Battlefield Hardline Článek Battlefield Hardline Beta

Battlefield Hardline Beta

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

23. 6. 2014 10:10 4
Reklama

Roky jsme všichni rádi šťouchali do Call of Duty a smáli se jeho hráčům, že si pořád dokola kupují tu samou hru. Příjemnou alternativou býval Battlefield. Byl velký, nabízel desítky vozidel k vyblbnutí a nový díl vycházel až ve chvíli, kdy se o tom předchozím mluvilo jako o vysloužilém veteránovi. Časy se ale mění a i ústřední značka švédských DICE najela na trend co nejfrekventovanější produkce. Ne zcela přesvědčivý Battlefield 3 a donedávna jen těžko hratelný Battlefield 4 letos vystřídá odbočka s podtitulem Hardline, jejíž betaverzi jsme si nemohli nechat ujít… Anebo raději mohli?

VYPADÁ TO JAKO BATTLEFIELD

Sláva, dost bylo kolosálních válečných konfliktů. Už žádní vojáci, žádné znepřátelené Rusko a USA a jejich okoukané válečně politické přestřelky. Na řadu přichází podstatně menší roztržka, a to přeci musí znamenat, že se Hardline bude hrát úplně jinak, no ne? Zástupy obrněných policistů se tentokrát staví nemilosrdným zlodějům, lupičům a loupežníkům, kteří pro headshot nejdou daleko. To zní přece docela dobře, PAYDAY se nám líbilo a jako malí jsme si na fízly a zloděje hráli snad všichni. Jenže ono to samozřejmě není všechno tak růžové, jak se na první pohled může zdát...

Tématika poldů a lupičů nabízí svižnější hratelnost s menším počtem vozidel a vrtulníků, díky čemuž více vyniknou síly pěších ozbrojenců.

Battlefield Hardline totiž vypadá úplně stejně jako jeho o rok starší bráška. Úplně. „Za to asi může ten Frostbite 3,“ pověděl by si herní znalec, a měl by nepochybně pravdu. Vyzdvihovaný in-house engine ale skutečně není taková bomba, jak nám ji chlapíci z DICE kdysi prezentovali. Destrukce prostředí je opět přinejlepším polovičatá, veškeré rozpady a výbuchy jsou jen dokola se opakující animace, a to je potřetí během 4 let rychle vyčpělá záležitost. Argument, že o tom ale Hardline vůbec není, také nepřijímáme, to by totiž uprostřed mapy nesměl stát obří jeřáb vždy připravený se zřítit. A v tunelech by se nepropadal strop!

HRAJE SE TO JAKO BATTLEFIELD

No, budiž, nechme vizuální podobnosti stranou, o to koneckonců zas tak nejde. Asi vás ale nijak zvlášť nepřekvapí, že se Hardline i docela stejně hraje, a to i přesto, že do série přibudou minimálně dva nové režimy – Heist a Blood Money. Jejich principy jsou tradičně jednoduché – Heist je vykrádačka zamčených sejfů, v případě víceúrovňové mapy High Tension byly „náhodou“ umístěné do převrácených vozidel vždy na stejném místě, naproti tomu Blood Money zase nabízí rovný souboj o nasbírání co největšího balíku peněz. Že by konečně něco nového? Ale kdeže. Jednoduše - Heist = Rush, Blood Money = Capture The Flag.

Když borci z Visceral Games mluvili o svých inspiracích (například Heat), asi jsme si představovali poněkud sofistikovanější zlodějinu. Multiplayer Hardline je ovšem čistokrevná střílečka – po stealthových prvcích ani památky, prostředí je naprosto mrtvé a pokud by vám neznalý divák jen koukal přes rameno, asi by si nevšiml, že nehrajete nové DLC do Battlefield 4. Na vině může být mapa, současná technická omezení, anebo rovnou trochu zvrácená vize vývojářů. Každopádně však nehrozí, že bychom se měli dočkat duchovního nástupce SWAT či PAYDAY.

I přes veškerou kritiku se ale nedá říct, že by nebyl nový Battlefield zábavný. Je přinejmenším stejně návykový a úspěch v něm podobně uspokojivý, jako v jiných online střílečkách. Tématika poldů a lupičů celkem pochopitelně nabízí svižnější hratelnost s menším počtem destruktivních vozidel a vrtulníků, díky čemuž mohou více vyniknout síly pěších ozbrojenců. Ani tady ale nedochází k žádnému překvapení – jednotlivé strany se v ohledu vybavenosti takřka neliší a fakt, že jde jen o přejmenované třídy z předchozích dílů, rovněž nelze vnímat příliš pozitivně. Do hry pochopitelně přibude spousta nových zbraní a zákeřných vychytávek – jmenujme třeba taser nebo úchylnou sebe-oživovací injekci – jejich využití je však v horké bitevní vřavě minimální.

Zkušenostní body se nyní sice jmenují „cash“ a můžete si za ně bez předlouhého čekání nakoupit kýžené zbraně a gadgety, to ale tak úplně není ta změna, ve kterou jsme doufali. Výrazný dopad na celkový zážitek nemají ani efektní vystřelovací provazové lanovky, které si díky kuši můžete sami zkonstruovat. Bohužel, zatím nefungují zcela stoprocentně a nejednou se stane, že místo neohroženého průletu oknem přijde rozplácnutí se o zeď mrakodrapu.

JE TO BATTLEFIELD

První záběry slibovaly luxusně vypadající lupičskou akci. Vysnili jsme si komplexní souboj policajtů a zlodějů s taktickým plánováním, prostorem pro tichošlápky a přechytračení protější strany. Battlefield Hardline ale zjevně bude jen solidní nadstavbou čtvrtého Battlefieldu, která nenabídne nic moc nového a naopak vsadí na to, co si početná část herního publika oblíbila. Netroufáme si tvrdit, že Hardline bude špatná hra – naopak, již v betaverzi funguje lépe než kdysi finální verze Battlefield 4 – je ovšem jen na hráčích, jak se k očividné recyklaci postaví. Ale co, poptávka určuje nabídku, uvidíme v říjnu!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama