Blacklight: Tango Down Článek Blacklight: Tango Down

Blacklight: Tango Down

Dalibor Franta

Dalibor Franta

18. 5. 2010 22:00 1
Reklama

Když se loni v létě objevila v nabídce Xbox Live Arcade výjimečná hra Shadow Complex z dílny vývojářského studia Epic Games, byl to takový malý palácový převrat. O kvalitní arkádové hříčky za hrst buráků nebyla nikdy na XBLA nebo na PSN nouze, tohle ale byla úplně jiná liga. A nikoliv jenom ve světě indie her – to ani zdaleka. Čerstvá bríza jako by provanula celým herním průmyslem. Najednou tady byla hra, která vznikla pro radost, hýřila skvělými nápady a oldschool atmosférou, a to všechno aniž by si lámala hlavu s tím, jak ji přijme mainstreamové herní publikum. Přitom nepostrádala špičkové produkční kvality vlastní do té doby jen velkým herním projektům – krásnou grafiku, profesionální dabing a až 12 hodin herního času. Tohle je budoucnost, chrochtali jsme si tehdy blahem. A ono jo. A bylo ještě líp – přišel Trials HD, přišel Battlefield 1943. A přijdou další. Třeba tuhleten Blacklight přijde. Chrochrochro!

Blacklight: Tango Down je produktem indie specialistů ze Zombie Studio. Jedná se o sci-fi šmrncnutou multiplayerovou FPS z blízké budoucnosti určenou pro XBLA, PSN a PC (via Windows Live Exclusive) a s výše jmenovanými tituly má společné jedno – za málo peněz chystá se nabídnout opravdu hodně muziky. Vlastně… jen těžko bychom v hlavách pátrali po hře, která kdy měla s cenou 15 dolarů za kus (1200 MS bodů, cca. 300 Kč) takové ambice. A že máme hlavy! Veliké jako melouny. A zelené.

Sundej Tanga!

Zasazen do blízké budoucnosti, představí Tango Down činnost supermoderní vojenské jednotky Blacklight, toho času na misi v ponurém východoevropském městě Balik. Během průzkumu se setkají s ozbrojeným odporem skvěle vybavených a profesionálně vycvičených vojáků, kteří ve městě převzali kontrolu. Říkají si The Order a mají za lubem kdovíco nepěkného. Mezitím obyvatele města Balik (dále jen Balíci) zasáhne tajemný virus vzbuzující sebevražednou agresi. Členové jednotky Blacklight tak musí čelit nejenom supervojákům tajemné frakce, ale i hordám popletených Balíků. Má třítýdenní neteř by pravděpodobně v přestávce mezi kojením a spánkem vypotila lepší příběh, ale to není v multiplayerové střílečce zase tolik podstatné. Obsah je. Podstatný.

A že ho bude! Za stejné peníze, jaké museli nebozí konzolisti vypláznout za 5 map v DLC pro MW2, nabídne Blacklight: Tango Down kampaň o 4 misích s podporou kooperace až pro 4 hráče a s dynamickým spawn systémem nepřátel (rozuměj – v každé hře budou rozmístěni jinak), multiplayer až pro 16 hráčů na 12 mapách a v 7 hratelných multiplayerových módech. V plánu je navíc přidávat průběžně nové mapy a módy, pravděpodobně také za nějaký ten bakšiš. Pořád málo? Tak jedeme dál. Protože jsme v budoucnosti, bude každý voják vybaven speciální helmou s tzv. Hyper Reality Visorem (HRV) – ten přijímá v reálnem čase záběry z družic, bezpečnostních kamer a radarových sond v okolí a skládá je do obrazu, který si můžete v boji průběžně zapínat. V praxi tak jediným pohledem přehlédnete celé bojiště jako Neo v Matrixu; vidíte skrz zdi, siluety všech nepřátel, bedny s municí, spawnpointy, strategické cíle, vlajky a jejich nosiče atd. atd. HRV se ovšem rychle vybíjí a lze ho proto používat jen v krátkých záblescích. Navíc nelze během jeho aktivace používat zbraně, proto bude třeba dávkovat jej rozumně. Fakt, že se díky HRV nikdo před nikým neschová navíc přispívá ku svižnosti tempa – hra se hraje jako umně mixovaný hybrid Call of Duty a Halo a z obou si bere to nejlepší.

Gustav Mizace

Dalším mimořádně zajímavým prvkem bude systém kustomizace zbraní. Každá bude mít sadu upravovatelných slotů – od jednoho u pistole až po šest u útočných pušek, kulometů a sniperek. V těchto slotech může hráč zcela libovolně sestavovat vlastní kombinace výměnou hlavně, pažby, zaměřovače, druhu munice, kamufláže a speciálních tzv. tagů, které dokážou vylepšit konkrétní statistiky té které zbraně. Konkrétně bude na výběr 13 druhů zaměřovačů, 9 druhů pažeb, 20 hlavní, 30 zásobníků a 108 tagů (plus zatím neznáme číslo defaultních zbraní) – vývojáři mluví o třiceti milionech různých kombinací a naše redakční kalkulačky nemají důvod jim nevěřit. Má tohle vaše Call of Duty? Kustomizace nahradí současný multiplayerový standard v podobě výběru z několika přednastavených herních tříd – v Blacklight si prostě vyrobíte svoji a basta. Nové díly se budou otevírat spolu s tím, jak budete šplhat po žebříčku zkušeností. Arzenál navíc doplní několik velmi vynalézavých úprav – jelikož voják budoucnosti je díky svým senzorům imunní vůči klasickým flashbangům a kouřovým granátům, projde i tento druh doplňkové munice zásadními úpravami. Flashbangy tak budou fungovat jako EMP granáty, které na krátko vyřadí z provozu protivníkův vizor. Kouřové granáty zas místo kouře generují oblak poškozených pixelů. Dočkat bychom se měli i různých druhů osobního brnění – od méně odolných, ale pohyblivějších modelů až po masivní obleky pro těžkooděnce. Za 15 dolarů. Tohle všechno. Už v létě. Mlask.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama