Borderlands Článek Borderlands

Borderlands

Luke

Luke

25. 8. 2007 22:27 4
Reklama

„Ta firma, co dělá Brothers in Arms,“ říkalo se do nedávna o Gearbox Software. Po nedávném oznámení, respektive první prezentaci nového titulu Borderlands na GC to už neplatí a není divu, že se pozornost novinářů přesunula od již několikrát prezentovaného třetího pokračování BiA k novince, která je již v hratelné podobě, nabízí nestandardní prostředí a několik zajímavých nápadů kořenících hratelnost. Gearbox Software z pozice nezávislého studia zvolilo pro distribuci nového titulu firmu 2K Games/Take 2, která vedle spolupráce s RockStar Games slaví úspěch s Bioshock a připravuje také vydání Mafie 2. Jde o zajímavý krok stranou, protože Brothers in Arms vydává Ubi Soft – Gearbox zřejmě testuje možnosti nového vydavatele.

V Borderlands opouští Gearbox ověřené historické prostředí a představuje dobrodružný futuristický svět na pomezí filmu Černočerná tma a her, jako je Fallout. Ocitáme se na planetě Pandora ležící v hraniční soustavě prozkoumaného vesmíru. Obyvatele tvoří psanci, dobrodruzi, šílenci a hledači pokladů, každý den se utkávají s drsnou krajinou, stejně jako s přirozenými nepřáteli. Na začátku jedné mise zazní trefný dialog

- Užíváš si výhled?

- Je to jako koukat na peklo.

„Z Pandory se nevrací. Koupíte si jednosměrnou letenku, nikoliv zpáteční,“ popisuje prostředí Rady Pitchford a dramaticky dodává: „Desítky let trvá, než planeta oběhne kolem centrální hvězdy. Proto zvířata hibernují. Teď je jaro.“ Nad sedmi lidskými městy, které jsou postavené ze ztroskotaných kolonizačních lodí, začnou poletovat bestie ovládané touhou po krvi. Říká se jim vreci. Vzdáleně připomínají pterodaktyly a neexistuje proti nim obrany. Pod tlakem situace přichází na planetu žoldák, povahově jakýsi hybrid mezi Mad Maxem a Indiana Jonesem, se svojí skupinou a za peníze hodlá splnit úkol: najít hnízda vreků a vyhodit je do vzduchu. Nebudeme vás napínat – jde jen o dílčí úkol a jeho vyvrcholení je skutečně bombastické. Hnízda nejsou ve skalách, ale v zádech chodících gigantů připomínajících trochu nosorožce.

Gearbox má v žánru akčních her zkušenosti, jako málokterá jiná firma. Pitchford si uvědomuje, že trh nepotřebuje další jednoduchou lineární střílečku, ale žádá charakterově silný příběh se silným filmovým dojmem. O mezilidská dramata se v Borderlands postarají ostatní členové party, stejně jako obyvatelé jednotlivých měst a starostka osady Nové nebe, Helena. Ve filmově pojatých předělech se silným emocionálním nábojem se dočkáme typických srdcerváčů. Na prezentaci jsme viděli následující: umírající kamarád, krásná žena se znetvořenou polovinou obličeje, drsný dobrodruh vyrážející do akce či odvážný dobrodruh na cestě k jisté smrti. „Na hře jsme pracovali posledních dvacet měsíců a scénáři jsme věnovali velkou pozornost,“ říká Pitchford. Samotná příběhová struktura ještě nebyla odhalena, ale dá se počítat s tím, že každé ze sedmi měst bude sloužit jako křižovatka pro další úkoly. Města také poskytují standardní obchodní služby a rozhovory s obyvateli, skrz které se dozvíme více o situaci na Pandoře. Podle prezentace bude možné hrát příběh jak v jednom hráči, tak ho procházet v multiplayeru s několika kamarády. Právě multiplayerový zážitek bude hlavní zbraní celé hry, podobně jako v Hellgate: London.

Souboje, příběh, města, nakupování, rozhovory? Možná si říkáte, zda to na akční hru není nějaké propracované. A máte pravdu. Jednak bude na výběr povolání (zatím byly potvrzeny voják, odstřelovač a siréna, každé se speciální schopností), a pak se dočkáme lehké tabulky vlastností a možnosti jejich úpravy. Půjde o vlastnosti úzce spjaté s bojem, rychlostí pohybu a s bonusy pro ovládání zbraní, ovšem více Pitchford v prezentaci neprozradil.

Mezi jednotlivými městy leží desítky nebezpečných kilometrů, které se těžko překonávají pěšmo, ovšem snadno na kolech. V garáži u města naleznete svůj vozový park a podle cíle cesty zvolíte jedno z vozidel, od rychlých transportérů až po obrněná vozidla se speciálními schopnostmi. Každý dopravní prostředek můžete nabarvit podle vlastního gusta a je možné, že dojde i na jemné modování zbraní a karoserie (nepotvrzeno). V prezentaci jsme viděli typ runner. Podle názvu je jasné, že jde o rychlé vozidlo se svižnou reakci na řízení do zatáček. Mohou v něm jet dvě osoby, přitom jedna se stará o řízení a druhá ovládá kulometnou věž na střeše. Pakliže hrají dva hráči, tak se přímo během jízdy mohou vyměnit. V průběhu projíždění krajiny ohrožují auto banditi, zvířata a též dochází k nečekaným událostem narušujícím průběh jízdy – nalezení prázdného vozidla a následné pátrání po majiteli je jedním příkladem, který byl vidět v prezentaci.

Přichází čas k popsání soubojů a hlavně – zbraní. Během přestřelek Pitchford dynamicky využíval překážek pro krytí, podobně jako v Gears of War a evidentně se počítalo s lehkou stealthovou hratelností. Z každého nepřítele vypadla zbraň – a pokaždé jiná. Díky speciálnímu enginu generuje hra až půl miliónu variací zbraní, které procedurálně vytváří na základě předem zadaných parametrů, jako je počet nábojů, dosah, rychlost střelby, tvar hlavně, pažby spouště, a tak dále. Finálně existují nekonečné variace zbraní, které se dokonce čirou náhodou mohou přiblížit vašim oblíbeným z jiných her. Atributy každé vygenerované zbraně jsou: síla, rychlost nabíjení, přehřívání, rozptyl, velikost zásobníku, rychlost střelby a úroveň celé pistole či pušky. Kromě projektilových jsme ale v prezentaci žádné jiné neviděli. Velmi pěkně vypadá zničení nepřátelského vozidla, kdy se rozpadne na jednotlivé kousky a posádka se rozmlátí o povrch. Frenetická akce při řízení připomene starší hru a nedoceňovanou skandinávskou řežbu Bandits.

Technicky staví Borderlands na enginu Unreal a veškeré lokace vypadají dramaticky, ať už jde o vysoké skály a věže osazené domky, stejně jako v řecké Meteoře nebo o solné pláně, které z oka vypadly bílým pouštím anebo o industriální povrchové doly s ohromnými rypadly a domky z vlnitého plechu. Stylově autoři čerpají z mírného technologického retra, jaké jsme viděli i v Project Nomads nebo klidně seriálu Firefly – modifikace dnes známých zbraní a cizí planeta se kombinují s módou a architekturou několik desítek let starou. Například řidiči nosí kožené letecké kukly a zabydlené lokace mají viditelnou patinu ošlehanosti pouštními větry a nedostatku peněz na údržbu. Bez zajímavosti není ani fakt, že hudební doprovod se bude natáčet v Praze v podání Pražského FILMharmonického orchestru, stejně jako hudba k sérii Brothers in Arms.

Na Borderlands se rozhodně těšíme. Díky dlouhodobému utajování nevyjde hra za dva roky, ale již v létě 2008, na platformy PS3, Xbox 360 a PC. Pakliže bude celé hra působit stejně adrenalinově a hezky, jako v prezentaci na Games Convention, tak si Gearbox Software zadělává na další úspěšnou sérii.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama