na pomalejší, taktický přístup. Hráč v čele menší vojenské jednotky rozdává svým mužům rozkazy a pak sleduje, jak ty jelita dělají v lepším případě něco úplně jiného, nebo v tom horším pomřou všichni dřív než stačí dořvat poslední povel. Inu co si budeme povídat, v prvních dvou dílech Brother in Arms zůstalo přání otcem myšlenky a ačkoliv byl celý originální koncept vymyšlený náramně, zrealizován byl poměrně cudně. Veškerý taktický potenciál se tak scvrknul do několika skriptů a monotónního obkličování německých palpostů. I přesto však hra zaznamenala veliký úspěch a není proto divu, že se dočkáme i jejího třetího pokračování. Hell´s Highway se představí nejen na next-gen konzolích (PS3, X360), ale i PC a Ubisoft se dušuje, že tentokrát bude mít BiA opravdu veškerý komfort realistické taktické akce.

Holandsko křížem krážem

Jak už se v sérii stalo zvykem, i tentokrát se hráč ujme role seržanta od 101. výsadkové Matta Bakera. Odhodlaný yankee a jeho parta se po delším odpočinku podívají do Holandska, čeká je totiž nechvalně proslulá výsadková operace Market Garden. Jak známo, tento pokus ukončit válku ještě před vánoci 1944 nakonec vykoupili spojenci krvavými ztrátami, ale o tom zatím nemá serža Baker ani potuchy…naštěstí. 101. výsadková působila během operace v oblasti města Eidhoven a vývojáři z Gearboxu, kteří zůstali u vývoje hry i do třetice, si jak už bývá zvykem opět neodpustili až fanatický důraz na dokonalé převedení reálného terénu do hry – město bude ve hře pěkně cihlu po cihle, takže až si jednou projdete Hell´s Highway, nebudete v Eidhovenu potřebovat turistického průvodce. Tentokrát navíc vývojářům hrála do not také next gen technologie, která jim umožnila vytvořit namísto jednotlivých uzavřených map jednolitý terén o obrovské rozloze. Pro lepší představu Gearbox uvedl, že největší mapa z Road to Hill 30 odpovídá zhruba jednomu městskému bloku v Hell´s Highway. Jistě není třeba připomínat jak ohromný bude mít tato skutečnost vliv na hratelnost – větší důraz na průzkum neznámého prostředí, nenadálé střety s postupujícími němci, několik možných cest ke splnění úkolu a nekonečný prostor k tolik oblíbenému obkličování. Na mapě by rovněž nemělo docházet k žádnému loadování, vše se bude vývojářů odehrávat naprosto plynule a bez přerušení.

Odvaha pod palbou

Nové prostředí vyžaduje nasazení nových taktických postupů a v tomto směru se seržant Baker dočkal hned několika novinek, které snad definitivně zatočí s monotónností předchozích dílů. Již tradiční dvojici úderných skupin podpoří čtyři nové jednotky: kulomet, bazuka, minomet a radista. Určitě největší změnu představuje kulometný a minometný tým, které dokáží udržovat nepřítele pod konstantním tlakem a umožní tak úderným skupinám snadnější přesun do vhodných pozic. Bazuka si kromě obrněnců dokáže poradit také s hůře dostupnými opěrnými body nepřítele – talent má zejména na ničení nejrůznějších překážek, jako jsou zdi, či sveřepé kulomety v patrových budovách. Inu když to nejde po dobrém…Vítaným oživením by podle nás mohl být také radista. Ten sice nebude po ruce vždy, ale když se náhodou nachomýtne kolem, poskytne hráči možnost přivolat si na podporu dělostřeleckou baterii. Ideální když si zrovna nechcete špinit ruce s důkladně zakopaným fricem. Se vším je však nutno nakládat velmi obezřetně, protože se konečně dočkáme plně zničitelného prostředí - už žádné dřevěné plůtky, které zadrží tank. Při neuvážené minometné, nebo podpůrné palbě hrozí, že si zničíte pro svůj postup klíčovou budovu, nebo se připravíte o nepostradatelné krytí. Podle slov vývojářů z Gearboxu nebude destrukce podléhat žádným skriptům, každá opakovaná hra by se tak mohla lišit od té předchozí. Abychom se však vrátili k taktice – kromě nových jednotek bude Baker disponovat také několika novými povely a schopnostmi. Mezi ty nejzajímavější určitě patří schopnost převzít jakoukoliv opuštěnou zbraň ve hře od protitankového děla až po tank. Také se konečně dočkáme střelby z pozice v leže.

AI dělá člověka

Každý podobně náročný projekt samozřejmě stojí a padá s kvalitou AI, a to jak vašich spolubojovníků, tak i nepřítele. V tomto směru byla série BiA vždy na poměrně slušné úrovni, ale když už jednou posouváme ty hranice, staré standardy nám samozřejmě nemohou stačit. Vojáci obou bojujících stran by se v Hell´s Highway měli pochlubit několika stupni připravenosti – od nejmenšího, kdy mezi sebou uvolněně klábosí a věnují se činnostem, jako je třeba čištění zbraně (to když není na blízku žádné nebezpečí) až po stav extrémní bdělosti, kdy reagují na sebemenší zvuk a pohyb, snižují možné střelecké úhly a hledají si co nejlepší krytí. V krajním případě pak může v tomto stádiu dojít k situaci, kdy nečekaně prudkým pohybem vyděsíte vlastního spolubojovníka. Samozřejmě také dojde na momenty, kdy během patroly městem narazíte na nic netušící skupinu němců, kteří si zrovna dávají gáblík v polorozpadlém domku. Emočně nejvýraznější chvilky však představují tzv. brotherhoods moments. Jedná se o menší skripty, které se aktivují vždy v určitých situacích a mají sloužit k podtržení válečné atmosféry. Kdykoliv během boje může jeden z vašich mužů zakopnout a upadnout, okamžitě však zareaguje některý z jeho kamarádů a pomůže mu zpět na nohy. Zraníte nepřítele, jeho kamarádi se ho pokusí dostat do bezpečí a ošetřit. Fosforový granát zapálí někoho z vaší jednotky, během chvilky na něm visí několik mužů a snaží se oheň uhasit. Tyto skripty nejsou nikdy dány předem, aktivují se náhodně a patří mezi ně třeba i nevázané rozhovory, které s vámi jednotlivý vojáci zapředou, když se zrovna kolem nic neděje. O grafickém zpracování si můžete udělat představu sami z přiložených screenshotů, za shlédnutí určitě stojí také zveřejněná videa. Technické zpracování je přímo omračující a bez debat patří k tomu nejlepšímu, co bude nejen na next-gen konzolích během prvního roku k vidění. Hell´s Highway by měla vyjít v první polovině roku 2007.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama