Bayonetta Článek Bayonetta

Bayonetta

Luke

Luke

3. 6. 2009 22:31 3
Reklama

Pakliže byla Lara Croftová do teď vaše bohyně fetiše, jste tak trochu pozadu. Out. Sto let za opicemi. Seznamte se s Bayonettou, holkou do každého počasí. Atletická postava, vypnuté poprsí a zatraceně velké bouchačky z ní dělají vše, co feministky nenávidí na stylizaci ženských hrdinek. Tohle je slečna, kterou mohl vytvořit jen šovinista s utkvělou představou, že být sexy ženou znamená především hodně boření domů, zabíjení nepřátel, hláškování a probíhání skrz výbuchy. Během jedné minuty hraní je nestačíte spočítat. A kdyby to bylo málo, umí Bayonetta skvěle šlehat s bičem z vlasů (do kterých je také oblečená) a na obličeji má designérské brýle. Na letošní E3 jde také o jednu z nejlepších boothbabes inspirovaných hrou – kostým pro modelku vytvořil návrhář uniforem ze Star Treku a je tedy na co se dívat. Samozřejmě, že nám jde o celkový estetický zážitek, o co jiného.

Bayonetta se narodila v hlavě Hideki Kamiye, kterého budete spíše znát skrz Devil May Cry, Resident Evil 2 a Viewtiful Joe. Kamiye je považován za jednoho z nejlepších návrhářů akčních her a svojí legendu rád ukotvuje výroky typu „přibližně deset let po mé hře nemůže vyjít lepší akční hra.“ Naráží tím na DMC, jehož vývoji šéfoval před osmi lety. Když sedí v rohu prezentační místnosti, kolem hlavy černobílý šátek, tváří se jako vítěz stojící na hromadě mrtvol. Jako z čítanky totiž čte z obličejů novinářů, že takovýhle masakr nečekali ani přes varování časopisu Edge, že jde o „over the top“ hru, která není parodií na akční mlátičky. „Kdybych chtěl udělat parodii, dám název Bayonetta do uvozovek,“ praví Kamiye. Bayonetta není brütální. Ona je brutální.

Andělská mrcha

Bayonetta je čarodějka. Žádná Saxana, ale pořádně nabušená Dáda Patrasová se čtyřmi bouchačkami a magickými schopnostmi, kterých by se lekl i Voldemort. Jako poslední členka klubu čarodějek se pouští do souboje s temnými anděly, kteří se postarali o genocidu jejích kolegyň. Bayonetta jde na věc s takovou vervou, že zůstává rozum stát. Kromě bouchaček a biče z vlasů umí vykouzlit mučicí nástroje jako gilotinu nebo železné panny. Ve chvíli, kdy používá magii, rozpouštějí se její vlasy a odhalují nahotu – v největším soustředění je tedy nejvíc k nakousnutí. Zkuste si jen uždíbnout, parchanti. Jen co se přiblížíte a zkusíte se drápkem dotknout, může Bayonetta úder vykrýt a obránit jeho sílu ve vlastní prospěch. V takovém případě (vyžaduje podle Kamiya extrémní přesnost) se aktivuje bullet time a máte možnost protivníka pořádně profackovat.

Tanec na stropě

Permanentní akce staví na podchycení složitých úderů, které můžete nacvičovat v průběhu nahrávání další obrazovky. Jde o malý, ale milý detail, který akčním polenům, jako je autor tohoto textu, určitě přijde vhod. Jakmile skočíte do herní lokace, rozhodně nebudete mít na trénink čas. Nepřátelé se zjevují na každém kroku a nenechají Bayonettu ani na chvíli v klidu. Bajonetka tančí jako mažoretka. V prezentované úrovni si naštěstí mohla občas odskočit na zeď nebo se proběhnout po stropě v gravitační absurditě připomínající Super Mario Galaxy. „Ne, SMG jsem nikdy nehrál,“ brání se Kamiya, že by okopíroval nápad svého krajana Miyamota. Úrovně jsou rozdělené na několik sekcí, ve kterých sbíráte body a snažíte se získat co nejvyšší skóre, což nutí k opakování, dokud nebudete nejlepší. Znovuhratelnost bude podporovat i kombinace zbraní a úderů, díky kterým můžete chvíli hrát spíše jako Marcusa Phoenixová a jindy jako válečný mág.

Nic pro měkoně 

Nejlepší na tom všem je, že i když jste zarytý intelektuál a cokoliv obsahující násilí vás vrhá do spekulací o morálním profilu dnešního člověka, je Bayonetta na pohled zatraceně krásnou hrou. Efekty, hudba (mix japonských nakládaček a crazy jazzu), animace, plynulost soubojů a neskutečná prsatá střela oblečená do vlastních šatů v hlavní roli – takovou hru by si s chutí zahrál i Dante z Devil May Cry. Bayonetta se zjeví na Xbox 360 a PlayStation 3 na podzim. Určitě si jí zahrajte, protože pak se Kamiya může odmlčet. Třeba pro vymyšlení parádní orgasticko masakrózně vyhřezlé smažbo držkovky musí pokaždé držet dlouhý půst a jen přemýšlet, jak moc společensky nekorektní a zároveň zábavnou hru udělá příště. A bonus na závěr: je podepsán i pod Okami jako scénárista a producent. Ha!

Sledujte náš E3 2009 speciál: původní videa z LA, dojmy Martina Bacha a Pavla Dobrovského, komentované fotografie, Twitter feed a záplavu novinek, trailerů a screenshotů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama