The Elder Scrolls IV: Oblivion Článek Brány Oblivionu se opět otvírají!

Brány Oblivionu se opět otvírají!

storm2

storm2

9. 10. 2006 22:57 7
Reklama

Již v dubnu se objevily první fámy a spekulace o přípravě Oblivionu pro PS3, tehdy je však Bethesda rezolutně popřela. Stejně si počínala po zbytek roku, až do posledních záříových dnů. Dnes však můžeme s jistotou říct ano, Oblivion se skutečně chystá na PS3, a nejenom tam. I když je to zbytečné, pro pořádek připomeneme, co Oblivion je. Obrovský otevřený svět, stovky NPC postav, pokročilá umělá inteligence, desítky různorodých questů, řada gild a frakcí, neuvěřitelná volnost v postupu hrou, široké možnosti při tvorbě postavy, svoboda herního stylu (buďte namakaný válečník, plíživý vrah a zlodějíček, mocný čaroděj, nebo všechno zkombinujte), fantasticky nepopsatelná grafika, nekonečné možnosti při vytváření pluginů s novými questy, předměty, postavami či drobnými i razantními úpravami herního systému. Oblivion ale znamená i řadu chyb a nedokonalostí, jako je levelování nepřátel, příliš krátká dějová linie a obrovské množství bugů. Přesně takový je TES IV: Oblivion jak ho známe z PC a Xboxu 360, kde vyšel letos v květnu.

Jistě vás zajímá, čím se bude PlayStation 3 verze lišit od té původní a co nám letošní král RPG předvede nového. S jistotou můžeme doufat, že po tolika měsících se tvůrcům povedlo hru „očistit“ od přehršle drobných i vážnějších bugů, které znepříjemňovaly a někdy dokonce znemožňovaly hraní či splnění konkrétního questu (namátkou vzpomeňme třeba na Mystery at Harlun’s Watch, úkol v němž jste měli objasnit zmizení osob pro Fighters Guild, ale v jeskyni kde měla ležet mrtvola neleželo zbla nic). Jistě už se dá počítat s ještě lepší grafikou (otázkou je, zda na ní má podíl výkon PS3, nebo "zkrocení zlého enginu"), novými lokacemi, nepřáteli a předměty. Nicméně to hlavní nás stále čeká.

Přejte a bude vám přáno

„Jsme velice nadšení tím, že můžeme přinést titul jako je Oblivion na konzoli jako je PlayStation 3“, říká Vlatko Andonov, ředitel společnosti Bethesda Softworks. Výkonný producent Todd Howard to trochu více rozvádí a popisuje hlavní inovaci PS3 verze. Jde o novou gildu zvanou Knights of The Nine přinášející zbrusu novou sérii questů, v nichž budete mít za úkol stát se Divine Crushaderem, neboli božím křižákem (mix mezi válečníkem a knězem). K tomu vám dopomáhej nové postavy, zbraně i brnění a dosud nepoznaná prostředí. Howard dále vysvětluje, že půjde o přímý protiklad Temného Bratrstva a že autorům nešlo jen o vytvoření nové sady úkolů, nýbrž o zcela nový druh hratelné postavy, něčeho co zatím v Oblivionu chybělo. Jakožto Dark Assassin jste zlý, tichý zabiják bez skrupulí, máte úbor tichého zabijáka bez skrupulí a jednáte jako tichý zabiják bez skrupulí po celou hru. Jste zkrátka archetyp zla.

To, co podle autorů hře chybí, je archetyp dobra, a právě tuto mezeru má nová gilda zaplnit. Konečně budete mít šanci stát se hodným strýčkem a budete patřičně oceněni i za dobré skutky. Otázkou zůstává, jak to bude ve výsledku vypadat. Dobro se dá konat různými způsoby, a ne všechny jsou dvakrát zábavné. Umíme si představit, že devatero tamrielských božstev nám nachystá pořádnou fušku. Jenže takový misionář může dělat v poloze stojmo a s mečem pevně vztyčeným, snažíce se dostat nekromanty, daedry a jiné odpůrce režimu do polohy ležmo, ale taky může pracovat nenásilně, mýt si ruce a v libovolné poloze vykecávat náboženskou díru do hlav nebohých pohanů, což už taková zábava není. Zkrátka doufáme, že se vším tím dobrem se z toho nestane nudné kecání ale zůstaneme u oblíbeného násilí. Ať tak či onak, mělo by jít o více jak 10 hodin nové zábavy.

Mobily a PSP

Oblivion na cestách si mohou fanoušci vychutnávat již nějaký ten pátek díky mobilním telefonům, kam slavná sága Elder Scrolls taktéž zavítala. Ačkoliv hodnocení jsou o něco menší než u jeho konkurentů, stále se jedná o pořádnou porci klasické RPG akce viděné z izometrického pohledu. Pokud si však budete chtít tento titul vychutnat doslova v plné kráse, jistě se vyplatí počkat na jeho mutaci pro PlayStation Portable.

Oproti next-gen verzím by měla být ta kapesní trochu odlišná, což už značí i název The Elder Scrolls Travels: Oblivion. Jiný bude příběh, jiné bude i zpracování. Hodně se mluví o tom, že se svým pojetím bude blíž spíše verze pro mobilní telefony a půjde tak o uzavřený svět posazený do spletitých dungeonů, kde za pomoci upraveného (rozuměj zjednodušeného) ovládání budete kosit stovky nepřátel jako v klasickém hack-n-slash masomlýnku. Možná si přitom vzpomenete na konzolové Diablo či Baldur’s Gate. Co je ovšem podstatné, kvalitní grafická stránka by měla být zachována. Ačkoliv je jasné, že PSP nemůže reprodukovat stejnou podívanou jako PC, Xbox nebo PS3, jistě půjde o to nejlepší, co bude na handheldech k vidění.

Kdy a kde?

Oblivion tedy vyjde i pod praporem Sony, přes to nejede vlak. Otázkou však zůstává, kdy to bude. Jelikož půjde o jeden z PS3 launch titulů, pochopitelně se ho dočkáme spolu s konzolí, která již klepe na dveře. Američané se dočkají 17tého listopadu, Evropané si budou hryzat nehty až do března (přesto, že časový posun je jen pár hodin...). PSP verze by měla spatřit světlo světa jednotně, a sice na jaře 2007, takže žádná protekce pro zaoceánské hráče. S vydáním evropské a australské verze bude Bethesdě asistovat Ubisoft. Díky tomuto tahu vznikne kuriózní situace, kdy během jednoho roku dvakrát vyjde to samé RPG a jako sendvič obalí svého největšího konkurenta... modří už vědí... ano! Je jím Gothic 3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama