Brawlout Článek Brawlout - dojmy z hraní

Brawlout - dojmy z hraní

David Plecháček

David Plecháček

29. 6. 2017 12:30
Reklama

Hledáte nějakou povedenou párty hru, ve které byste si mohli vaši objektivní pravdu navzájem vlepit do tváří? Chcete sedět vedle sebe na gauči, mlčet, a přesto předhazovat argumenty před obličej toho druhého? A je vás ideálně víc? Výborně! Brawlout je totiž klasická bojovka pro více hráčů než jen pro dva, ve které můžete vlastními komby přesvědčit druhé o svých schopnostech a o tom, že si s vámi není radno zahrávat. Připomíná vám to Super Smash Bros. od Nintenda? Nám také.

JAKO PŘES KOPÍRÁK?

Brawlout se s trochou nadsázky dá popsat slovy Super Smash Bros. roku 2017. Studio Angry Mob Games vzalo osvědčený koncept, naroubovalo na něj barevnou paletu a vytvořilo hru, která se bude někdy před Vánoci snažit vetřít do přízně hráčů. Než se tak stane, autoři se rozhodli základní mechanismy zdokonalit a vyleštit je díky předběžném přístupu na Steamu. Právě jemu můžeme dávat za vinu to, že Brawlout je stále ještě obsahově relativně chudou hrou. Nejde ani tak o herní režimy, jako spíše o celkový dojem ze hry, kterou si můžete v současnosti vyzkoušet za 13 eur. Pokud se rozhodnete investovat, spatříte před sebou titul, který má velký potenciál. Přitom k tomu stačí tak málo – několik zajímavých postav, jednoduché, ale přesto komplexní ovládání a zajímavý vizuál. To je základ, s nímž si vystačíte na několik hodin. Každá postava má totiž unikátní set komb, úderů a schopností, které se budete muset naučit nejen ovládat, ale i správně časovat, abyste nad svými soupeři uspěli.

Není nic lepšího, než když po sérii dobře mířených ran do vlastní tváře vrátíte to samé protihráči i s úroky.

Ovládání vypadá na papíře snadně. Několik tlačítek pro útok v kombinaci s jeho směrem udělá tu základní část. Důležitější je ale využívání dalších prvků, které Brawlout nabízí. Ať už to je speciální linka, které hodnotí, jak moc intenzivně dostáváte naloženo, nebo speciální schopnosti, které vám často pomohou, až vám poteče do bot. Pokud jste častým terčem útoků, z poloviny nabitá linka vám umožní udělat speciální blok, který okamžitě zastaví kombo protihráče. Nemusíte jen frustrovaně sledovat dění na obrazovce a čekat, až vás protihráč ušetří nebo až se mu nepovede navázání některého z útoků. Pokud se ze sevření dostanete vlastními silami, lze využít toho, že stejný ukazatel může posloužit i jako posilující faktor vašich speciálních útoků. Ty sice dokážete udělat i bez toho, ale ne s takovou účinností. A není nic lepšího, než když po sérii dobře mířených ran do vlastní tváře vrátíte to samé protihráči i s úroky.

Abychom dokončili popis toho základního, pojďme si ještě něco říct ke speciálním schopnostem. Olaf umí po nepřátelích vystřelit ledový šrapnel, který je zmrazí, a následně je můžete pokonat kombem, anebo dokáže vytvořit ledovou stěnu, jež umí nepřátelské projektily a výpady zastavit, nebo mu zabrání ve vypadnutí z arény. Každý z hrdinů dokáže něco jiného a unikátního, přičemž se všechno dá využít různými způsoby, a tak pochopitelně velká část hry spočívá i v hledání toho pro vás ideálního bojovníka. Velká jeho část ale v tuto chvíli probíhá metodou pokus-omyl, protože vývojáři stále ještě nezpřístupnili nápovědu k movesetům po zapauzování hry.

TEBE NEZNÁM!

Plynule se přesouváme k samotnému obsahu hry. Upřímně toho příliš není, zároveň ale nechybí (nebo alespoň časem nebude) nic důležitého. Spartánské menu nabízí pouze položky Local a Online. V místní hře se nachází gaučové hraní, zápasy s AI a trénink. Online pak nabízí rychlý přátelák 1v1, Ranked zápasy a Private Lobby. Ačkoliv mám pocit, že si pod vším umíme všechno představit, raději si to projdeme krok za krokem. Jako první povedou vaše kroky buď to tréninku, a pokud nejste másla, tak zamíříte do regulérního zápasu s AI. Pravdou ale je, že trénink zde není jen tak do počtu. Brawlout nabízí jednoduchou možnost, jak trénovat co nejvhodnější taktiku. Chování svého protihráče si snadno nastavíte v nastavení, od toho, jestli bude stát jako tvrdé Y, až po to, jestli vám má upravit ciferník a natřít novou fasádu. Nebo jestli tam náhodou nemají být ve třech. Pochopitelně, že všechny nové fígle využijete následně v klasické hře proti počítači - rychlá hra vás okamžitě pošle do ringu proti umělé inteligenci, kde vypilujete to nejnutnější. Byť takové souboje nepůsobí nijak chudě, asi se shodneme na tom, že to hlavní spočívá ve hře proti dalším hráčům.

Nic revolučního, ale zároveň nevidím důvod měnit něco, co je léta osvědčené praxí.

V Local můžete na jednom počítači hrát až ve čtyřech. Pokud se vás před obrazovkou nesejde dostatečný počet, můžete se spokojit sami se sebou, nebo můžete přidat trochu šílenství pomocí počítačem ovládaných postav. Následně si lze upravit pravidla, počet kol, jestli chcete povolit týmy, jestli se bude hrát stylem klasického Team Deathmatch apod. Samozřejmě se může stát, že po ruce zrovna nikoho nemáte, a v tu chvíli oceníte online. Přátelák je asi jasný, stejně tak Ranked hodnocené souboje. No a Online Lobby funguje stejně jako lokální hra více hráčů. Nic revolučního, ale zároveň nevidím důvod měnit něco, co je léta osvědčené praxí. Někomu se možná zalíbí Brawlout TV se zápasy jiných hráčů. Speciální pozornost si také zaslouží týdenní turnaje, z nichž za některé dokonce můžete získat i drobnou odměnu. Například v Brawlout Super Smash Con. (mrk, mrk) je v banku pět set dolarů. Ale to jen tak mezi řečí...

JEŽKOPTÁK, ŽÁBOPICE

Ve hře je v tuto chvíli pět map a šest postav – již zmíněný ledový Olaf Tyson, kočičí Sephi’ra, opičák King Apu, ptačí Chief Feathers, čtyřruký žabák Paco a ježkovlčí Volt. Někdo ale ještě určitě přibude, protože v nabídce je devět okének, a z nich je jen šest zaplněných. Buď jak buď, i přes to, že je každý unikátní a reálně se za každého hraje úplně jinak, devět (natožpak šest) hrdinů je málo a právě na tom budou muset autoři zapracovat. Samozřejmě chápu, že to je to, co na takové hře trvá nejdéle – každý nováček musí projít důkladným testováním a následně vyjít v co nevyladěnější podobě. Myslím, že je na první pohled patrné, s jakou péčí bylo a je o každou postavu postaráno. Nejde jen o originalitu, ale také o jejich vzhled a především o animace. Ty jsou prvotřídní a všechno na sebe navazuje přesně tak, jak má.

Je skoro až s podivem, že se Brawlout nachází v early access. Jediným racionálním důvodem je právě chudší obsah a fakt, že Angry Mob Games chtějí ladit, ladit a znovu ladit. 

Po technické a vizuální stránce nemám obecně co vytknout. Hra je líbivá, barevná a spustíte jí i na kapesní kalkulačce. Právě proto je skoro až s podivem, že se Brawlout nachází v early access. Jediným racionálním důvodem je právě chudší obsah a fakt, že Angry Mob Games chtějí ladit, ladit a znovu ladit. Jestli ale máte obecnou nedůvěru v projekty v této fázi vývoje, u Brawloutu můžete vzít jed na to, že bojovka opravdu vyjde – nic tomu nebrání. S přivřenýma očima by to autorům prošlo už teď. Brawlout se ostatně vyplatí sledovat i do budoucna To nejlepší totiž přijde až na konec. Bojovka není pouze PC exkluzivní, ale vyjde v plné verzi i na konzolích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama