Battlefield (2018) Článek Battlefield V - preview

Battlefield V - preview

Marek Selinger

Marek Selinger

24. 5. 2018 15:45 25
Reklama

Po dvou letech od odhalení Battlefieldu 1 jsme se včera večer dočkali představení jeho následovníka, tentokrát s podtitulem V (případně 5, pokud chcete). Jak už bylo dopředu známo, z první světové války se přesouváme do nejkrvavějšího konfliktu lidské historie, tedy do války druhé světové. Jak během včerejšího oznámení, tak i po něm, se vyrojila velká dávka informací, kterou vám nyní nabízíme v sumarizované podobě. Jedno je jisté, Battlefield V přinese spoustu novinek a změn, přičemž o většině z nich lze prohlásit, že budou mít větší dopad, než jsme si původně, tzn. během samotného oznámení, mysleli. Jak na to budou při vydání reagovat samotní hráči, zůstává otázkou. Nutno však přiznat, že DICE se změn nebojí ani v samotném jádru hry a tvrdí, že se jedná o něco, co posune celu sérii o mnoho dál.

NÁVRAT VÁLEČNÝCH PŘÍBĚHŮ

Návrat série do druhé světové války znamená tak trochu návrat ke kořenům. Už úplně první Battlefield 1942 byl zasazen právě do druhoválečných let. Samotní autoři tvrdí, že se vždy chtěli vrátit tam, kde jejich série začala. To umožňuje „dosud neviděné lokace, dosud neznámé příběhy a dosud neznámé herní okamžiky“. S tím souvisí i konkrétní zasazení hry. To by mělo být zaměřené primárně na Evropu, kdy se podíváme na francouzský venkov, do zasněženého Norska, do Nacisty okupovaného Rotterdamu či do vyprahlé severní Afriky. Zní vám to povědomě? Ano, nám taktéž, avšak dle slov vývojářů se dočkáme příběhů, které nejsou široké veřejnosti dobře známé. Avšak jak se zdá, tak například do bojů v Pacifiku se tentokrát nezapojíme.

Autoři kladou na týmovou hru větší důraz než kdykoliv předtím.

Potěšitelné je, že hra se na rozdíl od svého konkurenta v podobě Call of Duty nezbavuje tradiční kampaně pro jednoho hráče. Ta se vrátí ve stejné podobě, v jaké jsme ji poprvé mohli vidět právě v Battlefieldu 1. War Stories se opět budou zaměřovat na jednotlivé postavy, které by měly být tentokrát vykresleny ještě věrohodněji než v případě předešlého dílu. DICE zatím příliš sdílní o obsahu jednotlivých War Stories nejsou, avšak naznačili pozadí alespoň jednoho z nich. V něm se podíváme do zimou zmítaného Norska roku 1943, kde tehdy vládli pevnou rukou Nacisté. Hlavní postavou by měla být ženská hrdinka, která se bude snažit ochránit svou rodinu i za tu nejvyšší cenu. Když vzpomínáme na War Stories v BF1, nápad na komornější a více osobní zpracování singleplayeru se nám líbil, avšak jeho provedení pokulhávalo. Autoři se nicméně dle svých slov poučili, a v letošním Battlefieldu se prý můžeme těšit na mnohem silnější zážitek.

SPOUSTA ZMĚN V MULTIPLAYERU

Největší porce změn se týká toho, co zajímá drtivou většinu hráčů série Battlefield, tedy multiplayeru. Vývojáři nepřidali ani neubrali žádné třídy, zůstává tedy osvědčena čtveřice z minula, tedy Assault, Support, Medic a Scout. První novinka se týká vylepšeného zpracování squadu (tedy mini týmu, kterého jste členem, a čítá včetně vás pět hráčů). V případě Battlefieldu 1 si vždy hráč po připojení na server musel manuálně vybrat, do jaké skupiny chce patřit, což zapříčinilo situace, kdy se neznalý hráč nikam nepřipojil a nebyl svému týmu prospěšný tak, jak by mohl být. Hráč bude připojen do squadu automaticky hned poté, co se objeví na daném serveru a samozřejmě bude moci později přeskočit ke svým kamarádům. Celkově se dá říci, že autoři kladou na týmovou hru větší důraz než kdykoliv předtím. Hráči budou mít u sebe méně munice, automatická regenerace bude probíhat jen do určitého stavu zdraví, ne jak v případě BF1 do stoprocentního. Bude tedy potřeba využít muničních a zdravotnických stanic, které Support, potažmo Medic, rozesejí po mapě (munici si lze vzít i od padlých bojovníků). A tentokrát už nebude stačit pouze proběhnout okolo, nýbrž fyzicky interagovat s danou stanicí. DICE zavádí systém tzv. „buddy revive“, nově vás může oživit kdokoliv ze squadu, nejen medic, avšak vždy jen do určité hodnoty zdraví. Na plnohodnotné vyléčení budete muset vyhledat tak či tak medika, případně jeho léčící stanici. Dá se tedy říct, že důležitost týmového hraní poroste strmě nahoru, osamocení vlci toho na bojišti moc nezvládnou. Pokud už hráč zemře, vyzkouší si další novinku – bude moci sledovat ostatní hráče ze skupiny kamerou umístěnou za ramenem daného hráče. Autoři tvrdí, že by to mělo zvýšit celkovou úroveň sounáležitosti.

Obměnou by měl projít i samotný gunplay, byť nutno říct, že toto byla stránka hry, se kterou byla komunita v případě Battlefieldu 1 víceméně spokojená. Tentokrát by měly být znát daleko větší rozdíly mezi jednotlivými zbraněmi, hráči by se měli déle učit, jak správně zbraně používat, ale odměnou by měl být daleko uspokojivější pocit při jejích používání. Úplnou novinkou v sérii je princip tzv. fortifikace, kdy hráči budou moci opevnit určitý bod, například pytlem s pískem či kulometními hnízdy. Tohoto principu může využít každá ze čtyř tříd, avšak jak se dalo předpokládat, nejrychleji a nejúčinněji to bude provádět třída Support. Tato opevněná místa lze zničit, případně je může využít ve svůj prospěch i soupeřící tým. Když už jsme zmínili opevňování, musíme přidat i slova autorů o destrukci. Ta by měla být nejvíce dynamická a propracovaná v celé sérii.

Hlavní roli budou zastávat vylepšené Operace z BF1, tentokrát s názvem Grand Operations.

Vylepšením prošel i samotný pohyb postavy, měli bychom se více cítit jako skuteční vojáci na frontě. Bude možné daleko více interagovat s prostředím pomocí různých aktivit. Ve hře se budeme brodit, při přilézání zdi se bude postava rovnou i krýt, taktéž bude možno odtáhnout zraněné vojáky do bezpečnějšího území a až tam je vyléčit. Pokud hráče usmrtí granát, bude medic nově muset doběhnout tam, kam mrtvé tělo dopadlo, ne tedy jako v případě BF1, kde oživování probíhalo v místě skonání daného hráče. Nově bude možné i střílet v sedě tak, jak to dobře znají hráči Rainbow Six: Siege. Pokud můžeme věřit slovům švédských autorů, díky nové paletě pohybu a animací se můžeme těšit na daleko syrovější pocit z válčení.

OPERACE NA DRUHOU

Důležitou roli ve hře pro více hráčů zastává i pestrá nabídka modů, kde se dočkáme všech tradičních modů včetně Frontlines, který debutoval v Battlefieldu 1, ale i úplně nových. Jako příklad vývojáři jmenovali Airborne, avšak hlavní roli budou zastávat vylepšené Operace z BF1, tentokrát s názvem Grand Operations, navíc s mnoha vylepšeními. Stále se bude jednat přibližně o hodinové instance, avšak nově rozdělené do čtyř herních dnů odehrávající se na čtyřech různých mapách. Na základě toho, jak týmy budou úspěšné, budou dostávat posily (tedy obdobu tiketů z BF1). Hlavním prvkem tohoto módu má být to, že se každý herní den můžeme těšit na jiný režim, a i když se týmu nebude dařit, vždy se odehrají minimálně tři dny z dané operace.

Ačkoliv hra obsahuje pouze čtyři základní třídy, díky široké možnosti úpravy postav si může hráč vytvořit libovolné množství podtříd.

EA se vzdávají tradičního Premium Passu, nově tedy bude veškerý obsah do hry dodáván zdarma. Komunita okolo hry tak nebude tříštěna jednotlivými DLC. Avšak je zřejmé, že podporu hry po vydání je třeba nějak zaplatit, k čemuž bude EA nejspíše využívat široké možnosti editace postavy. Ve hře bude možné změnit rasu, pohlaví, ale i třeba bundu či kalhoty. To vše bude možné získávat pouze za ingame měnu přímo ve hře, ale jak se zdá, Electronic Arts se poučili z druhého Battlefrontu a tentokrát se žádných lootboxů nedočkáme. Na potvrzení toho, zdali si danou ingame měnu budeme moci pořídit i za reálné peníze, odpověď ještě známá není, avšak doufáme, že bude negativní. Tak či tak, v případě BFV se můžeme „těšit“ na roztodivné skvadry hráčů, kde bude každý vypadat úplně jinak, bude využívat různé perky i oblečení, nehledě na historickou věrnost. Upravovat by měly jít i vzhledy zbraní a vozidel. Tak trochu se bojíme, aby z toho nevznikl jeden velký cirkus. Pořád jde ale na prvním místě o peníze. To, že cena za to bude v podobě pestrobarevných hráčů, nechť ať každý hráč zhodnotí sám.

Battlefield V - preview
i Zdroj: Hrej.cz

To vše budeme moci upravovat v nové sekci hry zvané Company, kde se budou spravovat jednotlivé loadouty. Vývojáři tvrdí, že ačkoliv hra obsahuje pouze čtyři základní třídy, díky široké možnosti úpravy postav si může kdokoliv vytvořit libovolné množství podtříd, kdy se každá hodí pro jinou situaci. Dočkáme se taktéž stromu postupu u jednotlivých zbraní - hráči si budou postupem času odemykat nové perky. Spousta lidí žehrala u Battlefieldu 1 nad nedostatkem progresu, to by se nyní mělo změnit díky službě Tides of War. V ní nalezneme denní, týdenní i měsíční úkoly, za které budeme náležitě oceněni. Budou se v ní konat i různé události, ta první přijde již krátce po vydání hry, na začátku listopadu, a ponese název „Fall of Europe“. Poslední představenou novinou je mód Combined Arms, který by měl být přechodem mezi singleplayerem a multiplayerem. V něm se tým složený ze čtyř hráčů vydá za nepřátelskou linii, aby zde plnil širokou škálu úkolů. Hráči by si měli zakládat na spolupráci, za odměnu by tento mód měl být o něco klidnějším než klasický multiplayer. Autoři se vyjádřili i k fenoménu současnosti, k battle royale. Tento nápad je stále na stole a DICE o něm stále přemýšlejí, ale pokud se ho někdy rozhodnout do hry implementovat, určitě to nebude hned při vydání hry, spíše někdy v dalších měsících životního cyklu hry.

Při představení hry ukázali DICE i první plnohodnotný trailer. Dle reakcí připadá spoustě hráčům dost chaotický, my si všimli stylizace, která místy připomíná odbočku Battlefield Heroes z roku 2009. Obecně řečeno ale vývojáři tvrdí, že si vzali to nejlepšího z předchozího Battlefieldu 1 a ještě to o značný kus vylepšili. Tak či tak, představení nového Battlefieldu vzbudilo na internetu emoce, bohužel na rozdíl od předchozího dílu s podtitulem 1 to nebyly emoce čistě pozitivní, nýbrž v mnoha případech relativně negativní. Na další informace nemusíme dlouho čekat, měli bychom se jich dočkat již na začátku června v rámci konference EA Play. Na samotné vydání budeme čekat přeci jen o něco déle, hra vyjde oficiálně 19. října letošního roku pro PS4, Xbox One i PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama