Beowulf Článek Beowulf: The Game

Beowulf: The Game

taltos

taltos

28. 8. 2007 22:00 2
Reklama

Tento příběh není v České Republice příliš známý, ale například ve Velké Británii jde o povinnou četbu. Dějem se nemálo podobá o něco známějšímu Conanovi, který však v porovnání s Beowulfem nenabídl tak rozmanitý svět a především natolik brutální a přímočarou akci. Beowulf je skandinávský hrdina, vydávající se za králem Hrotgarem (ve filmu Anthony Hopkins). Ten mu řekne o problémech v místních krajích, kde obyvatele terorizuje ďábelský tvor jménem Grendel. Beowulfovi se nakonec podaří tuto příšeru z nejtemnějšího podzemí zabít. Aby toho nebylo málo, musí si ještě následně poradit s Grendelovou matkou, která je ještě nebezpečnější svou záludností a ve filmu ji zpracuje Angelina Jolie. Díky tomuto stručnému popisu jste si asi udělali hrubý obrázek o tom, o co se v básni Beowulf jedná. Příběh herního zpracování se ale od knižního i chystaného filmového odvrací a kráčí svou vlastní cestou. Pojďme se na ni společně vydat.

Beowulf králem

Po zabití zmiňovaného Grendela a jeho matky již nic nebrání tomu, aby se hlavní hrdina stal ve skandinávských zemích právoplatným králem. Chvíli to vypadá, že bude mít i klid a jen bude s mírem vládnout svým poddaným, ale jak je již z fantasy dobrodružství známo, zlo nikdy nespí a tak se za nějakou dobu musí chtě nechtě vydat temným silám vstříc.

Příběh příliš bohatě na první pohled nevypadá a jinak tomu asi nebude ani na pohled druhý. Beowulfovo dobrodružství bude vyprávěno velmi přímočaře, bez zbytečného zdržování a přehnaného povídání. Hrací doba hry by měla dosáhnout zhruba ke 12 hodinám, přičemž svět nebude jednou velkou mapou, po které se budete moci volně pohybovat, ale bude rozdělen na jednotlivé mise a lokace. V čase mezi jednotlivými úkoly se většinou budete vracet zpět do města, kde načerpáte nové síly a vylepšíte schopnosti. Autoři tedy v tomto ohledu vsadili na linearitu a tedy i možné scripty v prostředí.

Přímočarost především

Hry pod kolonkou akční adventure jsou v poslední době jednoduše mlátičkami, které se nemohou zařadit mezi plnohodnotné RPG a tak si nasadí označení akční adventure. V Beowulfovi bychom se taktéž neměli příliš často nějakým přebytečným přemýšlením a adventurními prvky zabývat a když ano, bude se jednat spíše o rychlé minihry na váš postřeh, než o zapojení mozkových závitů. Hlavní náplní celé hry totiž bude boj a vše co k tomu v přítomnosti Beowulfa patří. Tím máme na mysli hektolitry krve, zpřelámané kosti, bolestivé výkřiky z úst nepřátel a neskutečně pohotová a smrtící komba ze strany hlavního hrdiny. Ten si rozhodně s nikým nebere servítky a jediným nápřahem svého obrovského meče dokáže rozseknout vejpůl hned několik nepřátel. Autoři ze studia Tiwak, které je již nějakou dobu pod záštitou Ubisoftu, si přitom z nějakého jemnějšího zpracování boje nedělali těžkou hlavu a veškerou brutalitu a krev nám ještě servírují na zlatém podnose. Přístupnost hry pro mladistvé tedy neočekávejte.

Veškeré násilí a odlétávající kusy těl „naštěstí“ nevzejdou jen z vašeho bezhlavého klikání (i když je to také možnost), ale z předem připravených a propracovaných komb. Ta by měla být základem hry, tvůrci si připravili speciální bojový systém, který sice před veřejností drží pod zámkem, ale i tak již bylo několik faktů odhaleno. Postupným skládáním pohybů za sebe budou vznikat základní hrdinská komba, která si budete neustálým bojem zdokonalovat. K dispozici ale budete mít i jakési temné síly, které vám na několik okamžiků nadpřirozeně zlepší všechny schopnosti. Tato možnost se bude doplňovat dalším bojem, ale je nutno upozornit, že její používání se neobejde bez malé oběti. Pokud tuto schopnost totiž budete využívat příliš často, vaše postava se začne obracet k temnu a podle toho bude také vypadat chování NPC k vašemu hrdinovi. Naopak používáním normálních bojových komb a udržením si čisté mysli, budete oblíbeným králem v širokém okolí a podle toho bude také vypadat vzhled vašich zemí. Poslední bojovou možností je pak berserk, ve kterém váš hrdina mlátí na všechny strany, hledajíc svým mečem cokoliv živého.

RPG prvky, spolubojovníci a YETI engine

Jako každá správná mlátička, i v případě Beowulfu budou ve hře přítomny všemožné RPG prvky, vylepšování vašich zbraní i postavy samotné. Již klasicky budete za zabité protivníky získávat důležité zkušenostní body, které poté vaše komba a schopnosti posunou na zcela jinou úroveň. Na konci hry byste se pak měli dočkat neuvěřitelných bojových kousků, kouzel a schopností, s jejichž pomocí budete nepřátele cupovat, shazovat z útesů nebo je nabodávat na meč a házet s nimi proti dalším protivníkům. V mezičase se můžete pokusit rychlými příkazy korigovat vaše spolubojovníky do útoku, obrany nebo jiného postavení. Maximální počet vašich kolegů pak dosahuje na číslo patnáct a věřte, že jako pomoc budou absolutně nepostradatelní. Nepostradatelní budou natolik, že pokud vám umře i poslední z nich, hra tím končí. Stát by se to ale příliš často nemělo, protože i při smrti je tu stále možnost vaše kamarády oživit v krátké minihře, která zatím nebyla blíže specifikována. A když se nepovede ani minihra o jeho život, nemusíte zoufat. Další bojovníky můžete vysvobodit či nalézt za dalším rohem. Smrt ale není jedinou možností jejich případného opuštění vaší party. Pokud je totiž nebudete dostatečně vést, nebudete se chovat jako opravdový velitel a nebo jim občas sčísnete pěšinku při Beowulfovém zuřivém berserku, lehce se proti vám mohou obrátit, utéct nebo nebojovat tolik efektivně. A pokud je rovnou sám zabijete, budou vás posmrtně chodit strašit a možná i způsobovat nějakou újmu na zdravý. Prostě nic, co byste si chtěli prožívat večer před spaním.

Studio Ubisoft v kolonce výrobce hry se jasně podepsalo pod další rys, který by se měl v tomto nadějném titulu objevit. Jedná se o artistické kousky, tolik známé ze série Prince of Persia. Výjimkou by tedy nemělo být různé šplhání na skály, skluzy z příkrých svahů, skoky přes propasti nebo ručkování po římse. Jsme zvědaví, jestli se k vám v těchto činnostech připojí i třeba dalších deset spolubojovníku nebo jen počkají až jim svým počínáním zpřístupníte schůdnější cestu.

YETI engine použitý pro Beowulf není žádným nováčkem ani testovacím projektem. Jeho velké přednosti jste měli možnost vyzkoušet již v Ghost Recon Advanced Warfighter a jinak tomu s kvalitou grafiky nebude ani v tomto případě. Tvůrci samozřejmě koncept enginu upravili pro svoje potřeby tak, aby jim například mohl perfektně do detailů vykreslit každý chloupek kožešinové přikrývky na vašem hrdinovi. A pokud se s ní projde ve vodě, věřte, že na povrchu látky to dobře poznáte.

Předčasné Vánoce?

Beowulf se na našem trhu objeví společně s premiérou stejnojmenného filmu, která je naplánovaná na listopad letošního roku. Pokud vše klapne jak má, dočkáte se tedy malých krvavých Vánoc již s měsíčním předstihem. A v nich nebudou chybět artistické kousky hlavního hrdiny, taktické možnosti při ovládání jeho spolubojovníků, propracované RPG prvky a především desítky a stovky nepřátel a obřích monster, čekající na porážku. Věříme Ubisoftu, že z této světoznámé legendy neudělá jen bezduchou mlátičku ve stylu Conan a společně se zajímavým filmovým zpracováním si budeme moci zahrát neméně kvalitní hru. Odpověď budeme znát již brzy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama