Bleeding Edge - dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz
Bleeding Edge Článek Bleeding Edge - dojmy z E3

Bleeding Edge - dojmy z E3

Jan Bors

Jan Bors

2. 7. 2019 11:00
Reklama

Kdo z vás viděl náš vlog číslo 4, tedy ten, který do podrobna rozebírá E3 konferenci Microsoftu, už jistě něco o této hře ví. Byla to koneckonců jedna z prvích her, které dostaly prostor, a svou ukázkou nás kdovíjak nezaujala. Jediným lákadlem byli vývojáři z Ninja Theory, autoři např. DmC nebo nedávného Hellblade. Naše otázka tak logicky zněla, proč se věnují multiplayeru, když jsou silní ve vyprávění příběhů, respektive ve hře jednoho hráče?

TAK TO JSEM VÁŽNĚ NEČEKAL

Jaká změna přišla o den později, když jsme si sedli k Xboxům a ve hře 4 proti 4 jsme si hru vyzkoušeli na vlastní kůži. Autoři nás nejprve zasvětili do děje, rozumněj do hry. Jestli má hra vůbec nějaký děj nebo alespoň rámcový příběh, jsme se sice nedozvěděli, ale popravdě nás to ani nezajímalo.

Každý charakter svým unikátním způsobem přistupuje ke svému hlavnímu poslání, nicméně úkol je jasný. Mít ideálně namíchaný tým .

Co nás zajímalo byl výběr postav, a také smysl jejich využití. Hratelné charaktery, kterých je dohromady 10, se dělí na tři druhy dle jejich primárního účelu. Damage Dealer, Tank a Support. Každý charakter svým unikátním způsobem přistupuje ke svému hlavnímu poslání, nicméně úkol je jasný. Mít ideálně namíchaný tým. V tom je alfa a omega a řekl bych i zábava celé hry. Autory doporučené vyvážené rozdělení jsou dva zabijáci, jeden tank a healer. Někteří útočí výhradně na blízko, jiní na dálku a zbytek je takovou kombinací. Taková klasika. Dnes si ale dovedu představit i jiné kombinace, které dokážou vyhrát zápas.

TÝMOVÁ ZÁBAVA

Pamatujete ještě na první Guild Wars? Ty měly areny, ve kterých bylo třeba obsazovat body na mapě po vzoru stříleček jako Unreal Tournament té doby. Nic nového pod sluncem, nicméně velmi zábavná součást snad všech stříleček vč. Call of Duty.

Bleeding Edge nejvíce připomíná právě zmíněné Guild Wars, jen s tím rozdílem, že build je víceméně daný. Tedy, každá z postav má na výběr ze dvou variant ultimátního skillu, takže je třeba vybrat si mezi chvilkovou nesmrtelností nebo chvilkovém poškozením za sekundu v nějakém radiusu kolem vás. Kombinace na hracím poli tak může být velmi zajímavá a velmi důležité je zvládnutí všech dovedností postav. Ruku v ruce s tím i týmovost a pochopení své role. 

Z vcelku nezajímavé hry se tak rázem stala hra nejen zajímavá, ale po pár minutách i zábavná. S Pavlem jsme se shodli, že jsme se u této hry bavili možná i nejvíce. Kompetetivní hratelnost, kooperace i využívání svých postav čistě z pohledu třetí osoby má reálně něco do sebe. 

NEZAPOMENEME

Samozřejmě tomu pomohlo i to, že jsme zcela takticky zabírali jeden ze tří bodů na mapě a nedali protivníkovi tolik šancí. V momentě, kdy jsme trochu polevili a začali si dělat tak trochu co chceme, se role okamžitě obrátila. Naštěstí na členité mapě dostal kromě osmi hráčů prostor i strojvedoucí z brutálních drah, a když se válčilo o nejdůležitější prostřední bod, neváhal rozmetat skupinku čelem lokomitivy. Kontrolní bod se totiž nacházel přímo na kolejích. 

Svižná hratelnost. Zajímavé postavy i jejich schopnosti. Stylizovaná grafika, která sice nenadchne, ale ani neurazí a navíc je přehledná. Dobře řešené ovládání. 

Zábavnosti této ukázky prostě ve výsledku nebylo co vyčíst. Rychlá a pochopitelná hra, která má ale potenciál v dalších, především taktických prvcích. Svižná hratelnost. Zajímavé postavy i jejich schopnosti. Stylizovaná grafika, která sice nenadchne, ale ani neurazí a navíc je přehledná. Dobře řešené ovládání. Otázkou je, zdali hra dokáže zaujmout i něčím dalším a nabídka módů bude i o něčem jiném. Osobně se na to ale vlastně docela těším a myslím, že to nakonec vůbec nemusí být hra, na kterou se rychle zapomene.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama