BattleForge Článek BattleForge

BattleForge

Dalibor Franta

Dalibor Franta

6. 6. 2008 22:00
Reklama

Sběratelské kartičky jsou zlo. Nutí člověka dělat zvrácené věci, které by za normálních, dočista nezvrácených okolností nedělal. Sbírat kartičky třeba!! Hromadit potištěné kusy tvrdého papíru s polonahými elfkami z lesa Řáholce, polodobrými jezdci z New Yorku nebo pololegendárními býky z Chicaga. Strkat si je do albíčka, stírat z nich prach a slzy a fleky od kečupu a občas zajít do čajky protáhnout je v boji s jinými polonahými elfkami. Vyměnit Jágra z Capitals za Jágra z Rangers. Elfku z lesa ze elfku z hor. Bahamuta za Mamuta. No zkrátka srandy kopec a těch peněz, co se v tom dneska točí. Přímo hora! Není proto divu, že si EA a její německá vývojářská větev EA Phenomenic (SpellForce) chystá na relativně nedotčený herní segment pořádně došlápnout.

Ukaž mi své karty a já ti řeknu, kdo jsi

Nikoliv však botou okovanou, nýbrž v dubnu čerstvě ohlášenou strategií realtimovou. A ne jen tak ledajakou, nutno podotknout. Originální fantasy strategie BattleForge se totiž chystá spojit všechno to potěšení ze sbírání (a hlavně kupování!) herních karet s klasickými principy RTS. Jak? Snadná odpověď. Sada virtuálních kartiček, kterou každý majitel hry do začátku obdrží a kterou bude moci v průběhu své bojové kariéry neomezeně množit a přizpůsobovat k obrazu svému, totiž nahradí klasický systém shánění surovin a budování základen. Na začátku každé bitvy obdrží hráči určitý počet akčních bodů, s jejichž pomocí „vyloží“ do hry první část svých karet/jednotek. Mapy pak budou rozděleny do několika území, jejichž obsazením (ať už vyhubením všech jednotek nepřítele na daném místě, případně dobytím monolitu v jeho středu) hráč získává další a další body, jež může bez otálení směnit vyložením nových jednotek a kouzel. Navíc, to aby toho snad nebylo málo, jednotlivá území umožní vyložení pouze určitých druhů armád a magie – hráči tak budou muset postupovat přísně takticky a obsazovat/bránit/dobývat pouze ta území, jež nejlépe odpovídají skladbě jejich karet/armády a jež jim nejlépe pomohou odblokovat silné jednotky ze soupeřova balíčku. Přesto – karty budou stále pouze neživým nářadím a teprve klasický RTS skill je může proměnit v účinnou zbraň. Ani sebedražší a sebelépe poskládaný balík karet tak v boji s mistrem kliku nedokáže zajistit vítězství (na rozdíl od klasické karetní šarvátky nad šálkem Oolongu).

Všechny barvy duhy a jedna černá fialová

Svět BattleForge bude vystaven podle klasické fantasy šablony a nabídne čtveřici hratelných armád se specifickými jednotkami a rozdílnými přednostmi. Rudá armáda pekelníků vynikne v útočném stylu boje a magické destrukci, modří mrazící se budou specializovat spíše na obranu a hojivá kouzla – a to je bohužel všechno, co zatím můžeme tvrdit s určitostí. Specifika zbývajících dvou sil, fialového vojska stínu (Má to logiku? Nemá to logiku!) a zelené armády přírodních elementů, zůstanou veřejnosti skryta co možná nejdéle. Navnadit nás tak zatím může alespoň dobrá zpráva o jaksepatří různorodé skladbě armád. Do základu se počítá s karetním balíčkem čítajícím na 200 druhů jednotek a kouzel - a rozšiřující packy na sebe v případě prodejních úspěchů jistě nedají dlouho čekat. V traileru a na několika málo uzavřených novinářských prezentacích se navíc představily zlaté hřeby karetních balíčků BattleForge – gigantičtí titáni, schopni jediným úderem pěsti (případně decentně přerostlého nosorohu) odrovnat celé šiky soupeřových armád. Tyto jednotky jsou čtvrtým, nejvyšším velikostním stupněm sil v BattleForge a mají tvořit pevné jádro všech armád. V případě, že se vám v souboji s protivníkem podaří tohoto behemota pokořit, získáte automaticky jeho kartičku k dalšímu použití ve svých bitvách.

MMORTS

Dalším lákavým specifikem BatltleForge je pro RTS naprosto nezvyklá kombinace obvyklých multiplayerových a ryze MMO prvků. Hra bude totiž vedle klasického soupeření dvou hráčů obsahovat také kooperativní PvE režim, a to až pro 12 hráčů zároveň – na jedné mapě se sice nesejdou více než čtyři, mohou však simultánně plnit vzájemně související questy na třech rozdílných mapách (postup jednoho týmu na mapě 1 otevře druhému týmu na mapě 2 cestu k bossovi, atp.). Díky specifikům jednotlivých armád se navíc můžeme dočkat specializace klasické spíše pro MMORPG raidy – jeden hráč povede útočné vojsko, zajišťován zezadu dalekonosnými kouzly a léčivými jednotkami z armád svých společníků. Odměnou jim budou vzácné a jinak nedostupné karty do balíčku, jež mohou následně zapracovat do svých sil nebo výhodně prodat ostatním hráčům. Přidejte si k tomu Světovou mapu, kde se budou hráči setkávat a domlouvat společné akce, tržiště, kde bude možné nakupovat, prodávat a měnit těžce vydobyté (nebo draze zaplacené) karty, nebo armádní guildy a rýsuje se před námi zcela revoluční RTS zážitek, o jakém si i taková Saga online může nechat jenom zdát.

Nápad vnést do zatuchlých bažin RTS trochu té dnes už nezbytné socializace, propojit žánr se silnými MMO a sběratelskými prvky, přimíchat do tradičně soupeřivého prostředí multiúrovňovou kooperaci – to všechno jsou věci, které nás na BattleForge nesmírně zaujaly. Stojí za nimi nejenom odvaha postavit se zaběhnuté a po léta prakticky neměnné tradici realtime strategií, ale také vynalézavý podnikatelský záměr, jenž by mohl v budoucnu s trochou štěstí odstartovat zcela novou mánii. Těšme se na podzim letošního roku, těšme se na BattleForge exkluzivně pro PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama